Strejk på Tesla i Sverige

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslabilen2023
Teslaägare
Inlägg: 185
Blev medlem: 06 mar 2023 11:35

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Teslabilen2023 »

Tesla öppnar upp

https://www.di.se/nyheter/ingen-fragar- ... ktivavtal/
”Jag kan inte säga att det är något som är dåligt, men för oss passar det bättre att inte ha kollektivavtal och jobba tätt tillsammans med teamen och ge dem bästa möjliga förutsättningar.”
Edit; läser man intervjun så framstår det verkligen som att Tesla vill jobba som ett team ledning+anställda och ser dom delarna i kollektivavtalet och IF Metall som ett hinder.

Modern arbetsplats vs Homo Sovjeticus?
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 976
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Toja »

Jag hade konversation med en kille som p på stod sig jobba på Tesla Umeå.
Han sa att från början strejkade 10 st, men nu har 3 sagt upp sig
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av slugger75 »

Toja skrev: 17 mar 2024 17:59
Jag hade konversation med en kille som p på stod sig jobba på Tesla Umeå.
Han sa att från början strejkade 10 st, men nu har 3 sagt upp sig
De har insett att strejken inte kommer ta slut. Bättre att säga upp sig och skaffa ett nytt jobb än att ägna ett helt liv åt att strejka.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1978
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av pejvic »

slugger75 skrev: 17 mar 2024 18:01
Toja skrev: 17 mar 2024 17:59
Jag hade konversation med en kille som p på stod sig jobba på Tesla Umeå.
Han sa att från början strejkade 10 st, men nu har 3 sagt upp sig
De har insett att strejken inte kommer ta slut. Bättre att säga upp sig och skaffa ett nytt jobb än att ägna ett helt liv åt att strejka.
Strejka måste vara riktigt riktigt uselt i ett CV.
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
BAG
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 14 nov 2016 13:25

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av BAG »

Teslabilen2023 skrev: 17 mar 2024 17:03
Tesla öppnar upp

https://www.di.se/nyheter/ingen-fragar- ... ktivavtal/
”Jag kan inte säga att det är något som är dåligt, men för oss passar det bättre att inte ha kollektivavtal och jobba tätt tillsammans med teamen och ge dem bästa möjliga förutsättningar.”
Edit; läser man intervjun så framstår det verkligen som att Tesla vill jobba som ett team ledning+anställda och ser dom delarna i kollektivavtalet och IF Metall som ett hinder.

Modern arbetsplats vs Homo Sovjeticus?
Tyvärr betalvägg på DI... Nån som har tillgång och kan återge hela artikeln. Tydligen första gången som Tesla Motors Sweden uttalar sig.
MY LR lev 2022-06-29
Porsche 911 SC -80
Användarvisningsbild
BAG
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 14 nov 2016 13:25

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av BAG »

MY LR lev 2022-06-29
Porsche 911 SC -80
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11578
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av martinot »

BAG skrev: 17 mar 2024 18:11
Tyvärr betalvägg på DI... Nån som har tillgång och kan återge hela artikeln. Tydligen första gången som Tesla Motors Sweden uttalar sig.
Citat DI:

” För första gången uttalar sig nu Sverigeledningen för Tesla efter IF Metalls strejk.
”Vårt team är lösningsorienterat och hittar vägar fram. Vi är här för att stanna”, säger Jens Stark på det svenska dotterbolaget TM Sweden.
Expansionen i Sverige fortsätter, närmast med en egen skadeverkstad.

Det är lunchtid på Tesla Center i Segeltorp i sydvästra Stockholm och årets första barbecue som personalen fixar på eget initiativ. Här finns en stor serviceverkstad, showroom och det svenska huvudkontoret.

Jens Stark – vars titel är market lead för TM Sweden, vilket kan beskrivas som Sverigechef – kan inte nog poängtera lagandan.

”Vi jobbar väldigt nära våra anställda. Vi har just haft ett digitalt informationsmöte där vi har frågat hur alla mår och de får också skriva in frågor. Ingen frågar om kollektivavtal. Däremot vill de veta hur de kan hjälpa till med olika lösningar i den här situationen”, säger han.”

Känns som Tesla knappt bryr sig.

I samma tidning intervjuas strejkvakterna. Ger ett rätt så mer pessimistiskt intryck. Nästan patetiskt.

Blir säkert en lagändring på sikt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Love_O
Inlägg: 151
Blev medlem: 12 nov 2023 09:33

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Love_O »

OvePaHornet skrev: 17 mar 2024 06:31
frippe skrev: 15 mar 2024 09:26
JonasH skrev: 15 mar 2024 07:38
Love_O skrev: 15 mar 2024 06:46
DanneB skrev: 15 mar 2024 04:36


Är ju bara att läsa artikeln så får du svaret. Nu är det en person som säger detta och troligtvis inte från Metalls styrelse.

"Jãnis Kuzma kör själv Tesla. Han säger att konflikten inte handlar om bilen, utan om ledningen.

– Och kunderna behöver förstå att vi kämpar för dem också. Vi vill ha en arbetsmiljö där man kan jobba fullt ut med bilarna, utan stress, säger han."

Tycker iofs att det är ett bra motiv, då jag själv haft flertalet misslyckade reparationer hos Tesla och fått lägga ut många 10-tusentals kronor och ändå inte fått felet på bilen lagad. Fått tillbaka bilen i flera andra ärenden trots att den inte är helt fixad etc. etc.
Ändå anser jag att IF Metall kan gå tillbaka och lägga sig under sin sten igen. De har klantat till sig tillräckligt i denna konflikt.

Hur det än är, så finns samma arbetssätt hos andra företag med KA, så Jänis får det ju troligtvis inte bättre om han byter jobb till någon konkurrent. :roll:
Ja jobba under stress gör ju inprincip vilken verkstad som helst. Kikar vi på BMW så har det tidigare haft orimliga tidsgränser på det flesta arbeten. Tidsgränser som är omöjligt att hålla då det inte innefattar att hämta och lämna bilen på parkeringen, felsöka, plocka fram verktyg m.m. Dekra kontrollerar och petar på hur dåliga mekanikerna är i detta.

Så ja det är lika illa oavsett om metall är verksamt eller inte på arbetsplatsen.
Har själv info från en mekaniker på Tesla som tidigare jobbat på en stor återförsäljare av Volvo i Stockholm och han tyckte det var betydligt mindre stress hos Tesla än hans tidigare jobb där de jagades av arbetsledare och uppmanades att fuska med jobben för att öka tempot. De hade KA…

Han tyckte IF Metall borde utlysa strejk där istället på grund av de dåliga förhållanden som var där.
Klart det blir mindre stress om de skickar iväg bilar som inte är klara enligt inlägg ovan från DanneB, då behöver man inte kontrollera att allt är som det ska, bara klarmarkera och skicka ut bilen. Plättlätt då.
Vill börja med att säga att jag har jobbat på (bl.a.) BMW och Volvo tidigare.
Det Dekra gör, som påverkar mekanikerna/teknikerna, är att kolla så att allt är korrekt utfört. Man lägger sig inte i huruvida ett jobb som är planerat ta 1 timme tog 2 timmar.

Med det sagt, ALLA märken jag jobbat för (BMW, Volvo, VAG och KIA) har samma ”problem”. Den anslagna tiden. Den anslagna tiden är tiden som mekanikerna/teknikerna får för att utföra arbete X. Tiden för arbete X tas fram av respektive tillverkare, i ”labbmiljö”. Ytterst få, om ens något (självklart finns det jobb som går ihop), jobb går ihop tidsmässigt. Det kan vara allt ifrån att det helt enkelt tar för lång tid att hämta bilen, men även så enkelt som att det är fysiskt omöjligt då tiderna är satta på nya bilar och alla som skruvat på något ”gammalt” vet att det kan sitta fast o.s.v.

Alla arbeten (utom felsökning) är färdiga ”paket” som den som bokar in arbetet lägger till. Det kan t.ex. vara ”Oljebytarservice 145 perioder” (100 perioder är 1 timme). Bara det att ”alla” vet att just det jobbet tar 180 perioder. Då har alltså teknikern gått back ett antal minuter på denna bil, sen fortsätter det så och eftersläpningen blir bara större och större. Samtidigt ska verkmästaren/planeraren ha full beläggning (på omöjliga tider). Det är som upplagt för fel/misstag etc.

Har du eller någon annan fler frågor så svarar jag gärna :)
Låter som Dekra bättrat sig. När jag jobbade och Dekra var nya som kontrollorgan kunde det anmärka på att man ej gjort merförsäljning på exempelvis ett K-stag som glappade när kunden hade beställt oljebyte (ej oljeservice) med egen olja (alla vet att en sån kund kommer inte vilja ha något extra utfört) så då gjorde man något annat medans oljan rann så det sparade tid.

Dekra kunde slå ner på helt sjuka saker emellanåt som inte ens hade med arbetet att göra. Det ville väll visa sig duktiga antar jag. Precis som metall, fast det går åt helvete istället.
kallekula
Inlägg: 747
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av kallekula »

:
slugger75 skrev: 17 mar 2024 18:01
De har insett att strejken inte kommer ta slut. Bättre att säga upp sig och skaffa ett nytt jobb än att ägna ett helt liv åt att strejka.
Blir ändå förvånad. Fördomen i mig tror att det här är människor som gärna strejkar hela livet. Vi får väl se vad resterande sju gör...

Jag körde förbi Tesla Malmö i fredags. Där stod 10 pers i gula västar och snicksnackade med varandra... Hur är det möjligt att ha så mycket folk som gör ingenting?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Pontus »

Hur kul kan det vara att komma tillbaka efter typ 2 år i strejk. Det är 50% ny teknik och vad säger man till arbetsgivaren? Speciellt om det blir så att man går ur facket och vill sluta strejka fast den officiella strejken fortsätter.
Facket säger att även om det bara är en person som är medlem så fortsätter dom. Ska dom då ha strejkvakter och hur många och på alla ställen då? Måste ju kosta betydligt mer än vad det smakar.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3637
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av jonasl »

Börjar faktiskt tro att Metall kommer backa till så småningom. Teslas strategi att bara köra på som ingenting hänt och lösa de problem som uppstår måste vara extremt frustrerande för dem.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
bjornnilsson
Teslaägare
Inlägg: 1129
Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
Ort: Örnsköldsvik
Referralkod: ts.la/bjrn91016

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av bjornnilsson »

Blir spännande att se vilken typ av exit det blir.

För hur ska Metall konstruera en exit som ser ut som att de avgått med någon form av seger?

Eller är det kanske smartare för Metall att hålla igång strejken i ett par års tid och under den tiden sakta nedmontera den och hoppas att den till slut blir så uttjatad att den hellre glöms bort av gemene man?
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare
Inlägg: 1051
Blev medlem: 24 jan 2022 16:12

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Airlift »

kallekula skrev: 18 mar 2024 07:03

Jag körde förbi Tesla Malmö i fredags. Där stod 10 pers i gula västar och snicksnackade med varandra... Hur är det möjligt att ha så mycket folk som gör ingenting?
Arbetarna betalar deras ute-fika.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
Ort: Knivsta

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av jonsalgerier »

bjornnilsson skrev: 18 mar 2024 09:21
Blir spännande att se vilken typ av exit det blir.

För hur ska Metall konstruera en exit som ser ut som att de avgått med någon form av seger?

Eller är det kanske smartare för Metall att hålla igång strejken i ett par års tid och under den tiden sakta nedmontera den och hoppas att den till slut blir så uttjatad att den hellre glöms bort av gemene man?
Jag pratade med tre vänner utanför skyttegravarna förra veckan och efter att den förste sagt att han inte visste att strejken fortfarande var igång förde jag det försiktigt på tal med övriga och det visade sig alla tre trodde att det var avslutat och löst på något sätt..

Så om det är planen verkar det nästan funka.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Pontus »

bjornnilsson skrev: 18 mar 2024 09:21
Blir spännande att se vilken typ av exit det blir.

För hur ska Metall konstruera en exit som ser ut som att de avgått med någon form av seger?

Eller är det kanske smartare för Metall att hålla igång strejken i ett par års tid och under den tiden sakta nedmontera den och hoppas att den till slut blir så uttjatad att den hellre glöms bort av gemene man?
Inte för att jag tror det men det kan väl bli så att alla som strejkar säger upp sig till slut och då kan väl Metall motivera ett avslut?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av renes »

Hur är det egentligen med att anställa fackanslutna under en pågående strejk? Får man fråga dem om de avser att strejka från dag ett, eller är det tabu?

(Min typiska tendens att alltid testa randvillkor...)
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 886
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Arctic Drifter »

pejvic skrev: 17 mar 2024 18:10
Strejka måste vara riktigt riktigt uselt i ett CV.
Inte om man vill bli ombudsman på IF Metall! :D
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 976
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Toja »

slugger75 skrev:
Toja skrev: 17 mar 2024 17:59
Jag hade konversation med en kille som p på stod sig jobba på Tesla Umeå.
Han sa att från början strejkade 10 st, men nu har 3 sagt upp sig
De har insett att strejken inte kommer ta slut. Bättre att säga upp sig och skaffa ett nytt jobb än att ägna ett helt liv åt att strejka.
Jo, även om alla vill respektera varandra tror jag det blir rätt infekterat.
Jag tror inte någon av dom som strejkar kommer jobba kvar
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5315
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Nicke Nyfiken »

pejvic skrev: 17 mar 2024 18:10
slugger75 skrev: 17 mar 2024 18:01
Toja skrev: 17 mar 2024 17:59
Jag hade konversation med en kille som p på stod sig jobba på Tesla Umeå.
Han sa att från början strejkade 10 st, men nu har 3 sagt upp sig
De har insett att strejken inte kommer ta slut. Bättre att säga upp sig och skaffa ett nytt jobb än att ägna ett helt liv åt att strejka.
Strejka måste vara riktigt riktigt uselt i ett CV.
Vem skriver in att man strejkat i sitt CV, när man söker ett nytt jobb?
Att man strejkar betyder inte att man är förståndshandikappad.
Model Y P
Model S P
Model S P
expat
Inlägg: 294
Blev medlem: 19 dec 2021 16:12

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av expat »

Nicke Nyfiken skrev: 18 mar 2024 14:06
pejvic skrev: 17 mar 2024 18:10
slugger75 skrev: 17 mar 2024 18:01
Toja skrev: 17 mar 2024 17:59
Jag hade konversation med en kille som p på stod sig jobba på Tesla Umeå.
Han sa att från början strejkade 10 st, men nu har 3 sagt upp sig
De har insett att strejken inte kommer ta slut. Bättre att säga upp sig och skaffa ett nytt jobb än att ägna ett helt liv åt att strejka.
Strejka måste vara riktigt riktigt uselt i ett CV.
Vem skriver in att man strejkat i sitt CV, när man söker ett nytt jobb?
Att man strejkar betyder inte att man är förståndshandikappad.
Om det har försvunnit ett halvår eller år från CVt så kanske det väcker undran. Särskilt om man jobbat på Tesla sist.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5315
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Nicke Nyfiken »

expat skrev: 18 mar 2024 14:23
Nicke Nyfiken skrev: 18 mar 2024 14:06
pejvic skrev: 17 mar 2024 18:10
slugger75 skrev: 17 mar 2024 18:01
Toja skrev: 17 mar 2024 17:59
Jag hade konversation med en kille som p på stod sig jobba på Tesla Umeå.
Han sa att från början strejkade 10 st, men nu har 3 sagt upp sig
De har insett att strejken inte kommer ta slut. Bättre att säga upp sig och skaffa ett nytt jobb än att ägna ett helt liv åt att strejka.
Strejka måste vara riktigt riktigt uselt i ett CV.
Vem skriver in att man strejkat i sitt CV, när man söker ett nytt jobb?
Att man strejkar betyder inte att man är förståndshandikappad.
Om det har försvunnit ett halvår eller år från CVt så kanske det väcker undran. Särskilt om man jobbat på Tesla sist.
Vad är det som försvinner?
Anställningen rullar på undertiden strejken pågår så varför ska man skriva något annat i sitt CV?
Model Y P
Model S P
Model S P
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 886
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Arctic Drifter »

Nicke Nyfiken skrev: 18 mar 2024 14:34
expat skrev: 18 mar 2024 14:23
Nicke Nyfiken skrev: 18 mar 2024 14:06
pejvic skrev: 17 mar 2024 18:10
slugger75 skrev: 17 mar 2024 18:01


De har insett att strejken inte kommer ta slut. Bättre att säga upp sig och skaffa ett nytt jobb än att ägna ett helt liv åt att strejka.
Strejka måste vara riktigt riktigt uselt i ett CV.
Vem skriver in att man strejkat i sitt CV, när man söker ett nytt jobb?
Att man strejkar betyder inte att man är förståndshandikappad.
Om det har försvunnit ett halvår eller år från CVt så kanske det väcker undran. Särskilt om man jobbat på Tesla sist.
Vad är det som försvinner?
Anställningen rullar på undertiden strejken pågår så varför ska man skriva något annat i sitt CV?
Även om det inte står på CV't så kan det framgå av samtalet om de ringer Tesla angående referens...
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 923
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av wannabee »

kallekula skrev: 18 mar 2024 07:03
:
slugger75 skrev: 17 mar 2024 18:01
De har insett att strejken inte kommer ta slut. Bättre att säga upp sig och skaffa ett nytt jobb än att ägna ett helt liv åt att strejka.
Blir ändå förvånad. Fördomen i mig tror att det här är människor som gärna strejkar hela livet. Vi får väl se vad resterande sju gör...

Jag körde förbi Tesla Malmö i fredags. Där stod 10 pers i gula västar och snicksnackade med varandra... Hur är det möjligt att ha så mycket folk som gör ingenting?
Har bara läst om en som strejkade i Umeås, det hade varit strejk några veckor då, han hade aldrig stått strejkvakt, funderade på att göra det om några veckor.

De som varit strejkvakter utanför Tesla (någonstans i Sverige,) har varit ombudsmän för fackförbund, sällan Metall.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Pontus »

Arctic Drifter skrev: 18 mar 2024 15:16
Nicke Nyfiken skrev: 18 mar 2024 14:34
expat skrev: 18 mar 2024 14:23
Nicke Nyfiken skrev: 18 mar 2024 14:06
pejvic skrev: 17 mar 2024 18:10


Strejka måste vara riktigt riktigt uselt i ett CV.
Vem skriver in att man strejkat i sitt CV, när man söker ett nytt jobb?
Att man strejkar betyder inte att man är förståndshandikappad.
Om det har försvunnit ett halvår eller år från CVt så kanske det väcker undran. Särskilt om man jobbat på Tesla sist.
Vad är det som försvinner?
Anställningen rullar på undertiden strejken pågår så varför ska man skriva något annat i sitt CV?
Även om det inte står på CV't så kan det framgå av samtalet om de ringer Tesla angående referens...
Om inte annat som kommer det väl i just det här fallet vara något som kommer upp på en intervju antar jag. Sedan finns det ju en hel del där ute som kanske tycker "bra jobbat du stod upp för din sak" så det kan nog viktas åt vilket håll som helst.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 886
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Strejk på Tesla i Sverige

Inlägg av Arctic Drifter »

Pontus skrev: 18 mar 2024 15:26
Arctic Drifter skrev: 18 mar 2024 15:16
Även om det inte står på CV't så kan det framgå av samtalet om de ringer Tesla angående referens...
Om inte annat som kommer det väl i just det här fallet vara något som kommer upp på en intervju antar jag. Sedan finns det ju en hel del där ute som kanske tycker "bra jobbat du stod upp för din sak" så det kan nog viktas åt vilket håll som helst.
Klart det kan vara åt båda håll, jag är dock övertygad om att bland de som rekryterar (arbetsgivarparten alltså) så är "strejkvakt" generellt ingen merit.
Tesla Model Y Performance
Skriv svar