Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av fth »

Tesla NA erbjuder nu möjligheten att flytta med fri SuC till nya S/X/Y som levereras innan årsskiftet, undrar om detta kommer även till Europa? Frågan är också om man kan flytta med "fordonsbunden" fri SuC eller om det "omvandlas" till att endast gälla första ägare?



/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6205
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av spacecoin »

fth skrev: 20 okt 2023 14:35
Tesla NA erbjuder nu möjligheten att flytta med fri SuC till nya S/X/Y som levereras innan årsskiftet, undrar om detta kommer även till Europa? Frågan är också om man kan flytta med "fordonsbunden" fri SuC eller om det "omvandlas" till att endast gälla första ägare?
Intressant. Jag tror knappast att det gäller fordonsbunden fri-SUC.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av Bjelke »

spacecoin skrev: 20 okt 2023 16:34
fth skrev: 20 okt 2023 14:35
Tesla NA erbjuder nu möjligheten att flytta med fri SuC till nya S/X/Y som levereras innan årsskiftet, undrar om detta kommer även till Europa? Frågan är också om man kan flytta med "fordonsbunden" fri SuC eller om det "omvandlas" till att endast gälla första ägare?
Intressant. Jag tror knappast att det gäller fordonsbunden fri-SUC.
Näe det skulle ju bli lite lustigt men samtidigt inte, men jag tror också att det blir ”första ägaren ”
som flyttas till nästa bil.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2334
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av mans71 »

Hade vi inte det i Sverige också ett kort tag eller har jag bara drömt det?

Triggar hur som helst inte mig att byta. Nöjd med min nosecone-Tesla! :)
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av Bjelke »

Jo visst var det så en period, eller?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6205
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av spacecoin »

Bjelke skrev: 20 okt 2023 17:52
Jo visst var det så en period, eller?
Inte vad jag minns, men det kanske var före min tid. I samband med Raven-släppet hade man fri-första-ägare-SuC. Sedan har man haft det som kampanj någon gång till för S/X tror jag. I USA har man haft 3-mån fri SuC för Model 3 med för att tömma lagren inför Highland.

Fri SuC lifetime försvann väl 2017-2018?

Nyligen hade man en FSD-transfer-kampanj, man jag kan inte minnas någon SuC-transfer-kampanj.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av fth »

Dom erbjöd fri SuC en kort tid i samband med refresh också (dock inte till oss med gamla beställningar till låga priset).

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av Bjelke »

spacecoin skrev: 20 okt 2023 19:08
Bjelke skrev: 20 okt 2023 17:52
Jo visst var det så en period, eller?
Inte vad jag minns, men det kanske var före min tid. I samband med Raven-släppet hade man fri-första-ägare-SuC. Sedan har man haft det som kampanj någon gång till för S/X tror jag. I USA har man haft 3-mån fri SuC för Model 3 med för att tömma lagren inför Highland.

Fri SuC lifetime försvann väl 2017-2018?

Nyligen hade man en FSD-transfer-kampanj, man jag kan inte minnas någon SuC-transfer-kampanj.
Japp jag köpte en vid Raven-släppet med fri SuC för mig (och rejäl rabatt också) men det
andra om fri SuC som följer ägaren var några år tidigare, typ runt 2017 när dom slutade med
fri SuC (typ)… om man minns rätt nu då :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1419
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av Niclas »

mans71 skrev: 20 okt 2023 17:42
Hade vi inte det i Sverige också ett kort tag eller har jag bara drömt det?

Triggar hur som helst inte mig att byta. Nöjd med min nosecone-Tesla! :)
Mans, äger du vit aps?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2334
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av mans71 »

Niclas skrev: 21 okt 2023 16:05
mans71 skrev: 20 okt 2023 17:42
Hade vi inte det i Sverige också ett kort tag eller har jag bara drömt det?

Triggar hur som helst inte mig att byta. Nöjd med min nosecone-Tesla! :)
Mans, äger du vit aps?
Japp, en keeper :-)
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1419
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av Niclas »

Min gamla trotjänare
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
niklasha01
Teslaägare
Inlägg: 118
Blev medlem: 01 jan 2020 17:32
Ort: ÖRBYHUS

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av niklasha01 »

Jag fick med fri laddning till min model X 2020, var bland de sista som jag förstår men den följer inte med bilen när den säljs. Jag har hoppat på detta erbjudande nu och beställt en ny Y för att föra över fria laddningen. Nu är det risk att strejken ställer till detta eftersom bilen måste vara levererad senast 31 dec. Har leveranstid i appen 29 nov till 29 dec Hoppas verkligen att detta lyckas. Blev dessutom bra i tid på bilen snart gått 8000 mil och då upphör garanti
Modell X 2020 LR, vit, 7 sits, vit klädsel. SÅLD
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono

Mvh
Niklas
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av fth »

niklasha01 skrev: 07 nov 2023 11:21
Jag fick med fri laddning till min model X 2020, var bland de sista som jag förstår men den följer inte med bilen när den säljs. Jag har hoppat på detta erbjudande nu och beställt en ny Y för att föra över fria laddningen. Nu är det risk att strejken ställer till detta eftersom bilen måste vara levererad senast 31 dec. Har leveranstid i appen 29 nov till 29 dec Hoppas verkligen att detta lyckas. Blev dessutom bra i tid på bilen snart gått 8000 mil och då upphör garanti
Ditt case är väl närmast optimalt för detta erbjudande, i din situation skulle jag nog också haka på.

Det som kan tala emot är ju om det finns något ränteerbjudande f.n., det får man ju inta använda sig av om man tar med sig fri SuC, och för dom flesta bör väl ränterabatten vara ett betydligt bättre erbjudande. Att man inte får använda referral drar ju också ned värdet av detta erbjudande med 2500:-

Lite sura begräsningar kan man tycka, varför inte helt enkelt bara erbjuda detta "på toppen"? :?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
niklasha01
Teslaägare
Inlägg: 118
Blev medlem: 01 jan 2020 17:32
Ort: ÖRBYHUS

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av niklasha01 »

fth skrev: 07 nov 2023 12:35
niklasha01 skrev: 07 nov 2023 11:21
Jag fick med fri laddning till min model X 2020, var bland de sista som jag förstår men den följer inte med bilen när den säljs. Jag har hoppat på detta erbjudande nu och beställt en ny Y för att föra över fria laddningen. Nu är det risk att strejken ställer till detta eftersom bilen måste vara levererad senast 31 dec. Har leveranstid i appen 29 nov till 29 dec Hoppas verkligen att detta lyckas. Blev dessutom bra i tid på bilen snart gått 8000 mil och då upphör garanti
Ditt case är väl närmast optimalt för detta erbjudande, i din situation skulle jag nog också haka på.

Det som kan tala emot är ju om det finns något ränteerbjudande f.n., det får man ju inta använda sig av om man tar med sig fri SuC, och för dom flesta bör väl ränterabatten vara ett betydligt bättre erbjudande. Att man inte får använda referral drar ju också ned värdet av detta erbjudande med 2500:-

Lite sura begräsningar kan man tycka, varför inte helt enkelt bara erbjuda detta "på toppen"? :?

/fth
Ja absolut men då jag inte behöver ta lån för att lösa ut affären så känns det väldigt bra att kunna få ett sådant erbjudande, jag tror inte detta kommer att ske så ofta då de vill ha bort fri laddning. Referral är ju också små pengar i sammanhanget på långs sikt. Detta är nog ett försök att sälja några nya bilar till, annars behåller man sin Tesla med fri laddning
Modell X 2020 LR, vit, 7 sits, vit klädsel. SÅLD
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono

Mvh
Niklas
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av fth »

niklasha01 skrev: 07 nov 2023 14:11
Ja absolut men då jag inte behöver ta lån för att lösa ut affären så känns det väldigt bra att kunna få ett sådant erbjudande, jag tror inte detta kommer att ske så ofta då de vill ha bort fri laddning. Referral är ju också små pengar i sammanhanget på långs sikt. Detta är nog ett försök att sälja några nya bilar till, annars behåller man sin Tesla med fri laddning
Då är det ju en "no brainer" för dig, i min situation med fri SuC på bilen och (sannolikt) leasing så är det inte riktigt lika attraktivt (borde dock vara attraktivt för Tesla att sockra eftersom dom blir av med en "evig" fri SuC-bil).

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
calitesla
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 07 nov 2023 04:39
Ort: Kalifornien

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av calitesla »

spacecoin skrev: 20 okt 2023 16:34
fth skrev: 20 okt 2023 14:35
Tesla NA erbjuder nu möjligheten att flytta med fri SuC till nya S/X/Y som levereras innan årsskiftet, undrar om detta kommer även till Europa? Frågan är också om man kan flytta med "fordonsbunden" fri SuC eller om det "omvandlas" till att endast gälla första ägare?
Intressant. Jag tror knappast att det gäller fordonsbunden fri-SUC.
Jo, det gör det.

Har en 85D som som jag köpte 2015. Ska flytta SC01 till SC05 och en ny MS LR.
2015 Model S 85D, AP1, Midnight Silver, 7 seats ---- 2023 Model S LR, Stealth Grey
Användarvisningsbild
calitesla
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 07 nov 2023 04:39
Ort: Kalifornien

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av calitesla »

Här är det senaste avtalet man måste skriva på:

Kod: Markera allt

Supercharging Transfer Agreement

Program Offer: Receive free Supercharging on any new Tesla Model Y, Model S, or Model X delivered between
October 20, 2023 and December 31, 2023 when you forfeit the free, unlimited Supercharging on your current
Tesla vehicle, subject to this Supercharging Transfer Agreement (the “Agreement”). Tesla does not guarantee
delivery within the program’s end date.
Terms and Conditions:
In order to be eligible for this program, you must:
1. Be the legal and registered owner of a Tesla vehicle that currently has free, unlimited Supercharging at
the time of delivery of your new Tesla vehicle. The vehicle cannot be the subject of a pending cancellation or
buyback request or have any delinquent liens or balances.
2. Take delivery of your new titled Tesla vehicle between October 20, 2023 and December 31, 2023.
3. Accept the forfeiture of the free, unlimited Supercharging on your current Tesla vehicle or trade it into
Tesla when you purchase your new Tesla vehicle. Tesla will remove the free, unlimited Supercharging from your
current Tesla vehicle upon delivery of your new vehicle. The free Supercharging will be added to your new
vehicle up to one week after delivery of said vehicle. You understand that you may be without free
Supercharging during this period. Tesla will reimburse you for any Supercharging sessions you pay for on your
new vehicle during this period, with the exception of any Supercharging-related fees, including idle fees, upon
your request.
In addition, you understand that the following conditions apply:
4. The transferred free Supercharging will be active while you remain the owner of the new vehicle. If you
sell or otherwise transfer ownership of the new vehicle, the transferred free Supercharging will be removed from
the vehicle and the vehicle will be defaulted to pay per use Supercharging.
5. You are responsible for any Supercharging-related fees outside of the cost to charge, including idle fees.
In accordance with Tesla policy, unpaid idle fees will result in the loss of Supercharger access until the
outstanding balance is paid.
6. The forfeiture of free, unlimited Supercharging on your current vehicle cannot be reversed after you
accept this Agreement, even in the event that the new vehicle is deemed a total loss or you cancel or reverse the
purchase of your new vehicle after delivery.
7. The free Supercharging can only be transferred this one time. This offer cannot be combined with any
other promotion or vehicle price reduction, is not redeemable for cash, and cannot be assigned to another
person or vehicle.
8. Used vehicles and vehicles used for commercial purposes are not eligible for this program. Those
on an Operational Lease with third-party Lease and Fleet Management companies are also ineligible.
9. Tesla may remove the free Supercharging from your new vehicle if it determines in good faith that you
have breached any of these terms or made any misrepresentations about free, unlimited Supercharging on
your current vehicle.
10. This offer automatically expires upon the delivery of the new vehicle and cannot be applied retroactively
after the new Tesla vehicle is delivered.
11. Tesla reserves the right to change, modify, or terminate this offer at any time without prior notice.
12. Any dispute regarding this Agreement will be resolved through arbitration as stated in your Motor Vehicle
Order Agreement for your new vehicle.
13. You agree to abide by Tesla’s Supercharger Fair Use Policy, which can be viewed at
tesla.com/legal/terms#supercharger-fair-use-policy.
14. Tesla is transferring free Supercharging to your new vehicle based on your request. If you fail to sign the
Supercharging Transfer Agreement, but Tesla has already transferred the free Supercharging, Tesla will assume
that you agree to these terms and conditions upon your first Supercharging session.
By accepting this binding acceptance letter, you acknowledge that you understand and agree to the terms and
conditions outlined above.
Vehicle Identification Number (VIN) of the Tesla vehicle forfeiting free, unlimited Supercharging: ____________
VIN of the new Tesla vehicle of which you are taking delivery and will receive the transferred free Supercharging (if
known):

[Customer's Name] (Print)
[Customer's Signature]
[Date]
[RN]
2015 Model S 85D, AP1, Midnight Silver, 7 seats ---- 2023 Model S LR, Stealth Grey
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6205
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av spacecoin »

calitesla skrev: 08 nov 2023 00:39
spacecoin skrev: 20 okt 2023 16:34
fth skrev: 20 okt 2023 14:35
Tesla NA erbjuder nu möjligheten att flytta med fri SuC till nya S/X/Y som levereras innan årsskiftet, undrar om detta kommer även till Europa? Frågan är också om man kan flytta med "fordonsbunden" fri SuC eller om det "omvandlas" till att endast gälla första ägare?
Intressant. Jag tror knappast att det gäller fordonsbunden fri-SUC.
Jo, det gör det.

Har en 85D som som jag köpte 2015. Ska flytta SC01 till SC05 och en ny MS LR.
Jo självklart gäller det SC01 -> SC05. Det jag menade var SC01 -> SC01.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av fth »

spacecoin skrev: 08 nov 2023 09:32
Jo självklart gäller det SC01 -> SC05. Det jag menade var SC01 -> SC01.
Ja, det stämmer, du får SC05 på nya bilen oavsett om du hade SC01 eller SC05 på gamla.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av fth »

fth skrev: 08 nov 2023 12:41
spacecoin skrev: 08 nov 2023 09:32
Jo självklart gäller det SC01 -> SC05. Det jag menade var SC01 -> SC01.
Ja, det stämmer, du får SC05 på nya bilen oavsett om du hade SC01 eller SC05 på gamla.

/fth
För en SC01-bil försämrar ju detta tyvärr erbjudandet ännu mer, man får ju sannolikt betydligt mindre betalt för sin gamla bil vid bytet, kanske långt mer än vad SC05 är värt på den nya.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6205
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av spacecoin »

fth skrev: 08 nov 2023 12:43
fth skrev: 08 nov 2023 12:41
spacecoin skrev: 08 nov 2023 09:32
Jo självklart gäller det SC01 -> SC05. Det jag menade var SC01 -> SC01.
Ja, det stämmer, du får SC05 på nya bilen oavsett om du hade SC01 eller SC05 på gamla.
För en SC01-bil försämrar ju detta tyvärr erbjudandet ännu mer, man får ju sannolikt betydligt mindre betalt för sin gamla bil vid bytet, kanske långt mer än vad SC05 är värt på den nya.
Precis. Det verkar som en väldigt dålig affär att byta in SC01. Troligen bättre att sälja bilen på KVD och köpa en ny utan fri SuC. Jag skrev det någonstans förut... :D
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2173
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av jpetters »

Vet någon om erbjudandet gäller om man har Fri SuC så länge man äger bilen? Det är väl SC05 som flyttas över i så fall.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6205
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av spacecoin »

jpetters skrev: 08 nov 2023 16:37
Vet någon om erbjudandet gäller om man har Fri SuC så länge man äger bilen? Det är väl SC05 som flyttas över i så fall.
Ja SC05 gäller och är väl den huvudsakliga målgruppen.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av fth »

jpetters skrev: 08 nov 2023 16:37
Vet någon om erbjudandet gäller om man har Fri SuC så länge man äger bilen? Det är väl SC05 som flyttas över i så fall.
Se ovan, du får SC05 oavsett om du har SC01 eller SC05 på den gamla bilen, och antalet SC01 som finns kvar bör väl inte vara så stort, det tas ju bort så fort bilen passerar via Tesla,

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2173
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Fri SuC medflyttning till ny S/X/Y

Inlägg av jpetters »

fth skrev:
jpetters skrev: 08 nov 2023 16:37
Vet någon om erbjudandet gäller om man har Fri SuC så länge man äger bilen? Det är väl SC05 som flyttas över i så fall.
Se ovan, du får SC05 oavsett om du har SC01 eller SC05 på den gamla bilen, och antalet SC01 som finns kvar bör väl inte vara så stort, det tas ju bort så fort bilen passerar via Tesla,

/fth
Just ja, du skrev det ovan ser jag. Tack för klargörandet.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Skriv svar