Original vinterhjul till model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

MorganP
Inlägg: 12
Blev medlem: 14 okt 2022 09:30

Original vinterhjul till model 3

Inlägg av MorganP »

Hej

Köpte en ny model 3 LR i somras och beställde original 18" vinterhjulspaket i september. Eftersom det ingick leverans och montering på servicecenter så har jag varit i Göteborg idag och monterat hjulen (har 19" sporthjul på sommaren)

I samband med beställningen så vill jag minnas att det stod i texten att original aeronavkapslar skulle ingå. På bilden på orderbekräftelsen så sitter det kapslar på fälgarna (har sparat ner detta) och jag vill även minnas att det stod att dom ingick i beskrivningen i appen

När bilen rullade ut från verkstaden idag så satt inga aerokapslar på hjulen..., går jag in och tittar i beställningshistoriken på tesla så är numera bilden på hjulen utbytt till en bild utan hjulsidan

Det var inte bara jag som hade uppmärksammat detta, ytterligare två andra model 3 ägare diskuterade samma sak med kundmottagningen, dock helt utan framgång

Är det någon här som har haft samma problem? Någon ide att "klaga" på annat sätt?
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 16 jun 2019 14:46
Ort: Helsingborg

Re: Original vinterhjul till model 3

Inlägg av SALVETA »

Var samma sak när jag beställde min 2019, fick till slut dom efter lite tjat. Att dom inte lärt sig sedan dess alltså...
MorganP
Inlägg: 12
Blev medlem: 14 okt 2022 09:30

Re: Original vinterhjul till model 3

Inlägg av MorganP »

Hej


Nu har det löst sig. Hjulsidorna är på väg hem till mig
Andy132
Inlägg: 5
Blev medlem: 08 nov 2023 15:39

Re: Original vinterhjul till model 3

Inlägg av Andy132 »

Verkar ha lärt sig nu iaf, står så här nu:

Denna uppsättning inkluderar Photon-fälgar med däck. Photon-täcksidor kan köpas separat i vår onlinebutik.
Skriv svar