Gå in i servicemeny/ serviceläge, förlora garanti?
Postat: 22 nov 2023 21:59
Vågar man gå in i serviceläget för att kolla felkoder och dylikt när bilen fortfarande är under nybilsgaranti?
Kan man förlora garantin om man är inne och pillar?
Anledningen till att jag frågar är följande:
Bokade service då jag fått fukt i lyktorna bak, panelerna på dörrstolparna sitter inte fast ordentligt och höger kamera varnar stup i kvarten.
Fick detta godkänt som serviceärende men Tesla lade själva till att dom hittat någon felkod "louver alerts" Active grille shutter som dom ska felsöka och antagligen byta.
Har vid ett tillfälle hört att det smattrat framme vid fronten under förvärmning och misstänker att det är kopplat till felkoden.
Tänker att det vore bra att själv gå in i menyn och läsa av ibland, så jag kan ta så mycket som möjligt på garantin.
Hade jag inte felanmält dom andra sakerna så hade jag ju inte haft en aning om detta felet.
Kan man förlora garantin om man är inne och pillar?
Anledningen till att jag frågar är följande:
Bokade service då jag fått fukt i lyktorna bak, panelerna på dörrstolparna sitter inte fast ordentligt och höger kamera varnar stup i kvarten.
Fick detta godkänt som serviceärende men Tesla lade själva till att dom hittat någon felkod "louver alerts" Active grille shutter som dom ska felsöka och antagligen byta.
Har vid ett tillfälle hört att det smattrat framme vid fronten under förvärmning och misstänker att det är kopplat till felkoden.
Tänker att det vore bra att själv gå in i menyn och läsa av ibland, så jag kan ta så mycket som möjligt på garantin.
Hade jag inte felanmält dom andra sakerna så hade jag ju inte haft en aning om detta felet.