Under en längre drift på 70 meter så kändes den lite inkonsekvent med drivningen fram vs bak, så jag tryckte till för att se var gränsen var. Whopps så vände jag 180 grader, som förväntat. Det som inte var förväntat var att bilen då la ur växeln och la sig i N.
<sverker mode on>
Ska det vara så?!?! va va??? ska det vara så?!?!? va? va+?!?!?1 va+!??!?!!111
<sverker mode av>
Re: i4 M50 vid inspirerad körning
Postat: 06 dec 2023 21:31
av taliz
Borde kännas rätt mkt tyngre än din M3P också va?
Tyckte jag iaf..
Men klart mindre "studsig".
Re: i4 M50 vid inspirerad körning
Postat: 06 dec 2023 21:33
av iAkita
Är det ett arv från fossilbilarna? Vad händer om man spinner av med en M3 competition eller en annan M3 med automatlåda? Lägger den inte ur växeln då, om man släpper gasen? Jag vet inte själv men jag såg någon nämna det på något forum.
Under en längre drift på 70 meter så kändes den lite inkonsekvent med drivningen fram vs bak, så jag tryckte till för att se var gränsen var. Whopps så vände jag 180 grader, som förväntat. Det som inte var förväntat var att bilen då la ur växeln och la sig i N.
<sverker mode on>
Ska det vara så?!?! va va??? ska det vara så?!?!? va? va+?!?!?1 va+!??!?!!111
<sverker mode av>
Låter lite farligt. Efter en sån övning kan man ha hamnat lite tokigt och ha bråttom att ta sig iväg. Då vill man inte behöva fippla med växelväljaren
Borde kännas rätt mkt tyngre än din M3P också va?
Tyckte jag iaf..
Men klart mindre "studsig".
Nja, jag har svårt att dra någon slutsats om hur tyngden kändes. Den orkade lätt slå loss hjulen på snöigt underlag.
Den kändes dock betydligt större. Stället jag driftade på (inhägnat område) kändes smalare än med 3an. En gissning är att den upplevelsen skapas av höga instrumentbrädan. Det känns som man sitter längre in i bilen än i 3an. Eller så är det en vanesak.
Allt är mindre studsigt än Öhlinarna på min 3a.
Re: i4 M50 vid inspirerad körning
Postat: 07 dec 2023 12:27
av dstr
3'an är betydligt med förutsägbar. Sista varvet blev hela varvet.