Tycker nog denna förtjänar en egen tråd.
Första bilen på länge som riktigt lockar.
Känns som dom fixat det mesta jag störde mig på med "gamla" i5.
Interiören ser mkt fräschare ut, särskilt med svarta skärmar.
Fjädring som var rejält svampig lär nu vara tight.
Accelerationen som var gäsp bör nu riva iväg ordentligt.
Halvtaskig batterikapacitet är nu betydligt större.
Men vad kommer den kosta? 850? 900? Mer?
Re: Hyundai Ioniq 5 N
Postat: 10 dec 2023 09:48
av HelectriC
läste att motorljudet de valt är samma som deras 2-liters 4a som de har till övriga bensin-N. Kunde dom verkligen inte ta nåt roligare? Men antar det går att stänga av.
läste att motorljudet de valt är samma som deras 2-liters 4a som de har till övriga bensin-N. Kunde dom verkligen inte ta nåt roligare? Men antar det går att stänga av.
Just den featuren är något jag skarpt ogillar. Men ja som tur är verkar det gå att disabla.
Re: Hyundai Ioniq 5 N
Postat: 10 dec 2023 11:24
av taliz
Många reviewers verkar gilla körkänslan.
Elefanten i rummet är väl kommande Model 3 Ludicrous(eller vad den nu ska heta).
Re: Hyundai Ioniq 5 N
Postat: 10 dec 2023 14:23
av Ny_bil_tack
Denna står högt upp på listan om inte Tesla levererar något fantastiskt i nya M3P
Re: Hyundai Ioniq 5 N
Postat: 10 dec 2023 15:20
av taliz
Kommer tydligen en CUP-version för en dedikerad racingserie.
Featuring an aggressive body kit with massive air intakes, a large diffuser, and a rear wing, the Ioniq 5 eN1 Cup sits on 18-inch wheels wrapped in 280/680 R18 slick tires. It gets a stiffer suspension setup lowering the ride height by as much as 2.8 inches. Stopping power is supplied by six-piston front and four-piston rear brake calipers, and to quickly lift the car, it has an air jack. Hyundai is also giving it a six-point, FIA-compliant roll cage, and upgraded battery protection.
The biggest change will be the weight loss, which estimated to be as much as 551 pounds (250 kilograms).
The Ioniq 5 eN1 Cup is more than just for show since it'll actually go racing. If everything goes according to plan, it'll hit the track as early as May 2024 in what Hyundai refers to as Korea's first one-make EV competition.
Och N-versionen fick äntligen en torkare på bakrutan.
Kanske kommer i IONIQ 5 Refresh. Bakrutan går inte att använda halva året. Tur att sidospeglarna är stora.
Och N-versionen fick äntligen en torkare på bakrutan.
Kanske kommer i IONIQ 5 Refresh. Bakrutan går inte att använda halva året. Tur att sidospeglarna är stora.
Det gör det nog. Är ju "spionbilder" ute redan på EV6 refresh.
Och N-versionen fick äntligen en torkare på bakrutan.
Kanske kommer i IONIQ 5 Refresh. Bakrutan går inte att använda halva året. Tur att sidospeglarna är stora.
Ja med så mkt nyheter kan man nästan undra om N står för "New".
Och N-versionen fick äntligen en torkare på bakrutan.
Kanske kommer i IONIQ 5 Refresh. Bakrutan går inte att använda halva året. Tur att sidospeglarna är stora.
Ja med så mkt nyheter kan man nästan undra om N står för "New".
N står tydligen för "Namyang" och "Nürburgring" som i Namyang R&D Center samt European Technical Center
at Nürburgring...men "Never just drive" låter bättre.
Någon film hade 111000 dollar. En annan film hade 65000 pund. Så frågan är vad priset blir i Sverige? Ska vi gissa på 850.000kr?
taliz gissade ju på 850-900 och han brukar ha skrämmande bra gissningar på sånt här så…
Jag tror också att det intervallet kommer att stämma rätt bra… tyvärr får man väl kanske
lägga till för det vore ju trevligt om den kunde landa på ett lägre pris (inte omöjligt iofs).
Innan har det väl diskuterats lite kring hur mkt utbud av Ioniq 5 som allokerats för den svenska marknaden. Nu kanske Hyundai vill sälja lite mer bilar…
Reklam Huyndai
I dagens avsnitt så är vi åter tillbaka till serien i serien som handlar om att Mickis ska klara sig själv om Jens inte finns längre Mickis säger alltid att hon inte kan köra på is så vi åker helt enkelt till Tierp Arena tillsammans med tillsammans med Huyndai där vi får testa deras supersnabba IONIC 5 N - elbilen med hela 650 hästkrafter som både går, låter och beter sig som en fossildriven sportbil.
Mickis har varit otroligt nervös inför detta men vilken dag det blev