Nect skrev: ↑12 dec 2023 19:26
Legato skrev: ↑12 dec 2023 10:02
Lämnade in vår X vid Segeltorp för garantirep idag. Till min förvåning fick vi en nästan ny X Plaid som lånebil. Inte dåligt!
Undrar hur många Audi, BMW, Mercedes eller Porsche-ägare som fått respektive tillverkares dyraste bilmodell som lånebil vid service
Grymt skönt också att man numera får tillgång till lånebilen via appen. Så var det inte senaste gången för mig. Vintertid är det ju riktigt segt att inte ha tillgång till förvärmning annars.
Lämnande in min e-tron och fick ingen lånebil överhuvudtaget mer än över dagen. Efter mycket gnäll från min sida skakade min säljare fram en liten manuell A3:a…(verkstad/service sket
Totalt i mig - de tyckte att jag kunna köra hem med min gamla i -20c och boka en ny verkstadstid)
Bilen har nu stått en vecka på verkstad utan att man hittat felet och noll återkoppling (jag måste själv höra av mig)
Trots allt gnäll på Teslas service så är den bättre än Audis…
Låter precis som det var för mig med klimatiseringsfelet på e-tronen. De var väldigt strikta med bara ett dygns lånebil
Gällande Tesla så blev dock verkligen guldet till sand. Var väldigt länge sedan jag var så sur som jag var på servicekillen i morse...
1.) Jag lämnar in bilen för att få två saker fixade. Dels ett säte i mittenraden som inte kunde flyttas framåt/bakåt. Dels omlackering av dörrstolpar fram där lacken skrapats av att dörrarna gått emot.
2.) Jag får den fina lånebilen. Är förvånad att de behöver ha bilen tills andra januari men är ändå nöjd när jag fått så fin lånebil.
3.) Får till min stora förvåning avisering om att bilen är klar redan på eftermiddagen. Då med meddelande om att sätet visst fungerar och att skrapet är orsakat av smuts och ingen garantifråga.
De har dessutom mage att lägga på avgifter för båda "icke-åtgärderna".
4.) Skriver meddelanden fram och tillbaka med serviceteknikern. Han lovar att sätet testats många gånger. Han vidhåller att lackskadorna ej ska åtgärdas. De polerar dock stolparna som "goodwill" och stryker kostnaden för sätet.
5.) Jag åker dit morgonen efter (i morse). Kliver ur lånebilen och kan konstatera att lacken är skadad på exakt samma ställe som på min egen bil. Går till min egen bil och öppnar ena falkvingen. Möts av en kolfiberlist slängd på golvet... Testar sätet och det rör sig inte en centimeter!

Nu är jag riktigt förbannad. Går in på SC och de lovar att skicka ut teknikern.
6.) Teknikern kommer ut och jag frågar om han tycker det känns ok att lämna ut en bil med kolfiberlisten slängd på golvet. Ber honom sedan flytta sätet. Sätet rör sig inte en centimeter... Först kommer nån kommentar om "var det inte på andra sidan", men sen hävdar han att han testat båda flera ggr. Jag är sjukt irriterad.
7.) Efter att han dragit i knapparna i bokstavligen ett par minuter så funkar sätet plötsligt. Min ilska går ner några hack när jag inser att det faktiskt är så att slumpen gjort att sätet funkat när han testat... Troligen något glapp. Lacken ser också bra ut efter polering, men då dörren inte är justerad är jag rädd att det kommer komma tillbaka.
8.) Ranger nu inbokad för att komma och byta ut knappen på sätet för att förhoppningsvis slippa glappet.
Helhetsbetyg Serviceupplevelse: 2 av 5
Det var ett drygt år sedan jag var på Segeltorp sist. Den gången fick jag ett dörruppslag under service samt en lånebil med vinterhjul mitt i högsommaren. Så serviceupplevelsen har verkligen varit dålig.
Tur att det delvis kompenserats av fantastiska Rangers. Har nog haft Rangers i 4 omgångar senaste året för olika bilar och det har funkat klockrent varje gång.