Hjulinställning
Postat: 15 dec 2023 22:43
Utförde en fyrhjulinställning idag på min M3P pga byte av upper control arms. Bokade en på Vianor.
Efter att jag betalade så fick jag endast kvittot. Fick inget protokoll. Fick svaret att skrivaren var trasig och när jag frågade om det är bra inställt när jag skulle köra iväg så fick jag svaret "hoppas det". Körde på en raksträcka och ratten stod typ 3-4minuter snett om man jämför med klockan. Åkte givetvis tillbaka och fick svaret att det inte fanns tid direkt att göra om det.
Frågan är ens om något är utfört. Läste i efterhand att man ska få protokoll på hemsidan, men även att det endast ingår justering av toe. Specialinställning (!?) som camber och caster skulle vara tilläggsarbete. Justerar inte alla camber och caster vid en fyrhjulsinställning? Går det ens kontrollera att det är bra om man inte får ett protokoll? Hade inget snett däckslitage eller vibrationer tidigare. Om jag får snett däckslitage om ett år så skyller de väl att jag kört emot något.
Efter att jag betalade så fick jag endast kvittot. Fick inget protokoll. Fick svaret att skrivaren var trasig och när jag frågade om det är bra inställt när jag skulle köra iväg så fick jag svaret "hoppas det". Körde på en raksträcka och ratten stod typ 3-4minuter snett om man jämför med klockan. Åkte givetvis tillbaka och fick svaret att det inte fanns tid direkt att göra om det.
Frågan är ens om något är utfört. Läste i efterhand att man ska få protokoll på hemsidan, men även att det endast ingår justering av toe. Specialinställning (!?) som camber och caster skulle vara tilläggsarbete. Justerar inte alla camber och caster vid en fyrhjulsinställning? Går det ens kontrollera att det är bra om man inte får ett protokoll? Hade inget snett däckslitage eller vibrationer tidigare. Om jag får snett däckslitage om ett år så skyller de väl att jag kört emot något.