Sida 1 av 1

Laddningskurva Cybertruck

Postat: 30 dec 2023 11:19
av DanneLKPG
Laddkurvan verkar inte särskilt rolig på Cybertruck på V3. Inte förvånande då det bara är 480V där.
V4 kanske löser biffen. Lite svårt att prova på andra laddare i USA då laddkontakten inte är rätt. Kanske finns några 800-1000V Electrify America med NACS att testa på?

Batteripacket är på 123kWh med deras nya 4680-cells.
Lär bli många och långa stopp om man ska dra tungt släp med Cybertruck på V3 SuC.


ladd1.JPG
ladd2.JPG

Re: Laddningskurva Cybertruck

Postat: 30 dec 2023 13:14
av taliz
Om jag behövt köra tunga stenar på släp långa sträckor hade jag nog köpt en sån här: https://insideevs.com/news/701194/2024- ... -gas-tank/

Re: Laddningskurva Cybertruck

Postat: 30 dec 2023 15:33
av Maw
4680 har väl visat sig vara ganska långsam hittills. Även Model Y med 4680 laddar långsamt om jag förstått det rätt.

Re: Laddningskurva Cybertruck

Postat: 31 dec 2023 10:02
av BrooklynS
I princip likadan laddkurva som på min Y LR (mars 2022).

Sämre än den jag hade på 2019 M3P men den ansågs väl vara bäst. Å andra sidan har jag 1,8% degradering på batteriet efter 8300 mil, M3P hade nästan 6% vid samma miltal. I stort sett samma användning.

Re: Laddningskurva Cybertruck

Postat: 01 jan 2024 02:00
av AAKEE
4680 är NMC på Y AWD i USA.
Batteriet har rätt pissig energitäthet i Y AWD. Det har inte speciellt stor kapacitet, och NMC är inte raketbatterier.

Laddkurvan får mig att tro att man fortsatt med (samma cell) med NMC-kemi.
Det finns plats både vikt och utrymmesmässigt i CT:n.

Re: Laddningskurva Cybertruck

Postat: 06 jan 2024 19:37
av DanneLKPG
Ännu ett test. Den här gången från Ryan Shaws Cybertruck-video.
Riktigt seg kurva för ett så stort batteri. Hade önskat att den höll i farten lite längre. Ser fram emot V4-tester.

Ca 44 minuter 2-80% (med förvärmt batteri).
CTShaw.JPG
Här är hela videon: