Vilja av vad? fattar inte vad du syftar på.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 14:40Ja Volvo har visat prov på absolut ingen vilja. Det framgår med all önskvärd tydlighet.Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 14:13XC40 Core B4 Mildhybrid har ett listpris på 495 800Airlift skrev: ↑02 jan 2024 13:45Det är enkom inom märket för att de gamla är ”trötta”. Kör en sökning som jag skrev tidigare får du se. Jämför en 440i eller en M440 mot i40 resp M50 så blir det iaf i grunden sammamikebike skrev: ↑02 jan 2024 11:41En elbil är visst dyrare än en fossildriven "likadan" bil.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 11:17
Det är ju inte billigare att köra fossilt, såvida du inte jämför en gammal fossilfri mot en ny elbil men det är ju ganska ointressant. En 5år gammal Model3 är inte dyrare än en dito Volvo/Audi i månaden. Etc.
En ny elbil är samtidigt inte dyrare än dito diesel osv. Det finns noll behov av stöd.
Jämför XC40 t.ex. eller BMW 3-serie mot en i4.
Billigaste 2023 440i gran coupé; 750kkr
För mindre pengar får du en 2023 i4 edrive40 gran coupe, men samma miltal (1000). Då står bägge bilarna på uppfarten. Sen börjar du tanka och serva den andra.
i4 är inte 3serie
Jämförbart är inte en tomhylsa mot en elbil, för elbilen är nerlusad med utrustning i grundpriset..
XC40 Core BEV har ett listpris på 609 000 med likvärdig utrustning.
Det blir ungefär 22% dyrare. Sen tillkommer ca 30 000 malus dom första tre åren
Grattis Sverige
Moderator: Redaktion
Re: Grattis Sverige
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Grattis Sverige
Till att ha en prissättning som möter marknaden,chaffis75 skrev: ↑02 jan 2024 14:42Vilja av vad? fattar inte vad du syftar på.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 14:40Ja Volvo har visat prov på absolut ingen vilja. Det framgår med all önskvärd tydlighet.Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 14:13XC40 Core B4 Mildhybrid har ett listpris på 495 800Airlift skrev: ↑02 jan 2024 13:45Det är enkom inom märket för att de gamla är ”trötta”. Kör en sökning som jag skrev tidigare får du se. Jämför en 440i eller en M440 mot i40 resp M50 så blir det iaf i grunden samma
Billigaste 2023 440i gran coupé; 750kkr
För mindre pengar får du en 2023 i4 edrive40 gran coupe, men samma miltal (1000). Då står bägge bilarna på uppfarten. Sen börjar du tanka och serva den andra.
i4 är inte 3serie
Jämförbart är inte en tomhylsa mot en elbil, för elbilen är nerlusad med utrustning i grundpriset..
XC40 Core BEV har ett listpris på 609 000 med likvärdig utrustning.
Det blir ungefär 22% dyrare. Sen tillkommer ca 30 000 malus dom första tre åren
Vidare kan du köpa en 2023års XC40 BEV Core för 440’ med 1000mil på mätaren, idag.
Jämför istället en Panamera Sport Turismo med en Taycan sport Turismo, om man nu vill hålla sig inom märket. Tycker VAG koncernen lyckats betydligt bättre. Som Kodiaq och Enyaq, när du väl sitter med motsvarande funktioner (värmare, stolar, etc etc) så är prisskillnaden liten.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Drömmer om en MS Palladium
Re: Grattis Sverige
Lite imponerande att Volvo säljer så många XC40/C40 som dom gör. Om dom inte mött marknaden menar jag.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 14:49Till att ha en prissättning som möter marknaden,chaffis75 skrev: ↑02 jan 2024 14:42Vilja av vad? fattar inte vad du syftar på.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 14:40Ja Volvo har visat prov på absolut ingen vilja. Det framgår med all önskvärd tydlighet.Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 14:13XC40 Core B4 Mildhybrid har ett listpris på 495 800Airlift skrev: ↑02 jan 2024 13:45
Det är enkom inom märket för att de gamla är ”trötta”. Kör en sökning som jag skrev tidigare får du se. Jämför en 440i eller en M440 mot i40 resp M50 så blir det iaf i grunden samma
Billigaste 2023 440i gran coupé; 750kkr
För mindre pengar får du en 2023 i4 edrive40 gran coupe, men samma miltal (1000). Då står bägge bilarna på uppfarten. Sen börjar du tanka och serva den andra.
i4 är inte 3serie
Jämförbart är inte en tomhylsa mot en elbil, för elbilen är nerlusad med utrustning i grundpriset..
XC40 Core BEV har ett listpris på 609 000 med likvärdig utrustning.
Det blir ungefär 22% dyrare. Sen tillkommer ca 30 000 malus dom första tre åren
Vidare kan du köpa en 2023års XC40 BEV Core för 440’ med 1000mil på mätaren, idag.
Jämför istället en Panamera Sport Turismo med en Taycan sport Turismo, om man nu vill hålla sig inom märket. Tycker VAG koncernen lyckats betydligt bättre. Som Kodiaq och Enyaq, när du väl sitter med motsvarande funktioner (värmare, stolar, etc etc) så är prisskillnaden liten.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Grattis Sverige
Det finns fler bilmodeller av olika fabrikat som säljs i olika utföranden, generellt är laddhybridverionen dyrare än ICE och EV-varianten är ännu dyrare.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 14:40Ja Volvo har visat prov på absolut ingen vilja. Det framgår med all önskvärd tydlighet.Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 14:13XC40 Core B4 Mildhybrid har ett listpris på 495 800Airlift skrev: ↑02 jan 2024 13:45Det är enkom inom märket för att de gamla är ”trötta”. Kör en sökning som jag skrev tidigare får du se. Jämför en 440i eller en M440 mot i40 resp M50 så blir det iaf i grunden sammamikebike skrev: ↑02 jan 2024 11:41En elbil är visst dyrare än en fossildriven "likadan" bil.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 11:17
Det är ju inte billigare att köra fossilt, såvida du inte jämför en gammal fossilfri mot en ny elbil men det är ju ganska ointressant. En 5år gammal Model3 är inte dyrare än en dito Volvo/Audi i månaden. Etc.
En ny elbil är samtidigt inte dyrare än dito diesel osv. Det finns noll behov av stöd.
Jämför XC40 t.ex. eller BMW 3-serie mot en i4.
Billigaste 2023 440i gran coupé; 750kkr
För mindre pengar får du en 2023 i4 edrive40 gran coupe, men samma miltal (1000). Då står bägge bilarna på uppfarten. Sen börjar du tanka och serva den andra.
i4 är inte 3serie
Jämförbart är inte en tomhylsa mot en elbil, för elbilen är nerlusad med utrustning i grundpriset..
XC40 Core BEV har ett listpris på 609 000 med likvärdig utrustning.
Det blir ungefär 22% dyrare. Sen tillkommer ca 30 000 malus dom första tre åren
Detta är Kia Niro:
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Grattis Sverige
De har aldrig slagit dig, varför tesla säljer bättre av MY än Volvo gör av.. ja vad som.? Det är ju öppet mål.Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 15:01Lite imponerande att Volvo säljer så många XC40/C40 som dom gör. Om dom inte mött marknaden menar jag.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 14:49Till att ha en prissättning som möter marknaden,
Vidare kan du köpa en 2023års XC40 BEV Core för 440’ med 1000mil på mätaren, idag.
Jämför istället en Panamera Sport Turismo med en Taycan sport Turismo, om man nu vill hålla sig inom märket. Tycker VAG koncernen lyckats betydligt bättre. Som Kodiaq och Enyaq, när du väl sitter med motsvarande funktioner (värmare, stolar, etc etc) så är prisskillnaden liten.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Drömmer om en MS Palladium
Re: Grattis Sverige
2023:Airlift skrev: ↑02 jan 2024 15:13De har aldrig slagit dig, varför tesla säljer bättre av MY än Volvo gör av.. ja vad som.? Det är ju öppet mål.Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 15:01Lite imponerande att Volvo säljer så många XC40/C40 som dom gör. Om dom inte mött marknaden menar jag.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 14:49Till att ha en prissättning som möter marknaden,
Vidare kan du köpa en 2023års XC40 BEV Core för 440’ med 1000mil på mätaren, idag.
Jämför istället en Panamera Sport Turismo med en Taycan sport Turismo, om man nu vill hålla sig inom märket. Tycker VAG koncernen lyckats betydligt bättre. Som Kodiaq och Enyaq, när du väl sitter med motsvarande funktioner (värmare, stolar, etc etc) så är prisskillnaden liten.
Volvo XC40/C40 : 17 000bilar
Tesla Model Y : 16 500bilar
Man kan naturligtvis räkna XC40 och C40 som två olika bilar.
Re: Grattis Sverige
Ja, det hade jag nog sagt. Så 8000 c40 och 9000xc40 2023? Eller menar du totalt med ICE+PHEV+BEV?Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 16:202023:Airlift skrev: ↑02 jan 2024 15:13De har aldrig slagit dig, varför tesla säljer bättre av MY än Volvo gör av.. ja vad som.? Det är ju öppet mål.Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 15:01Lite imponerande att Volvo säljer så många XC40/C40 som dom gör. Om dom inte mött marknaden menar jag.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 14:49Till att ha en prissättning som möter marknaden,
Vidare kan du köpa en 2023års XC40 BEV Core för 440’ med 1000mil på mätaren, idag.
Jämför istället en Panamera Sport Turismo med en Taycan sport Turismo, om man nu vill hålla sig inom märket. Tycker VAG koncernen lyckats betydligt bättre. Som Kodiaq och Enyaq, när du väl sitter med motsvarande funktioner (värmare, stolar, etc etc) så är prisskillnaden liten.
Volvo XC40/C40 : 17 000bilar
Tesla Model Y : 16 500bilar
Man kan naturligtvis räkna XC40 och C40 som två olika bilar.
Edit: du menar alltså totalt (9000
XC + 3000 C..). Jag avsåg elbilar, det var vad diskussionen handlade om. Detta med ”möta marknaden” handlade om elbilars vara och icke vara.
Totalt bev från Volvo nåt upp i runt 13000. Du får dra sina egna slutsatser.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Drömmer om en MS Palladium
Re: Grattis Sverige
Ja, då skall du nog räkna MY/M3 tillsammans om du räknar XC40/C40 tillsammans.Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 16:202023:Airlift skrev: ↑02 jan 2024 15:13De har aldrig slagit dig, varför tesla säljer bättre av MY än Volvo gör av.. ja vad som.? Det är ju öppet mål.Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 15:01Lite imponerande att Volvo säljer så många XC40/C40 som dom gör. Om dom inte mött marknaden menar jag.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 14:49Till att ha en prissättning som möter marknaden,
Vidare kan du köpa en 2023års XC40 BEV Core för 440’ med 1000mil på mätaren, idag.
Jämför istället en Panamera Sport Turismo med en Taycan sport Turismo, om man nu vill hålla sig inom märket. Tycker VAG koncernen lyckats betydligt bättre. Som Kodiaq och Enyaq, när du väl sitter med motsvarande funktioner (värmare, stolar, etc etc) så är prisskillnaden liten.
Volvo XC40/C40 : 17 000bilar
Tesla Model Y : 16 500bilar
Man kan naturligtvis räkna XC40 och C40 som två olika bilar.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Grattis Sverige
Det var ju du som skrev att tesla säljer bättre av model Y än Volvo säljer vad som helst.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 17:17Ja, det hade jag nog sagt. Så 8000 c40 och 9000xc40 2023? Eller menar du totalt med ICE+PHEV+BEV?Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 16:202023:Airlift skrev: ↑02 jan 2024 15:13De har aldrig slagit dig, varför tesla säljer bättre av MY än Volvo gör av.. ja vad som.? Det är ju öppet mål.Fredrik j skrev: ↑02 jan 2024 15:01Lite imponerande att Volvo säljer så många XC40/C40 som dom gör. Om dom inte mött marknaden menar jag.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 14:49
Till att ha en prissättning som möter marknaden,
Vidare kan du köpa en 2023års XC40 BEV Core för 440’ med 1000mil på mätaren, idag.
Jämför istället en Panamera Sport Turismo med en Taycan sport Turismo, om man nu vill hålla sig inom märket. Tycker VAG koncernen lyckats betydligt bättre. Som Kodiaq och Enyaq, när du väl sitter med motsvarande funktioner (värmare, stolar, etc etc) så är prisskillnaden liten.
Volvo XC40/C40 : 17 000bilar
Tesla Model Y : 16 500bilar
Man kan naturligtvis räkna XC40 och C40 som två olika bilar.
Edit: du menar alltså totalt (9000
XC + 3000 C..). Jag avsåg elbilar, det var vad diskussionen handlade om. Detta med ”möta marknaden” handlade om elbilars vara och icke vara.
Totalt bev från Volvo nåt upp i runt 13000. Du får dra sina egna slutsatser.
Re: Grattis Sverige
Vadhelst de säljer med batteridrift. Det lite grann bekräftar tesen med att gammelfirmorna är lite tröttaFredrik j skrev: ↑02 jan 2024 18:44Det var ju du som skrev att tesla säljer bättre av model Y än Volvo säljer vad som helst.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 17:17Ja, det hade jag nog sagt. Så 8000 c40 och 9000xc40 2023? Eller menar du totalt med ICE+PHEV+BEV?
Edit: du menar alltså totalt (9000
XC + 3000 C..). Jag avsåg elbilar, det var vad diskussionen handlade om. Detta med ”möta marknaden” handlade om elbilars vara och icke vara.
Totalt bev från Volvo nåt upp i runt 13000. Du får dra sina egna slutsatser.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Drömmer om en MS Palladium
Re: Grattis Sverige
Trötta? Volvo har inte hunnit ställa om hela modellfloran till BEV ännu, men Volvo säljer fortfarande mest bilar totalt sett. Att Model Y säljer bäst beror på att den är i rätt storleksklass för att attrahera de flesta nybilsköpare, på samma sätt som Volvo V70/V60 var under många år.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 19:21Vadhelst de säljer med batteridrift. Det lite grann bekräftar tesen med att gammelfirmorna är lite tröttaFredrik j skrev: ↑02 jan 2024 18:44Det var ju du som skrev att tesla säljer bättre av model Y än Volvo säljer vad som helst.Airlift skrev: ↑02 jan 2024 17:17Ja, det hade jag nog sagt. Så 8000 c40 och 9000xc40 2023? Eller menar du totalt med ICE+PHEV+BEV?
Edit: du menar alltså totalt (9000
XC + 3000 C..). Jag avsåg elbilar, det var vad diskussionen handlade om. Detta med ”möta marknaden” handlade om elbilars vara och icke vara.
Totalt bev från Volvo nåt upp i runt 13000. Du får dra sina egna slutsatser.
Med tanke på att XC40 är en storleksklass mindre än den traditionellt mest säljande och ändå är andra bäst säljande bilmodell samt tredje bäst säljande BEV så får man anse att den står sig bra på marknaden. Jag tror det är precis där Volvo vill vara med XC40, och det är väldigt hårt att kräva att den ska sälja bäst av alla. När EX60 kommer vill de naturligtvis ligga på första plats med den, då kommer troligen XC40 halka ner på listan.
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Re: Grattis Sverige
Innan jag blir påhoppad så ska tilläggas att jag kör elbil
Såklart folk blir glada av ändringen! mitt i lågkonjunktur gör dessa extra pengar ett under hos familjer. Om jag hade haft min diesel hade jag, enbart på resor till jobbet, sparat 500kr/mån och likaså min sambo. Det är 1.000kr mer ut i lön varje månad för hushållet.
Det kostar att vara mån av klimatet. Solpaneler är svindyrt, familjevänlig elbil är svindyrt jämfört med vad man kan få på ICE-sidan, bergvärme motsvarande är dyrt att installera om man sitter på direkttillverkande el, närproducerat är dyrare i butiken än importerat, elpriset har varit och är svinhögt bland annat pga nedlagd kärnkraft i Europa för det skulle man inte ha för det var dåligt för miljön och så vidare.
Skulle säga att i en lågkonjunktur skiter nog de flesta i miljön. Man vill ha mer pengar i fickan sen får det andra komma sen. Ge det 2-3 år till så vänder kakan igen ska ni se
Såklart folk blir glada av ändringen! mitt i lågkonjunktur gör dessa extra pengar ett under hos familjer. Om jag hade haft min diesel hade jag, enbart på resor till jobbet, sparat 500kr/mån och likaså min sambo. Det är 1.000kr mer ut i lön varje månad för hushållet.
Det kostar att vara mån av klimatet. Solpaneler är svindyrt, familjevänlig elbil är svindyrt jämfört med vad man kan få på ICE-sidan, bergvärme motsvarande är dyrt att installera om man sitter på direkttillverkande el, närproducerat är dyrare i butiken än importerat, elpriset har varit och är svinhögt bland annat pga nedlagd kärnkraft i Europa för det skulle man inte ha för det var dåligt för miljön och så vidare.
Skulle säga att i en lågkonjunktur skiter nog de flesta i miljön. Man vill ha mer pengar i fickan sen får det andra komma sen. Ge det 2-3 år till så vänder kakan igen ska ni se
Senast redigerad av Zlatje, redigerad totalt 4 gång.
Re: Grattis Sverige
Så är det. Ska det bli nån omställning kan vi inte köra ekonomin i botten. Tror tyvärr många här har väldigt svårt att förstå konceptet "ont om pengar".Zlatje skrev: ↑03 jan 2024 21:29Innan jag blir påhoppad så ska tilläggas att jag kör elbil
Såklart folk blir glada av ändringen mitt i lågkonjunktur gör dessa extra pengar ett under hos familjer. Om jag hade haft min diesel hade jag, enbart på resor till jobbet, sparat 500kr/mån och likaså min sambo. Det är 1.000kr mer ut i lön varje månad för hushållet.
Det kostar att vara mån av klimatet. Solpaneler är svindyrt, familjevänlig elbil är svindyrt jämfört med vad man kan få på ICE-sidan, bergvärme motsvarande är dyrt att installera om man sitter på direkttillverkande el, närproducerat är dyrare i butiken än importerat och så vidare.
Skulle säga att i en lågkonjunktur skiter nog de flesta i miljön. Man vill ha mer pengar i fickan sen får det andra komma sen. Ge det 2-3 år till så vänder kakan igen ska ni se
Re: Grattis Sverige
Tror också omställningen kommer fortare om lågkonjunkturen blir mindre djup.Verdi_ skrev: ↑03 jan 2024 21:32Så är det. Ska det bli nån omställning kan vi inte köra ekonomin i botten. Tror tyvärr många här har väldigt svårt att förstå konceptet "ont om pengar".Zlatje skrev: ↑03 jan 2024 21:29Innan jag blir påhoppad så ska tilläggas att jag kör elbil
Såklart folk blir glada av ändringen mitt i lågkonjunktur gör dessa extra pengar ett under hos familjer. Om jag hade haft min diesel hade jag, enbart på resor till jobbet, sparat 500kr/mån och likaså min sambo. Det är 1.000kr mer ut i lön varje månad för hushållet.
Det kostar att vara mån av klimatet. Solpaneler är svindyrt, familjevänlig elbil är svindyrt jämfört med vad man kan få på ICE-sidan, bergvärme motsvarande är dyrt att installera om man sitter på direkttillverkande el, närproducerat är dyrare i butiken än importerat och så vidare.
Skulle säga att i en lågkonjunktur skiter nog de flesta i miljön. Man vill ha mer pengar i fickan sen får det andra komma sen. Ge det 2-3 år till så vänder kakan igen ska ni se
Att sänka levnadskostnaderna utan att öka belåning är viktigt.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2413
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Grattis Sverige
Ja eller så behöver faktiskt hela Sverige kunna leva och många har inte råd med elbil.
Tittar man utanför tullarna så är det svårt att sköta vardagen utan bil.
Så innan det kommer billigare elbilar som passar som enda bil så kommer man behöva kunna tanka utan att gå i personlig konkurs.
Re: Grattis Sverige
Jag tror det här kommer märkas i väljaropinionen lite senare i vår. Vänstern hade ju dragit ifrån.niklas12 skrev: ↑06 jan 2024 20:30Ja eller så behöver faktiskt hela Sverige kunna leva och många har inte råd med elbil.
Tittar man utanför tullarna så är det svårt att sköta vardagen utan bil.
Så innan det kommer billigare elbilar som passar som enda bil så kommer man behöva kunna tanka utan att gå i personlig konkurs.
Många blev nog förvånade över hur stor sänkningen blev ”vid pump”.
Re: Grattis Sverige
Nu gör de faktiskt många bra saker. Hoppas verkligen inte att de rödgröna vinner 2026.
Re: Grattis Sverige
Fredrik j skrev: ↑06 jan 2024 20:38Jag tror det här kommer märkas i väljaropinionen lite senare i vår. Vänstern hade ju dragit ifrån.niklas12 skrev: ↑06 jan 2024 20:30Ja eller så behöver faktiskt hela Sverige kunna leva och många har inte råd med elbil.
Tittar man utanför tullarna så är det svårt att sköta vardagen utan bil.
Så innan det kommer billigare elbilar som passar som enda bil så kommer man behöva kunna tanka utan att gå i personlig konkurs.
Många blev nog förvånade över hur stor sänkningen blev ”vid pump”.
Vad menar du? Aftonbladet och DN har ju hittat flera innerstadsmuppar som ondgör sig över sänkningen på dieselpriset. Klart det är negativt för de här blåbruna.
- Sportbilsentusiasten
- Inlägg: 334
- Blev medlem: 31 okt 2023 06:41
Re: Grattis Sverige
Ja, skulle tro att de flesta här på forumet tillhör de privilegierade som slipper vända på slantarna. Jag har det bra nu men som student i Uppsala var det tufft på allvar. Levde på havregryn, vatten och pasta.Verdi_ skrev: ↑03 jan 2024 21:32Så är det. Ska det bli nån omställning kan vi inte köra ekonomin i botten. Tror tyvärr många här har väldigt svårt att förstå konceptet "ont om pengar".Zlatje skrev: ↑03 jan 2024 21:29Innan jag blir påhoppad så ska tilläggas att jag kör elbil
Såklart folk blir glada av ändringen mitt i lågkonjunktur gör dessa extra pengar ett under hos familjer. Om jag hade haft min diesel hade jag, enbart på resor till jobbet, sparat 500kr/mån och likaså min sambo. Det är 1.000kr mer ut i lön varje månad för hushållet.
Det kostar att vara mån av klimatet. Solpaneler är svindyrt, familjevänlig elbil är svindyrt jämfört med vad man kan få på ICE-sidan, bergvärme motsvarande är dyrt att installera om man sitter på direkttillverkande el, närproducerat är dyrare i butiken än importerat och så vidare.
Skulle säga att i en lågkonjunktur skiter nog de flesta i miljön. Man vill ha mer pengar i fickan sen får det andra komma sen. Ge det 2-3 år till så vänder kakan igen ska ni se
Att köra ekonomin i botten gynnar ingen, och heller inte miljöomställningen.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp