Sida 2 av 2

Re: Felkod Batterivärmning otillgänglig (THC_w0100)

Postat: 04 feb 2024 19:43
av gasgaraget
matbor01 skrev: 03 feb 2024 08:03
gasgaraget skrev: 23 jan 2024 15:10
I proceduren skall batteriet ner , byta värmare, upp med batteriet samt lufta systemet. Så det tar nog lite tid.
Var har du läst att batteriet skall lyftas ner.
Batteri värmar funktionen består av några olika cirkulations pumpar och värmare
I Teslas serviceinstruktion för byte av batterivärmare för Model X.

Re: Felkod Batterivärmning otillgänglig (THC_w0100)

Postat: 04 mar 2024 21:57
av Hertsh
Grufmans bil var ingen god idé. 19000 istället för Teslas 13k. Grufman tar mindre betalt per timme, men debiterar de verkliga timmar det tar att byta värmaren istället för de ”fasta” 2,5h Tesla debiterar. Det tog de facto mer runt 7h.

Med en service och ett 12v batteribyte gav jag Grufmans 27k idag. Bättre att använda Tesla. Lärt mig det den dyra vägen. Dock, Grufman sa själva att de nog blev dyrare så de har inte lurat mig. Men efter lång väntan för att kunna lämna in bilen så körde jag med dem ändå för jag tröttnade på att ladda bil i varmgarage på någon galleria varje gång det var kallt ute.

Re: Felkod Batterivärmning otillgänglig (THC_w0100)

Postat: 06 mar 2024 13:28
av Top12
” Battery coolant heater ” kostar beg 2.000 - 3.000 kr. Relativt lätt att byta. Jag köpte en ny från Tesla vill minnas 5.000. - 6.000kr. Sen lät jag en ad bildelar verkstad byta kostade 1.500kr , han sa att det var enkelt precis som dom gör när dom jobbar med en vanlig kylare. Några elsladdar och fylla på glykol och låta systemet pumpa igenom.

Re: Felkod Batterivärmning otillgänglig (THC_w0100)

Postat: 06 mar 2024 16:51
av gasgaraget
Tittar ni i serviceinstruktionen skiljer det mellan S och X i utförande men Tesla tar samma tid.
Top12- var det en X du bytte på? Finns det genvägar?