Jag tycker dock det finns massor av snygga elbilar. Min egen RS E-Tron GT tex Taycan är nästan lika snygg... De två är nog snyggast av alla men jag tycker PS2, PS4, i4, i-Pace och Model S är snygga också. Tom cfår klart godkänt av mig
Audin fallar på mitt kriterie "snygga inne". Man vill ha en mysig känsla då man rattar.
Jag är märkligt nog mest känslig för rattens design (inkl knapparna)
Tesla's rattar gillas stenhårt. Små och knubbiga med helt ok design på rattkrans o knappar.
Vet, är skadad
Samma sak med styre och reglage på en MC. Livet är hårt.
Jo RS E-Tron GT är skitsnygg. Men som en Taycan är det inte. Men du föredrar Audi'n bra!
EV6 är märkligt nog snygg i rätt färg och avskyvärd i andra. Är den apfula baken som "försvinner" i vissa färger men framhävs i andra.
Sedan ska bilen sänkas 5-7cm, gäller även PS2...så blir de snyggare. Gillar inte SUV, framgår det kanske
PS
Hade med mig hustrun i bilhallen i veckan, sa "peka på de snygga bilarna".
Hon har bättre smak än vad jag har.
Ja smaken är som baken. Jag tycker RSens ratt i Alcantara är helt perfekt. Jag tycker också inredningen är riktigt läcker med mycket kolfiber men samtidigt ombonat och snyggt "stämningsljus". Taycans inredning är imo mer spartansk och mer åt Teslas håll på gott och ont.
Ja Taycans inredning är mer spartansk men jag gillar det strama och att instrumentpanelen omsluter blickfånget. Gillar att ser fram och bara liiiite ned för att se alla instrument. Vilsamt på långtur
Taycans inredning är ju till utseendet väldigt närbesläktad med 911ans. Spartanskt blir det om man inte kryssar i extra. Som vanligt med Porsche.
Men jag gillar interiören ändå där. Mycket för att relativt upprätt och nära samt att man integrerat skärmarna på ett snyggt sätt där släktskapet bakåt är tydligt.
Nja, spartanskt jämfört med GT är det främst för att tempreglagen, likt Tesla, ligger på skärmen. Är det verkligen inte fristående reglage på 911?
Den plastiga mittkonsolen tror jag inte heller man blir av med oavsett. Har iaf kikat på flera fullsmetade Turbo S där den sett likadan ut.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Audin fallar på mitt kriterie "snygga inne". Man vill ha en mysig känsla då man rattar.
Jag är märkligt nog mest känslig för rattens design (inkl knapparna)
Tesla's rattar gillas stenhårt. Små och knubbiga med helt ok design på rattkrans o knappar.
Vet, är skadad
Samma sak med styre och reglage på en MC. Livet är hårt.
Jo RS E-Tron GT är skitsnygg. Men som en Taycan är det inte. Men du föredrar Audi'n bra!
EV6 är märkligt nog snygg i rätt färg och avskyvärd i andra. Är den apfula baken som "försvinner" i vissa färger men framhävs i andra.
Sedan ska bilen sänkas 5-7cm, gäller även PS2...så blir de snyggare. Gillar inte SUV, framgår det kanske
PS
Hade med mig hustrun i bilhallen i veckan, sa "peka på de snygga bilarna".
Hon har bättre smak än vad jag har.
Ja smaken är som baken. Jag tycker RSens ratt i Alcantara är helt perfekt. Jag tycker också inredningen är riktigt läcker med mycket kolfiber men samtidigt ombonat och snyggt "stämningsljus". Taycans inredning är imo mer spartansk och mer åt Teslas håll på gott och ont.
Ja Taycans inredning är mer spartansk men jag gillar det strama och att instrumentpanelen omsluter blickfånget. Gillar att ser fram och bara liiiite ned för att se alla instrument. Vilsamt på långtur
Taycans inredning är ju till utseendet väldigt närbesläktad med 911ans. Spartanskt blir det om man inte kryssar i extra. Som vanligt med Porsche.
Men jag gillar interiören ändå där. Mycket för att relativt upprätt och nära samt att man integrerat skärmarna på ett snyggt sätt där släktskapet bakåt är tydligt.
Nja, spartanskt jämfört med GT är det främst för att tempreglagen, likt Tesla, ligger på skärmen. Är det verkligen inte fristående reglage på 911?
Den plastiga mittkonsolen tror jag inte heller man blir av med oavsett. Har iaf kikat på flera fullsmetade Turbo S där den sett likadan ut.
Jag tänkte på layouten. Det ovala instrumenthuset, en rak panel till höger och en ganska bred mittkonsol med en nästan horisontell panel.
Är man konstig om man gillar de flesta bilar?
Finns coola elbilar och coola fossilbilar.
Men MC ska vara bensindrivna, då elMC är så fula.
Jag går mycket efter hur snygga bilar är. En Taycan kan man ju bara älska tex! Annars är de flest elbilar riktigt avskyvärda eller bara fula.
Åtminstone jag vill känna att "måste vända mig om och kolla en sista gång" då man går ifrån bilen. Då är det rätt bil man har.
Klart man kan göra det.
Jag tycker dock det finns massor av snygga elbilar. Min egen RS E-Tron GT tex Taycan är nästan lika snygg... De två är nog snyggast av alla men jag tycker PS2, PS4, i4, i-Pace och Model S är snygga också. Tom cfår klart godkänt av mig
Audin fallar på mitt kriterie "snygga inne". Man vill ha en mysig känsla då man rattar.
Jag är märkligt nog mest känslig för rattens design (inkl knapparna)
Tesla's rattar gillas stenhårt. Små och knubbiga med helt ok design på rattkrans o knappar.
Vet, är skadad
Samma sak med styre och reglage på en MC. Livet är hårt.
Jo RS E-Tron GT är skitsnygg. Men som en Taycan är det inte. Men du föredrar Audi'n bra!
EV6 är märkligt nog snygg i rätt färg och avskyvärd i andra. Är den apfula baken som "försvinner" i vissa färger men framhävs i andra.
Sedan ska bilen sänkas 5-7cm, gäller även PS2...så blir de snyggare. Gillar inte SUV, framgår det kanske
PS
Hade med mig hustrun i bilhallen i veckan, sa "peka på de snygga bilarna".
Hon har bättre smak än vad jag har.
Ja smaken är som baken. Jag tycker RSens ratt i Alcantara är helt perfekt. Jag tycker också inredningen är riktigt läcker med mycket kolfiber men samtidigt ombonat och snyggt "stämningsljus". Taycans inredning är imo mer spartansk och mer åt Teslas håll på gott och ont.
Ja Taycans inredning är mer spartansk men jag gillar det strama och att instrumentpanelen omsluter blickfånget. Gillar att ser fram och bara liiiite ned för att se alla instrument. Vilsamt på långtur
Föredrar också Taycan designmässigt; både exteriört och interiört. Men det är ju bra att det finns två designvarianter med Porsche och Audi att välja på.
Stora centerkonsoler i bilar gillar jag dock inte alls. Opraktiskt och gör de trånga helt i onödan till ingen nytta. Det hade jag gärna varit utan.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Jag tycker dock det finns massor av snygga elbilar. Min egen RS E-Tron GT tex Taycan är nästan lika snygg... De två är nog snyggast av alla men jag tycker PS2, PS4, i4, i-Pace och Model S är snygga också. Tom cfår klart godkänt av mig
Audin fallar på mitt kriterie "snygga inne". Man vill ha en mysig känsla då man rattar.
Jag är märkligt nog mest känslig för rattens design (inkl knapparna)
Tesla's rattar gillas stenhårt. Små och knubbiga med helt ok design på rattkrans o knappar.
Vet, är skadad
Samma sak med styre och reglage på en MC. Livet är hårt.
Jo RS E-Tron GT är skitsnygg. Men som en Taycan är det inte. Men du föredrar Audi'n bra!
EV6 är märkligt nog snygg i rätt färg och avskyvärd i andra. Är den apfula baken som "försvinner" i vissa färger men framhävs i andra.
Sedan ska bilen sänkas 5-7cm, gäller även PS2...så blir de snyggare. Gillar inte SUV, framgår det kanske
PS
Hade med mig hustrun i bilhallen i veckan, sa "peka på de snygga bilarna".
Hon har bättre smak än vad jag har.
Ja smaken är som baken. Jag tycker RSens ratt i Alcantara är helt perfekt. Jag tycker också inredningen är riktigt läcker med mycket kolfiber men samtidigt ombonat och snyggt "stämningsljus". Taycans inredning är imo mer spartansk och mer åt Teslas håll på gott och ont.
Ja Taycans inredning är mer spartansk men jag gillar det strama och att instrumentpanelen omsluter blickfånget. Gillar att ser fram och bara liiiite ned för att se alla instrument. Vilsamt på långtur
Föredrar också Taycan designmässigt; både exteriört och interiört. Men det är ju bra att det finns två designvarianter med Porsche och Audi att välja på.
Stora centerkonsoler i bilar gillar jag dock inte alls. Opraktiskt och gör de trånga helt i onödan till ingen nytta. Det hade jag gärna varit utan.
Ja och värst är Polestar 2. Den är trång åt alla håll dessutom.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Audin fallar på mitt kriterie "snygga inne". Man vill ha en mysig känsla då man rattar.
Jag är märkligt nog mest känslig för rattens design (inkl knapparna)
Tesla's rattar gillas stenhårt. Små och knubbiga med helt ok design på rattkrans o knappar.
Vet, är skadad
Samma sak med styre och reglage på en MC. Livet är hårt.
Jo RS E-Tron GT är skitsnygg. Men som en Taycan är det inte. Men du föredrar Audi'n bra!
EV6 är märkligt nog snygg i rätt färg och avskyvärd i andra. Är den apfula baken som "försvinner" i vissa färger men framhävs i andra.
Sedan ska bilen sänkas 5-7cm, gäller även PS2...så blir de snyggare. Gillar inte SUV, framgår det kanske
PS
Hade med mig hustrun i bilhallen i veckan, sa "peka på de snygga bilarna".
Hon har bättre smak än vad jag har.
Ja smaken är som baken. Jag tycker RSens ratt i Alcantara är helt perfekt. Jag tycker också inredningen är riktigt läcker med mycket kolfiber men samtidigt ombonat och snyggt "stämningsljus". Taycans inredning är imo mer spartansk och mer åt Teslas håll på gott och ont.
Ja Taycans inredning är mer spartansk men jag gillar det strama och att instrumentpanelen omsluter blickfånget. Gillar att ser fram och bara liiiite ned för att se alla instrument. Vilsamt på långtur
Föredrar också Taycan designmässigt; både exteriört och interiört. Men det är ju bra att det finns två designvarianter med Porsche och Audi att välja på.
Stora centerkonsoler i bilar gillar jag dock inte alls. Opraktiskt och gör de trånga helt i onödan till ingen nytta. Det hade jag gärna varit utan.
Ja och värst är Polestar 2. Den är trång åt alla håll dessutom.
Instämmer helt. Tycker PS2 har en riktigt bra körkänsla (speciellt i PP-versionen), och är rätt snygg. Var nära att köpa en sist, men föll bort just pga. den gigantiska mittkonsolen som mitt högra knä slog obekvämt i (som syskonet XC40, konstigt nog, inte alls har). Dessutom allmänt trång i kupé/förarplats som du är inne på.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Global elbilsförsäljningsrekord i januari 2024. 1 miljon sålda BEV. Kina går otroligt starkt, men EU ökar också, till skillnad från vad man kan tro när man läser om marknaden i allmänhet.
Känns verkligen som att det finns större och större risk att den europeiska fordonsindustrin riskerar att kollapsa om man inte skruvar upp både vilja, hastighet och mål.