Senaste kundenkäten

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Senaste kundenkäten

Inlägg av Bjelke »

Teslas senaste undersökning riktar sig till ägare som haft samma bil i minst 3 år,
jag antar att det är en hel del som fått den men har inte hört något om det här
på forumet.
Frågeställningarna är såklart varför man behåller sin bil så länge och vad som
skulle göra att man köpte en ny (Tesla i första hand).
Många frågor om kundupplevelsen och liknande.
Jag kan inte minnas att dom gått ut så här förut, och speciellt med möjlighet att
(Åtminstone indirekt) ge kritik på sånt som kan förbättras.
Min första undran är ändå, varför skulle Tesla bry sig ett skit om oss nu? Vad vi
tycker har dom ju för det mesta skitit högaktningsfullt i tidigare, iaf sedan typ 2016-2017…
Varför låtsas bry sig när dom ändå inte verkar göra det…?
Eller börjar det ytterst toppstyrda tornet svaja ändå?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av SwedishAdvocate »

Försäjningsökningen för bästsäljaren Y är ju åtm. tillfälligt slut i Europa. Gissar att det ser likadant ut för de övriga modellerna. Börjar väl bli lite svårt att förneka att det finns ett problem. Den stora massan kanske inte gillar avsaknad av instrumentkluster och parkeringssensorer... Stora massan kanske till och med är förtjusta i blinkersspakar...

Personligen hoppas jag även på att stora kundgrupper väntar in ID.7 Touring och BMW i5 Touring istället för att köpa SUV/Crossovers som Y.

Och Teslas försäljning i Tyskland har ju minskat. Vore intressant att veta hur bra Opel Astra Tourer (kombin) har sålt i Tyskland, och hur bra Peugeot e-308 SW (kombin) har sålt i Frankrike...

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 495
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av Collin87 »

SwedishAdvocate skrev: 18 jan 2024 20:23
Försäjningsökningen för bästsäljaren Y är ju åtm. tillfälligt slut i Europa. Gissar att det ser likadant ut för de övriga modellerna. Börjar väl bli lite svårt att förneka att det finns ett problem. Den stora massan kanske inte gillar avsaknad av instrumentkluster och parkeringssensorer... Stora massan kanske till och med är förtjusta i blinkersspakar...

Personligen hoppas jag även på att stora kundgrupper väntar in ID.7 Touring och BMW i5 Touring istället för att köpa SUV/Crossovers som Y.

Och Teslas försäljning i Tyskland har ju minskat. Vore intressant att veta hur bra Opel Astra Tourer (kombin) har sålt i Tyskland, och hur bra Peugeot e-308 SW (kombin) har sålt i Frankrike...

Vad skulle vara bättre med en stor kombi vs en mellan suv?
Personligen har jag helt släppt kombi då det är fruktansvärt skönt att kunna kliva in i bilen i skön höjd och slippa hasa sig ut.

Tror allt fler har släppt tanken och önskan om kombi, men vi får se.

Förresten ID.7 Tourer och i5 Touring. :)
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
dragkrok
Inlägg: 19
Blev medlem: 01 okt 2021 20:16

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av dragkrok »

Kan ju säga att SUV är SUVeränt. Här där jag bor ute på landet var det två kombis man fick dra loss igår med traktor på vår väg för att de fastnat på underredet i hög snö, vi tuffade förbi. Det är ju även när man ska mötas ibland, gäller även på sommaren, att man vågar åka av vägen på ett helt annat sätt. Och så vidare.
Även bagaget är ofta störande lågt i kombin som också finns i hushållet. Sedan brukar det vara mer praktiskt upplagt med möjlighet att få ett oömt golv i SUVar där sätena inte bara fälls ner till ett ömtåligt underlag som på kombis/sedaner. Med mera.
Användarvisningsbild
Freez
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 26 jan 2023 14:59

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av Freez »

SwedishAdvocate skrev: 18 jan 2024 20:23
Försäjningsökningen för bästsäljaren Y är ju åtm. tillfälligt slut i Europa. Gissar att det ser likadant ut för de övriga modellerna. Börjar väl bli lite svårt att förneka att det finns ett problem. Den stora massan kanske inte gillar avsaknad av instrumentkluster och parkeringssensorer... Stora massan kanske till och med är förtjusta i blinkersspakar...

Personligen hoppas jag även på att stora kundgrupper väntar in ID.7 Touring och BMW i5 Touring istället för att köpa SUV/Crossovers som Y.

Och Teslas försäljning i Tyskland har ju minskat. Vore intressant att veta hur bra Opel Astra Tourer (kombin) har sålt i Tyskland, och hur bra Peugeot e-308 SW (kombin) har sålt i Frankrike...

Model Y best selling car i Europa 2023. https://m.arenaev.com/tesla_model_y_was ... p-3027.php
MY RWD Vit 2023
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av SwedishAdvocate »

Collin87 skrev: 18 jan 2024 20:44
Vad skulle vara bättre med en stor kombi vs en mellan suv? [Min u.]
Personligen har jag helt släppt kombi då det är fruktansvärt skönt att kunna kliva in i bilen i skön höjd och slippa hasa sig ut.

Tror allt fler har släppt tanken och önskan om kombi, men vi får se.

Förresten ID.7 Tourer och i5 Touring. :)
Håller helt med att det vore bättre ifall det fanns mellanklasstouring. Men någon sådan med jämförbar batteristorlek finns ju inte.

Rent generellt är touringbilar energieffektivare än SUVar/crossovers vid drift. Det går även åt mindre råvaror vid produktion. Och de behöver inte heller ha lika lika stora däck som SUVar/crossovers. Och till följd av mindre däck och lägre vikt så blir det mindre däckslitage/utsläpp av mikroplaster.
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av SwedishAdvocate »

dragkrok skrev: 18 jan 2024 22:08
Kan ju säga att SUV är SUVeränt. Här där jag bor ute på landet var det två kombis man fick dra loss igår med traktor på vår väg för att de fastnat på underredet i hög snö, vi tuffade förbi. Det är ju även när man ska mötas ibland, gäller även på sommaren, att man vågar åka av vägen på ett helt annat sätt. Och så vidare.
Även bagaget är ofta störande lågt i kombin som också finns i hushållet. Sedan brukar det vara mer praktiskt upplagt med möjlighet att få ett oömt golv i SUVar där sätena inte bara fälls ner till ett ömtåligt underlag som på kombis/sedaner. Med mera. [Min u.]
Du menar att det kan finnas möjlighet att få ett oömt underlag till bagageutrymmet. Det går det naturligtvis att få till alla touringbilar också.

Kan du ge ngt exempel på "Med mera"?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
expat
Inlägg: 294
Blev medlem: 19 dec 2021 16:12

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av expat »

Många gillar att sitta lite högre helt enkelt. Är man smidig som ett kylskåp, så är en suv också en fördel
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 495
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av Collin87 »

SwedishAdvocate skrev: 18 jan 2024 23:08
Collin87 skrev: 18 jan 2024 20:44
Vad skulle vara bättre med en stor kombi vs en mellan suv? [Min u.]
Personligen har jag helt släppt kombi då det är fruktansvärt skönt att kunna kliva in i bilen i skön höjd och slippa hasa sig ut.

Tror allt fler har släppt tanken och önskan om kombi, men vi får se.

Förresten ID.7 Tourer och i5 Touring. :)
Håller helt med att det vore bättre ifall det fanns mellanklasstouring. Men någon sådan med jämförbar batteristorlek finns ju inte.

Rent generellt är touringbilar energieffektivare än SUVar/crossovers vid drift. Det går även åt mindre råvaror vid produktion. Och de behöver inte heller ha lika lika stora däck som SUVar/crossovers. Och till följd av mindre däck och lägre vikt så blir det mindre däckslitage/utsläpp av mikroplaster.
Generellt stämmer nog det du säger. Beror ju såklart vilken SUV/crossover man jämför med.

Vad gäller hjul så är trenden helt tvärtom, tror inte du kommer hitta någon kommande kombi från dom större märkena med mindre än 18/19 tum.
Men visst, beror ju även här vad man jämför med. Men tiden med 15/16/17 tum är lite förbi känns det som.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av SwedishAdvocate »

Collin87 skrev: 19 jan 2024 06:51
SwedishAdvocate skrev: 18 jan 2024 23:08
Collin87 skrev: 18 jan 2024 20:44
Vad skulle vara bättre med en stor kombi vs en mellan suv? [Min u.]
Personligen har jag helt släppt kombi då det är fruktansvärt skönt att kunna kliva in i bilen i skön höjd och slippa hasa sig ut.

Tror allt fler har släppt tanken och önskan om kombi, men vi får se.

Förresten ID.7 Tourer och i5 Touring. :)
Håller helt med att det vore bättre ifall det fanns mellanklasstouring. Men någon sådan med jämförbar batteristorlek finns ju inte.

Rent generellt är touringbilar energieffektivare än SUVar/crossovers vid drift. Det går även åt mindre råvaror vid produktion. Och de behöver inte heller ha lika lika stora däck som SUVar/crossovers. Och till följd av mindre däck och lägre vikt så blir det mindre däckslitage/utsläpp av mikroplaster.
Generellt stämmer nog det du säger. Beror ju såklart vilken SUV/crossover man jämför med.

Vad gäller hjul så är trenden helt tvärtom, tror inte du kommer hitta någon kommande kombi från dom större märkena med mindre än 18/19 tum.
Men visst, beror ju även här vad man jämför med. Men tiden med 15/16/17 tum är lite förbi känns det som.
Tycker SUVar/Crossovers brukar ha typ 1-2 tum större däck/fälgar än motsvarande kombibilar. Sen finns ju även Fisker Ocean som har 22 tum...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
maxhallden
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 10 okt 2023 19:00

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av maxhallden »

Jag föredrar låga bilar alla dagar i veckan då jag aldrig kör i terräng. Mer energieffektiva samt snyggare och trevligare att köra tycker jag.

Gillar vår Model Y, rymlig och fin bil till familjen och den är förhållandevis energieffektiv för sin storlek men jag är inte förtjust i höjden på bilen. Min fru gillar att sitta högt så Y:n är kanon till henne.

Hade Model 3 funnits som kombi hade jag köpt den rakt av men nu får jag hålla till godo med en sedan. :)
TMY RWD Svart/svart 2023
TM3 RWD Vit/svart 2024
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av mikebike »

dragkrok skrev: 18 jan 2024 22:08
Kan ju säga att SUV är SUVeränt. Här där jag bor ute på landet var det två kombis man fick dra loss igår med traktor på vår väg för att de fastnat på underredet i hög snö, vi tuffade förbi. Det är ju även när man ska mötas ibland, gäller även på sommaren, att man vågar åka av vägen på ett helt annat sätt. Och så vidare.
Även bagaget är ofta störande lågt i kombin som också finns i hushållet. Sedan brukar det vara mer praktiskt upplagt med möjlighet att få ett oömt golv i SUVar där sätena inte bara fälls ner till ett ömtåligt underlag som på kombis/sedaner. Med mera.
Fast markfrigången är inte imponerande på MY, min XC60 hade ytterligare 25 mm trots att den var sänkt.
Även min andra bil (se nedan) har mer markfrigång.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 886
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av Arctic Drifter »

mikebike skrev: 19 jan 2024 12:03
dragkrok skrev: 18 jan 2024 22:08
Kan ju säga att SUV är SUVeränt. Här där jag bor ute på landet var det två kombis man fick dra loss igår med traktor på vår väg för att de fastnat på underredet i hög snö, vi tuffade förbi. Det är ju även när man ska mötas ibland, gäller även på sommaren, att man vågar åka av vägen på ett helt annat sätt. Och så vidare.
Även bagaget är ofta störande lågt i kombin som också finns i hushållet. Sedan brukar det vara mer praktiskt upplagt med möjlighet att få ett oömt golv i SUVar där sätena inte bara fälls ner till ett ömtåligt underlag som på kombis/sedaner. Med mera.
Fast markfrigången är inte imponerande på MY, min XC60 hade ytterligare 25 mm trots att den var sänkt.
Även min andra bil (se nedan) har mer markfrigång.
Ännu mindre imponerande på MYP...

Till förra SUV'en, en X5a fick jag köpa ny garagedomkraft till en som kunde lyfta högre. Så nu har jag 2 st, men ska jag lyfta MYP'en måste jag köra upp på en planka alternativt skaffa en tredje garagedomkraft, en som är gjord för låga bilar.
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av mikebike »

Arctic Drifter skrev: 19 jan 2024 12:24
mikebike skrev: 19 jan 2024 12:03
dragkrok skrev: 18 jan 2024 22:08
Kan ju säga att SUV är SUVeränt. Här där jag bor ute på landet var det två kombis man fick dra loss igår med traktor på vår väg för att de fastnat på underredet i hög snö, vi tuffade förbi. Det är ju även när man ska mötas ibland, gäller även på sommaren, att man vågar åka av vägen på ett helt annat sätt. Och så vidare.
Även bagaget är ofta störande lågt i kombin som också finns i hushållet. Sedan brukar det vara mer praktiskt upplagt med möjlighet att få ett oömt golv i SUVar där sätena inte bara fälls ner till ett ömtåligt underlag som på kombis/sedaner. Med mera.
Fast markfrigången är inte imponerande på MY, min XC60 hade ytterligare 25 mm trots att den var sänkt.
Även min andra bil (se nedan) har mer markfrigång.
Ännu mindre imponerande på MYP...

Till förra SUV'en, en X5a fick jag köpa ny garagedomkraft till en som kunde lyfta högre. Så nu har jag 2 st, men ska jag lyfta MYP'en måste jag köra upp på en planka alternativt skaffa en tredje garagedomkraft, en som är gjord för låga bilar.
Jag köpte en högre garagedomkraft till min XC60 och gav bort min (1 år) gamla som var för låg......
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5517
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av Gustafsson »

Inte fått den enkäten.
Men nu när Y kommer med en uppdatering typ Highland vill man väl inte köpa den nuvarande?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
maxhallden
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 10 okt 2023 19:00

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av maxhallden »

Nej, markfrigången är knappt bättre på Y än på vilken lågbil som helst. Men rymden och sitthöjden är ju där om man gillar det.
TMY RWD Svart/svart 2023
TM3 RWD Vit/svart 2024
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 495
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av Collin87 »

mikebike skrev: 19 jan 2024 12:03
dragkrok skrev: 18 jan 2024 22:08
Kan ju säga att SUV är SUVeränt. Här där jag bor ute på landet var det två kombis man fick dra loss igår med traktor på vår väg för att de fastnat på underredet i hög snö, vi tuffade förbi. Det är ju även när man ska mötas ibland, gäller även på sommaren, att man vågar åka av vägen på ett helt annat sätt. Och så vidare.
Även bagaget är ofta störande lågt i kombin som också finns i hushållet. Sedan brukar det vara mer praktiskt upplagt med möjlighet att få ett oömt golv i SUVar där sätena inte bara fälls ner till ett ömtåligt underlag som på kombis/sedaner. Med mera.
Fast markfrigången är inte imponerande på MY, min XC60 hade ytterligare 25 mm trots att den var sänkt.
Även min andra bil (se nedan) har mer markfrigång.
Jag tycker inte det är speciellt konstigt när man har ett helt pack batterier under fötterna.

Tror inte EX60 kommer ha samma markfrigång som XC60 när den väl kommer.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Användarvisningsbild
rollo
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 08 aug 2019 22:19

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av rollo »

Den här tråden spårade ut otroligt fort....
Jag fick också ett mejl från Tesla som jag inte ids svara på eftersom de inte gett respons på de tidigare enkäterna efter servicebesök. :evil:
P85D 2015-4 fyrsitsig
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 923
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av wannabee »

Ifall ingen tänkt på det så blir alla äldre och när man är gammal så uppskattar man att sitta högre upp.

Jag är äldre och därför köpte jag en Y, men botten på bilen är väldigt låg, men är gott om plats mellan stolsäte och golv.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11576
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av martinot »

wannabee skrev: 19 jan 2024 20:43
Ifall ingen tänkt på det så blir alla äldre och när man är gammal så uppskattar man att sitta högre upp.

Jag är äldre och därför köpte jag en Y, men botten på bilen är väldigt låg, men är gott om plats mellan stolsäte och golv.
Är mellan 50-60, men inga som helst problem sitta "lågt" i vår M3. Så känner väl mig lite "ungdomlig" fortfarande. :D

Min pappa däremot, som är 85+ klagar lite när han åker med vår M3, och speciellt när han sitter där bak (när jag övningskör fram med dottern).

Han har själv valt en XC40 till sig själv som elbil, och som han är mycket nöjd med då han tycker det är lite lättare för hans stela rygg att just gå in och ur den.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av SwedishAdvocate »

rollo skrev: 19 jan 2024 18:47
Den här tråden spårade ut otroligt fort....
Jag fick också ett mejl från Tesla som jag inte ids svara på eftersom de inte gett respons på de tidigare enkäterna efter servicebesök. :evil:
Finns det någon som fyllt i enkäten?

Fanns det någon möjlighet att ge förslag på förbättringar? Om ja – ngn som vill dela med sig om vad de skrev?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av Bjelke »

SwedishAdvocate skrev: 20 jan 2024 06:43
rollo skrev: 19 jan 2024 18:47
Den här tråden spårade ut otroligt fort....
Jag fick också ett mejl från Tesla som jag inte ids svara på eftersom de inte gett respons på de tidigare enkäterna efter servicebesök. :evil:
Finns det någon som fyllt i enkäten?

Fanns det någon möjlighet att ge förslag på förbättringar? Om ja – ngn som vill dela med sig om vad de skrev?
Ja jag svarade och visst det fanns lite möjlighet att skriva fritt men mest var det
färdiga svarsalternativ av typen ”på en skala 1 - 5 hur sannolikt är det att du…”.
Men även några i stil med ”vilken av följande saker är viktigt för dig när du väljer bil, du
kan välja max 5 saker”.
Men även vad man är missnöjd/mindre nöjd med fanns med :)
Jag valde att hålla mig till dom förvalda alternativen mest eftersom dom oftast syns mest
hos frågeställaren, men under förbättringar så skrev jag - bättre service och att inte
ta bort funktioner, framförallt på befintliga bilar men även på nya (dvs behålla radar på
bilarna oavsett om det är ny eller gammal bil tex).
Jag tycker att enkäten osar ”allvar”, att det faktiskt kan leda till något, och med tanke
på hur Elon funkar så kan det tex vara ett sätt att legitimera ändrad syn på saker som han
sagt, tex skulle dom kunna återinföra radarn på äldre bilar eller USS på nyare bilar eller varför
inte en spak för blinkers/växelläge?
Han har ju som bekant jäkligt svårt för att backa på något han hävdat/bestämt.

Eller så är det bara ett sätt att låtsas bry sig så nu kan du minsann köpa en ny bil
för vi har blivit ett kundfokuserat företag nu!

Jag kan även passa på att nämna att jag före Jul blev UPPRINGD av en säljare enkom
för att försöka få mig att ”passa på” att byta till en ny bil nu (och få med fri SuC)… det har
aldrig tidigare hänt! Jag har såklart blivit uppringd förut när jag bett om det (typ - ”dyker det
upp en bil med riktigt bra rabatt så ring mig!”) men aldrig helt utan anledning…

Jag tycker verkligen att just den här gången ska man göra enkäten, speciellt om man
har saker att klaga på.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11576
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av martinot »

Bjelke skrev: 20 jan 2024 09:09
Jag tycker att enkäten osar ”allvar”, att det faktiskt kan leda till något, och med tanke
på hur Elon funkar så kan det tex vara ett sätt att legitimera ändrad syn på saker som han
sagt, tex skulle dom kunna återinföra radarn på äldre bilar eller USS på nyare bilar eller varför
inte en spak för blinkers/växelläge?
Hade jag fått enkäten så hade jag främst skrivit dessa saker för Tesla att ordna i sina bilar:

Radar
USS
Rattspakar
Regnsensor
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
rollo
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 08 aug 2019 22:19

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av rollo »

Bjelkes inlägg fick mej att trots allt fylla i enkäten. Får hoppas att det kan påverka..... :roll:
P85D 2015-4 fyrsitsig
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Senaste kundenkäten

Inlägg av Bjelke »

rollo skrev: 20 jan 2024 11:31
Bjelkes inlägg fick mej att trots allt fylla i enkäten. Får hoppas att det kan påverka..... :roll:
Bra! :)
Nästan lite synd att den bara riktar sig till ägare som haft en bil i minst 3 år, alla
ägare kan ju ha synpunkter liksom. Tesla hade ju ändå kunnat sortera efter ägarskaps-
tiden och dra slutsatser efter det.
Bara för att man byter bil typ varje år så är man inte automatiskt nöjd med allt, men
tesla vill väl bara se det som att så länge man säljer bilar så spelar det ingen roll vad man
tycker, vilket är en farlig väg att gå tycker jag, det är jäkligt lätt att tappa en position på
marknaden om man inte läser av kunderna (alla kunder) vad dom tycker.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar