Tack för mig Tesla.

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Fredrik j
Inlägg: 10828
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tack för mig Tesla.

Inlägg av Fredrik j »

Freez skrev: 15 mar 2024 08:44
martinsson skrev: 14 mar 2024 18:43
Legato skrev: 14 mar 2024 06:07
martinot skrev: 14 mar 2024 03:12
martinsson skrev: 29 feb 2024 20:02


Förstår att det är svårt för dig att säga annat men jag tror ändå att du gillar den i smyg :lol:
Varför skulle det vara svårt?

Nej, jag tycker faktiskt att den är grymt ful. Men det är ju inte unikt, och gäller ju rätt många moderna SUVar. Speciellt fronten på den tycker jag är brutalt ful IMO. Men det är ju bra att det finns olika bilar för olika smaker.

Sedan kan jag ändå förstå om man köper en bil som inte är jättesnygg. Har själv aldrig tyckt att fronten på min nuvarande M3 är snygg (tycker den har en ful typ av fiskläpp). Finns mer än yttre design. Då är det viktigare med bilen i övrigt tycker jag.

Interiören tycker jag dock verkar vara snygg och OK på Zeekr.
100% enig gällande hela ditt inlägg :D

Tror inte jag kan komma på en enda snygg SUV. De kan se tuffa och maffiga ut, men sällan/aldrig snygga. Zeekrn är riktigt ful och Model 3 lite halvful, men det gör dem ju inte till dåliga bilar!
Konstigt vilken olika smak man kan ha. Jag tycker Tesla har snygga bilar även fast dem börjar se lite gamla ut nu med den nya M3 som kommit. Men Zeekr är ju verkligen snygg och modern enligt mig. Det är en "Jag-vill-ha-bil" som en Tesla var för mig en gång i tiden :)
Jag tänker om man är redaktör för Zeekrclubsweden och har skrivit 95% av inläggen kanske man inte direkt är opartisk i sin bedömning utan mer en "Zeekr influencer" :).

Sedan bör väl denna diskussion flyttas till kategorin Elektriska fordon där vi diskuterar andra bilmärken. Finns en tråd för 001. viewforum.php?f=27
Finns det någon som lyckas vara opartisk när man talar om subjektiva värden och egenskaper?
Det skulle ju då gälla alla som uttalar sig om en bil dom redan kör.
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 05 mar 2014 11:58
Ort: Göteborg

Re: Tack för mig Tesla.

Inlägg av martinsson »

Freez skrev: 15 mar 2024 08:44
martinsson skrev: 14 mar 2024 18:43
Legato skrev: 14 mar 2024 06:07
martinot skrev: 14 mar 2024 03:12
martinsson skrev: 29 feb 2024 20:02


Förstår att det är svårt för dig att säga annat men jag tror ändå att du gillar den i smyg :lol:
Varför skulle det vara svårt?

Nej, jag tycker faktiskt att den är grymt ful. Men det är ju inte unikt, och gäller ju rätt många moderna SUVar. Speciellt fronten på den tycker jag är brutalt ful IMO. Men det är ju bra att det finns olika bilar för olika smaker.

Sedan kan jag ändå förstå om man köper en bil som inte är jättesnygg. Har själv aldrig tyckt att fronten på min nuvarande M3 är snygg (tycker den har en ful typ av fiskläpp). Finns mer än yttre design. Då är det viktigare med bilen i övrigt tycker jag.

Interiören tycker jag dock verkar vara snygg och OK på Zeekr.
100% enig gällande hela ditt inlägg :D

Tror inte jag kan komma på en enda snygg SUV. De kan se tuffa och maffiga ut, men sällan/aldrig snygga. Zeekrn är riktigt ful och Model 3 lite halvful, men det gör dem ju inte till dåliga bilar!
Konstigt vilken olika smak man kan ha. Jag tycker Tesla har snygga bilar även fast dem börjar se lite gamla ut nu med den nya M3 som kommit. Men Zeekr är ju verkligen snygg och modern enligt mig. Det är en "Jag-vill-ha-bil" som en Tesla var för mig en gång i tiden :)
Jag tänker om man är redaktör för Zeekrclubsweden och har skrivit 95% av inläggen kanske man inte direkt är opartisk i sin bedömning utan mer en "Zeekr influencer" :).
En Zeekr influencer bland alla Teslafantaster. Ja man gör det ju inte lätt för sig.
Jag kan stå för den. Jag står för allting jag skriver också. Jag gnäller heller inte på folk som tycker olika. Jag ger inte titlar till folk men jag kan gilla att få en sådan fin titel. Kul att du tar dig tid till detta. :-)
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Skriv svar