Ekonomi begagnad M3
Moderator: Redaktion
Ekonomi begagnad M3
Vad tror ni om ekonomin i att köpa ut en tidigare förmånsbil M3 2021? 7500mil. Pris ca 350000kr.
Vad kan man räkna med för årlig värdeminskning vid körsträcka 2500mil/år och vad är ungefärlig försäkringskostnad? Några verkstadskostnader när man börjar komma upp i lite högre miltal?
Vad kan man räkna med för årlig värdeminskning vid körsträcka 2500mil/år och vad är ungefärlig försäkringskostnad? Några verkstadskostnader när man börjar komma upp i lite högre miltal?
Re: Ekonomi begagnad M3
Om det är en Long Range så är priset rimligt (givet normalt skick).Arn skrev: ↑11 feb 2024 16:11Vad tror ni om ekonomin i att köpa ut en tidigare förmånsbil M3 2021? 7500mil. Pris ca 350000kr.
Vad kan man räkna med för årlig värdeminskning vid körsträcka 2500mil/år och vad är ungefärlig försäkringskostnad? Några verkstadskostnader när man börjar komma upp i lite högre miltal?
Tror du får mycket bra ekonomi med värdefall på ca 30k/år.
Försäkring beror helt på var du bor, ålder osv samt om du vill ha hel eller halv (har bilen vsg kvar?).
Väldigt lite reparationer på 3 i genomsnitt är min erfarenhet. Är väl rost som kan komma med åren som man inte riktigt vet hur det blir med ännu.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Ekonomi begagnad M3
Jag tror försäkringskostnaden blir mycket hög. Varför kollar du inte upp det själv så vet du? Det är ju ganska individuellt, men vi vet att gamla Teslor brukar vara dyra att försäkra.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: Ekonomi begagnad M3
Ja det är Long Range
Tesla bjuder olika på bilen från vecka till vecka.
Före årsskiftet var det 330.000 och nu har man höjt sitt bud till 350.000. är det priset håller dock inte vid en eventuell revision från Skatteverket. Kvd värderar bilen till 350.000 +-20000kr vilket är i linje med vad Tesla erbjuder sedan finns det andra sidor som anger marknadsvärde över 400.000 kr.
Om nu kvd tar 3000kr för denna värdering och denna håller vid en eventuell revision så låter det intressant.
Prisfall 30.000 kr om året låter ju väldigt attraktivt det är ju samma som en begagnad bensin eller dieselbil tappar varje år. Egentligen är jag sugen på Model Y Juniper när den kommer ut men där har man ju i alla fall värdeminskning på 200.000 kr räknats på första tre åren, så ekonomin är lockar lite med att behålla M3 som jag nu kört i tre år som förmånsbil om jag kan köpa ut den till vettigt pris från arbetsgivaren.
Tesla bjuder olika på bilen från vecka till vecka.
Före årsskiftet var det 330.000 och nu har man höjt sitt bud till 350.000. är det priset håller dock inte vid en eventuell revision från Skatteverket. Kvd värderar bilen till 350.000 +-20000kr vilket är i linje med vad Tesla erbjuder sedan finns det andra sidor som anger marknadsvärde över 400.000 kr.
Om nu kvd tar 3000kr för denna värdering och denna håller vid en eventuell revision så låter det intressant.
Prisfall 30.000 kr om året låter ju väldigt attraktivt det är ju samma som en begagnad bensin eller dieselbil tappar varje år. Egentligen är jag sugen på Model Y Juniper när den kommer ut men där har man ju i alla fall värdeminskning på 200.000 kr räknats på första tre åren, så ekonomin är lockar lite med att behålla M3 som jag nu kört i tre år som förmånsbil om jag kan köpa ut den till vettigt pris från arbetsgivaren.
Re: Ekonomi begagnad M3
Pratade med KVD som först trodde att jag ägde bilen i egen firma vilket inte är fallet. De tyckte då att jag skulle fortsätta leasa bilen på företaget för att momsen skulle vara fortsatt avdragbar. I annat fall skulle bilen bli oattraktiv för företagskunder och i princip bara vara aktuell för försäljning till privatkunder.
Om man nu en dag vill sälja en begagnad M3, som dessutom har tappat sin avdragbara moms, hur ser det marknaden ut? Kommer bilen fortsatt vara attraktiv för aktörer som Riddermark, Carla och andra bilhandlare eller kommer det bara vara privatpersoner som budar på en sådan bil via exempelvis KVD?
Pratade för övrigt med en värderingsman på KVD. Han ville inte säga någonting alls om värderingen på bilen utan arvode ett om 3000kr. Frågade om värderingen blir i linje med vad som står på deras hemsida men han uppgav att han kollar på verkligheten och inte på hemsidan....
Det är ju helt och hållet en prisfråga om det är intressant att köpa ut den eller inte
Om man nu en dag vill sälja en begagnad M3, som dessutom har tappat sin avdragbara moms, hur ser det marknaden ut? Kommer bilen fortsatt vara attraktiv för aktörer som Riddermark, Carla och andra bilhandlare eller kommer det bara vara privatpersoner som budar på en sådan bil via exempelvis KVD?
Pratade för övrigt med en värderingsman på KVD. Han ville inte säga någonting alls om värderingen på bilen utan arvode ett om 3000kr. Frågade om värderingen blir i linje med vad som står på deras hemsida men han uppgav att han kollar på verkligheten och inte på hemsidan....
Det är ju helt och hållet en prisfråga om det är intressant att köpa ut den eller inte
- pejvic
- Teslaägare
- Inlägg: 1978
- Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
- Ort: Sthlm
- Referralkod: ts.la/torbjrn74421
Re: Ekonomi begagnad M3
Om det INTE är ditt bolag som du skrev, så måste du väl få ett pris från bolaget som äger den?
De i sin tur behöver värderingsintyget från en från handelskammaren godkänd värderingsman, tex KVD om de uppstår frågor om priset.
Helt klart värt 3000 plus moms, men det är ju inte du som skall betala det. Det är avdragsbart för företaget.
De värderingar jag hört KVD gjort hamnar alltid på en bra nivå. Skull det inte göra det så kan man ju bara kasta intyget.
Och nej, en gammal treas andrahandsvärde förstörs inte av momssmitta. 100% svar på den frågan kan du få av @Legato. Men min gissning är noll till ett par tusenlappar max.
Och återigen, är bolaget beredda att sälja bilen för KVD:s värdering så är det bara att bocka (eller knäböja).
De i sin tur behöver värderingsintyget från en från handelskammaren godkänd värderingsman, tex KVD om de uppstår frågor om priset.
Helt klart värt 3000 plus moms, men det är ju inte du som skall betala det. Det är avdragsbart för företaget.
De värderingar jag hört KVD gjort hamnar alltid på en bra nivå. Skull det inte göra det så kan man ju bara kasta intyget.
Och nej, en gammal treas andrahandsvärde förstörs inte av momssmitta. 100% svar på den frågan kan du få av @Legato. Men min gissning är noll till ett par tusenlappar max.
Och återigen, är bolaget beredda att sälja bilen för KVD:s värdering så är det bara att bocka (eller knäböja).
Haft alla 3/Y
Re: Ekonomi begagnad M3
Helt riktigt.pejvic skrev: ↑12 feb 2024 15:17Om det INTE är ditt bolag som du skrev, så måste du väl få ett pris från bolaget som äger den?
De i sin tur behöver värderingsintyget från en från handelskammaren godkänd värderingsman, tex KVD om de uppstår frågor om priset.
Helt klart värt 3000 plus moms, men det är ju inte du som skall betala det. Det är avdragsbart för företaget.
De värderingar jag hört KVD gjort hamnar alltid på en bra nivå. Skull det inte göra det så kan man ju bara kasta intyget.
Och nej, en gammal treas andrahandsvärde förstörs inte av momssmitta. 100% svar på den frågan kan du få av @Legato. Men min gissning är noll till ett par tusenlappar max.
Och återigen, är bolaget beredda att sälja bilen för KVD:s värdering så är det bara att bocka (eller knäböja).
Extremt liten påverkan på andrahandsvärdet av momssmitta.
Ju äldre en bil blir desto mer ointressant blir den ju som förmånsbil eftersom förmånsvärdet inte reduceras med marknadsvärdet.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Ekonomi begagnad M3
Fick just det inbytesbud från carls på 345000kr för min 2021 M3 LR med 7500mil. Förra året var budet 100.000 kr högre. Verkar som presenningar på model Y kraftigt har dragit ner priset.
Kollade också helförsäkring och det ligger runt 900 kr i månaden så drygt 10.000 kr om året.
Vad våra rimligt pris att köpa ut bilen från arbetsgivaren? Har ännu inte fått något pris från arbetsgivaren men under vilken nivå skulle vara attraktivt att köpa ut bilen?
Kollade också helförsäkring och det ligger runt 900 kr i månaden så drygt 10.000 kr om året.
Vad våra rimligt pris att köpa ut bilen från arbetsgivaren? Har ännu inte fått något pris från arbetsgivaren men under vilken nivå skulle vara attraktivt att köpa ut bilen?
Re: Ekonomi begagnad M3
Det är ett generöst bud i dagens läge. Mer än du kan förvänta dig att få som avslut vid försäljning via KVD före avgifter.Arn skrev: ↑02 mar 2024 12:07Fick just det inbytesbud från carls på 345000kr för min 2021 M3 LR med 7500mil. Förra året var budet 100.000 kr högre. Verkar som presenningar på model Y kraftigt har dragit ner priset.
Kollade också helförsäkring och det ligger runt 900 kr i månaden så drygt 10.000 kr om året.
Vad våra rimligt pris att köpa ut bilen från arbetsgivaren? Har ännu inte fått något pris från arbetsgivaren men under vilken nivå skulle vara attraktivt att köpa ut bilen?
Priserna har rasat successivt sedan Highland introducerades.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Ekonomi begagnad M3
Oj då, vad blir slutpriset på bilar liknande min via kvd? Kan man hitta statistik på deras slutpriser?
I detta fall så funderar jag på att köpa ut bilen via arbetsgivaren så för min del får det gärna vara så lågt pris som möjligt.
I detta fall så funderar jag på att köpa ut bilen via arbetsgivaren så för min del får det gärna vara så lågt pris som möjligt.
Re: Ekonomi begagnad M3
335 ungefär. Jag för löpande statistik och har en Excelsnurra byggd på all data.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Ekonomi begagnad M3
Låter fint. Om det blir aktuellt att köpa ut den och arbetsgivaren tillåter kvd göra värderingen hoppas jag det landar här
Re: Ekonomi begagnad M3
Fick erbjudande om att köpa ut den för 330 k så det verkar ju ekonomiskt ganska attraktivt. Förstår att man kan köpa motsvarande bil till samma pris på KVD. I bilhandeln brukar dock priserna vara högre såvida man inte kan pruta hårt.
Nackdelen med att köpa ut sin egen bil jämfört med via KVD är väl att man inte får den rekondad före och även sämre med garantier.
Jag har som plan att köpa en Model Y Juniper när den så småningom går ut till marknaden. Kan tänka mig vänta något kvartal så att eventuella barnsjukdomar hinner åtgärdas. Hade ni valt att köpa ut bilen om ni var i min situation?
Nackdelen med att köpa ut sin egen bil jämfört med via KVD är väl att man inte får den rekondad före och även sämre med garantier.
Jag har som plan att köpa en Model Y Juniper när den så småningom går ut till marknaden. Kan tänka mig vänta något kvartal så att eventuella barnsjukdomar hinner åtgärdas. Hade ni valt att köpa ut bilen om ni var i min situation?
Re: Ekonomi begagnad M3
Om den är i bra skick ja.Arn skrev: ↑11 mar 2024 11:34Fick erbjudande om att köpa ut den för 330 k så det verkar ju ekonomiskt ganska attraktivt. Förstår att man kan köpa motsvarande bil till samma pris på KVD. I bilhandeln brukar dock priserna vara högre såvida man inte kan pruta hårt.
Nackdelen med att köpa ut sin egen bil jämfört med via KVD är väl att man inte får den rekondad före och även sämre med garantier.
Jag har som plan att köpa en Model Y Juniper när den så småningom går ut till marknaden. Kan tänka mig vänta något kvartal så att eventuella barnsjukdomar hinner åtgärdas. Hade ni valt att köpa ut bilen om ni var i min situation?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Teslaägare
- Inlägg: 886
- Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
- Ort: Norrland
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Re: Ekonomi begagnad M3
Absolut köpt ut, en rekond och ev. garanti hade jag värderat mycket lägre än att jag själv kört och brukat bilen i 7 500 mil.Arn skrev: ↑11 mar 2024 11:34Fick erbjudande om att köpa ut den för 330 k så det verkar ju ekonomiskt ganska attraktivt. Förstår att man kan köpa motsvarande bil till samma pris på KVD. I bilhandeln brukar dock priserna vara högre såvida man inte kan pruta hårt.
Nackdelen med att köpa ut sin egen bil jämfört med via KVD är väl att man inte får den rekondad före och även sämre med garantier.
Jag har som plan att köpa en Model Y Juniper när den så småningom går ut till marknaden. Kan tänka mig vänta något kvartal så att eventuella barnsjukdomar hinner åtgärdas. Hade ni valt att köpa ut bilen om ni var i min situation?
Tesla Model Y Performance
Re: Ekonomi begagnad M3
Tack ska ni ha.
Ja det blir nog bra ekonomi.
Regeringens miljöpolitik med sänkta dieselpriser har drivit upp priserna på 5 år gamla BMW 5 serie och motsvarande till nästan samma pris som denna. Då går Teslan betydligt billigare.
Elbilar verkar dock iskalla på marknaden och känns lite som ett fynd att kunna köpa ut bilarna till restvärde vilket man knappast trodde skulle bli aktuellt för några år sedan
Ja det blir nog bra ekonomi.
Regeringens miljöpolitik med sänkta dieselpriser har drivit upp priserna på 5 år gamla BMW 5 serie och motsvarande till nästan samma pris som denna. Då går Teslan betydligt billigare.
Elbilar verkar dock iskalla på marknaden och känns lite som ett fynd att kunna köpa ut bilarna till restvärde vilket man knappast trodde skulle bli aktuellt för några år sedan
Re: Ekonomi begagnad M3
Tesla erbjuder idag 315.000 kr för min.
Någon som vet vad KVD värderingsman skulle värdera bilen till? Om nu priserna på KVD auktioner på liknande bil i snitt landar på 335 000kr, är det vad deras värderingsman också brukar rekommendera eller blir det högre/lägre? Verkar som arbetsgivaren vill sälja bilen direkt till mig utan värderingsintyg
Någon som vet vad KVD värderingsman skulle värdera bilen till? Om nu priserna på KVD auktioner på liknande bil i snitt landar på 335 000kr, är det vad deras värderingsman också brukar rekommendera eller blir det högre/lägre? Verkar som arbetsgivaren vill sälja bilen direkt till mig utan värderingsintyg
-
- Teslaägare
- Inlägg: 886
- Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
- Ort: Norrland
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Re: Ekonomi begagnad M3
Har man möjlighet att ladda hemma så är det ju fördelaktigare med elbil men måste man köpa sin laddning hos någon kommersiell aktör har jag svårt att räkna hem en elbil när dieseln kostar 18 kr/litern.
Var precis på långtripp med MYP'en, med snittförbrukning på 2,5 kWh/mil (takbox) och Tesla supercharger så kostar det ju typ 14 kr/milen att tanka. Hade varit billigare att ta vår dieselbil, både sett till drivmedelskostnad och totalkostnad (värdeminskning).
Tesla Model Y Performance
Re: Ekonomi begagnad M3
Det går inte att svara på i förväg men baserat på andra värderingar jag sett, samt deras incitament att få göra värderingar så skulle jag gissa att det troligaste är att du får en värdering lägre än 335.Arn skrev: ↑11 mar 2024 23:03Tesla erbjuder idag 315.000 kr för min.
Någon som vet vad KVD värderingsman skulle värdera bilen till? Om nu priserna på KVD auktioner på liknande bil i snitt landar på 335 000kr, är det vad deras värderingsman också brukar rekommendera eller blir det högre/lägre? Verkar som arbetsgivaren vill sälja bilen direkt till mig utan värderingsintyg
Min gissning är att den hamnar på någonstans 300-320k.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- pejvic
- Teslaägare
- Inlägg: 1978
- Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
- Ort: Sthlm
- Referralkod: ts.la/torbjrn74421
Re: Ekonomi begagnad M3
ja definitivt lägre, runt 300 tror jag.
Och det är ju väldigt prisvärt att göra det. Dels är intyget hållbart mot SKV.
Sen river man det naturligtvis i småbitar och kastar det bara om man inte är nöjd.
Och det är ju väldigt prisvärt att göra det. Dels är intyget hållbart mot SKV.
Sen river man det naturligtvis i småbitar och kastar det bara om man inte är nöjd.
Haft alla 3/Y
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5323
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Ekonomi begagnad M3
Oj, låter inget vidare.Arctic Drifter skrev: ↑12 mar 2024 07:30
Var precis på långtripp med MYP'en, med snittförbrukning på 2,5 kWh/mil (takbox) och Tesla supercharger så kostar det ju typ 14 kr/milen att tanka. Hade varit billigare att ta vår dieselbil, både sett till drivmedelskostnad och totalkostnad (värdeminskning).
Vi var också på långtripp på sportlovet. Körde Malmö-Vemdalen-Malmö = 187 mil. Snittade 196 Wh/km med Model Y Performance med 4 vuxna och massa packning och skidor i bilen. (Ingen takbox)
Laddade på SuC för 1330,70 kr och hemmaladdning för 95 kr totalt för hela resan.
Så 1425,70 kr för 187 mil blir en milkostnad på 7,62kr för drivmedel.
Det hade kostat nästan det dubbla om vi kört med vår dieselbil istället.
Jag vet att detta är OT men jag vill hävda att det är ganska "billigt" att köra elbil även på långresor under vintern.
Model Y P
Model S P
Model S P
-
- Teslaägare
- Inlägg: 886
- Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
- Ort: Norrland
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Re: Ekonomi begagnad M3
Jag instämmer med att det kan vara billigt, men inte i alla situationer och för alla.Nicke Nyfiken skrev: ↑12 mar 2024 11:06Oj, låter inget vidare.Arctic Drifter skrev: ↑12 mar 2024 07:30
Var precis på långtripp med MYP'en, med snittförbrukning på 2,5 kWh/mil (takbox) och Tesla supercharger så kostar det ju typ 14 kr/milen att tanka. Hade varit billigare att ta vår dieselbil, både sett till drivmedelskostnad och totalkostnad (värdeminskning).
Vi var också på långtripp på sportlovet. Körde Malmö-Vemdalen-Malmö = 187 mil. Snittade 196 Wh/km med Model Y Performance med 4 vuxna och massa packning och skidor i bilen. (Ingen takbox)
Screenshot_20240312_105525_Gallery.jpg
Laddade på SuC för 1330,70 kr och hemmaladdning för 95 kr totalt för hela resan.
Så 1425,70 kr för 187 mil blir en milkostnad på 7,62kr för drivmedel.
Det hade kostat nästan det dubbla om vi kört med vår dieselbil istället.
Jag vet att detta är OT men jag vill hävda att det är ganska "billigt" att köra elbil även på långresor under vintern.
Räknar jag rätt har du drygt 109 km/h i medelhastighet, det har jag också här: Hänger jag av luftbromsen på taket och på kroken (hade även packbox på kroken men den drar inte så mycket extra) så landar jag nog också på runt 200 Wh/km.
Vår diesel drar 0,65 l/mil vid samma förutsättningar, så hade blivit under 12 kr/milen. Men, får jag 450' för Teslan idag så har den ändå kostat 41 kr/milen i värdeminskning på 6800 mil
Tesla Model Y Performance
Re: Ekonomi begagnad M3
Låter definitivt lockande att försöka be arbetsgivaren om en värdering via KVD. Arbetsgivaren har inte ens frågat mig hur många mil är jag kört utan erbjuder utköp till restvärdet. Detta hade kunnat vara yttersta-traktivt om marknaden varit bättre men idag är ju nästan marknadsvärdet lägre än restvärdet.
Frågan är vad jag kan använda för argument för att få arbetsgivaren att utföra denna värdering. Det kanske redan säger att de jämfört priset med motsvarande bilar på nätet och tycker priset är attraktivt...
Finns det många fler aktörer som värderar bilar? Är KVD den aktör som är mest lockande för en köpare?
Frågan är vad jag kan använda för argument för att få arbetsgivaren att utföra denna värdering. Det kanske redan säger att de jämfört priset med motsvarande bilar på nätet och tycker priset är attraktivt...
Finns det många fler aktörer som värderar bilar? Är KVD den aktör som är mest lockande för en köpare?
-
- Teslaägare
- Inlägg: 886
- Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
- Ort: Norrland
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Re: Ekonomi begagnad M3
Det finns väl en ekonomisk aspekt i att de vill köra på restvärdet? Tänker att bilen är ju bokförd på något sätt och då borde det lättaste för företaget att sälja för restvärdet oavsett marknadsvärdet.Arn skrev: ↑12 mar 2024 16:19Låter definitivt lockande att försöka be arbetsgivaren om en värdering via KVD. Arbetsgivaren har inte ens frågat mig hur många mil är jag kört utan erbjuder utköp till restvärdet. Detta hade kunnat vara yttersta-traktivt om marknaden varit bättre men idag är ju nästan marknadsvärdet lägre än restvärdet.
Frågan är vad jag kan använda för argument för att få arbetsgivaren att utföra denna värdering. Det kanske redan säger att de jämfört priset med motsvarande bilar på nätet och tycker priset är attraktivt...
Finns det många fler aktörer som värderar bilar? Är KVD den aktör som är mest lockande för en köpare?
Tesla Model Y Performance
Re: Ekonomi begagnad M3
Hur mycket är kostnaden för företag som anlitar KVD för att sälja bilar? För privatpersoner kostar det 17500 kr för bilar i prisklass 300.000 kr till 400.000 kr.
Vinterdäcken på min bil har enbart 4,5 mm kvar så kanske man kan pruta lite på grund av detta. Sommardäcken är dock i princip helt nya. 315k som Tesla erbjuder för inbyte vore rimligt alternativt att KVD tillåts göra en värdering
Vinterdäcken på min bil har enbart 4,5 mm kvar så kanske man kan pruta lite på grund av detta. Sommardäcken är dock i princip helt nya. 315k som Tesla erbjuder för inbyte vore rimligt alternativt att KVD tillåts göra en värdering