Don Lemons intervju med Elon

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6203
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av spacecoin »

Användarvisningsbild
Xyborg
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 aug 2022 22:07
Referralkod: ts.la/robin28307

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av Xyborg »

Det känns som att Elon Musk verkligen har jobbigt att hantera frågeställningarna när journalisten ifråga faktiskt efterfrågar fakta, eller kan visa relevant sådan själv. Jag minns inte att han stammat och svamlat såhär mycket "förr i tiden". Men när han blev pressad på content moderation och replacement theory nu blev det riktigt svamligt.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6203
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av spacecoin »

Snubben har inte ställt upp på en intervju med en riktig journalist på 15 år.

Klart han är ovan att folk inte ställer soft-ballfrågor eller låter honom tala fritt utan kritiska motfrågor.

Sedan säger han upp avtalet och vägrar journalisten access för alltid så att nästa är snällare.
Användarvisningsbild
A76
Teslaägare
Inlägg: 249
Blev medlem: 29 dec 2018 18:16
Ort: Onsala
Referralkod: ts.la/andreas13052

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av A76 »

Rätt tröttsamt att lyssna på Elon.. En massa svammel. Han verkar ha tappat greppet lite om sin mentala hälsa..
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av AGCF »

spacecoin skrev: 18 mar 2024 21:09
Snubben har inte ställt upp på en intervju med en riktig journalist på 15 år.

Klart han är ovan att folk inte ställer soft-ballfrågor eller låter honom tala fritt utan kritiska motfrågor.

Sedan säger han upp avtalet och vägrar journalisten access för alltid så att nästa är snällare.
Tyckte den var riktigt bra och intressant. Både Lemon och Musk. Jag såg intervjun på X så han är väl inte avstängd där? Lemon var skicklig att klippa ihop ett bait-klipp som visade på mer dålig stämning än vad jag sen tyckte att det var när man kollade hela. Isaacmans biografi tycker jag målar upp en person som är minst lika taggig som Musk framstår i intervjun.

Dock har inte efterdyningarna på X levt upp till vad man kan önska i form av fact checks eller liknande. Tyvärr mest skräp.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6203
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av spacecoin »

AGCF skrev: 19 mar 2024 11:04
spacecoin skrev: 18 mar 2024 21:09
Snubben har inte ställt upp på en intervju med en riktig journalist på 15 år.

Klart han är ovan att folk inte ställer soft-ballfrågor eller låter honom tala fritt utan kritiska motfrågor.

Sedan säger han upp avtalet och vägrar journalisten access för alltid så att nästa är snällare.
Tyckte den var riktigt bra och intressant. Både Lemon och Musk. Jag såg intervjun på X så han är väl inte avstängd där? Lemon var skicklig att klippa ihop ett bait-klipp som visade på mer dålig stämning än vad jag sen tyckte att det var när man kollade hela. Isaacmans biografi tycker jag målar upp en person som är minst lika taggig som Musk framstår i intervjun.

Dock har inte efterdyningarna på X levt upp till vad man kan önska i form av fact checks eller liknande. Tyvärr mest skräp.
Vi får väl se om Lemon någonsin får intervjua Elon igen. Kara Swisher softballade ju för access. Sedan hon blev kritisk får hon inte intervjua Elon. Det verkar vara en strategi.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av TiborBlomhall »

Att Elon stammar och svamlar är tyvärr hans stil att prata. Vi som sett hans intervjuer de senaste 20 åren vet att han har förbättrats enormt med tiden. Sett ur den synvinkeln var han inte värre än vanligt.

Han hanterade ganska bra tillfällena då reportern försökte ge orden i hans mun. Fick fram budskapet om fördelarna med Community Notes på X när det gäller faktakontroll.

Jag önskar bara han skulle varit ännu tydligare med att han tycker vi alla borde bedöma folk efter deras kunskaper och gärningar, inte efter deras hudfärg eller kön. Önskar han kunde ha svarat när reportern sa att undersökningar visar att företag med blandad personal presterar bättre att se där, företag som anställer efter meriter presterar bättre än företag som anställer baserat på hudfärg.

Det enda som fick mig orolig var när han berättade att han kanske kommer uttala sitt stöd till någon av presidentkandidaterna. Ett snabbt sätt att skaffa problem i krutdurken USA.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av AGCF »

Jag följer Don Lemon nu för jag vill se andra intervjuas. Efter denna första video har jag en positiv bild av honom men det återstår att se om det bibehålls. Man har ju hört ett antal intervjuer med Elon utan att få någon ny frågeställning besvarad så det var en behållning att Lemon frågade mer intressanta saker, helt andra saker.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6203
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av spacecoin »

TiborBlomhall skrev: 19 mar 2024 11:13
Att Elon stammar och svamlar är tyvärr hans stil att prata. Vi som sett hans intervjuer de senaste 20 åren vet att han har förbättrats enormt med tiden. Sett ur den synvinkeln var han inte värre än vanligt.
Jag håller verkligen inte med. Det går direkt åt andra hållet anser jag. Om det är knarket eller fejk-autism vet jag inte. Han hade i alla fall inte några "autism-symtom" eller svamlade före 2014 ;)

Hans skratt är lika skönt fortfarande dock!

1999:


2008:


2014:
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 5 gång.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av AGCF »

TiborBlomhall skrev: 19 mar 2024 11:13
Det enda som fick mig orolig var när han berättade att han kanske kommer uttala sitt stöd till någon av presidentkandidaterna. Ett snabbt sätt att skaffa problem i krutdurken USA.
Detta är väldigt intressant. Speciellt med tanke på clickbaiten om "bloodbath" som Elon varit väldigt intresserad av sätta i sammanhang. Men han verkar inte ha någon kommentar på sammanhanget. D.v.s. att Trump "lovar" att införa en handelstull på 100% mot bilar tillverkade i Mexiko. Det är ju en extrem åtgärd som verkligen kommer drabba även Tesla som påbörjat bygget av en fabrik där samt alla andra amerikanska biltillverkare som har fabriker där. De två kinesiska som planeras har inte hittat lämpliga tomter än vad jag kan googla mig till. Så tullen skulle inte ens drabba kineserna. Detta skulle jag verkligen vilja höra Elons kommentar om. Men det är kanske underförstått att Trump bara smörjer publiken och aldrig kommer kunna få med sig en majoritet för att införa en tull.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av TiborBlomhall »

spacecoin skrev: 18 mar 2024 21:09
Sedan säger han upp avtalet och vägrar journalisten access för alltid så att nästa är snällare.
Det har jag hört från flera andra men inte förstått vad det är för avtal som menas.

Just nu har videon iaf haft 999 tusen visningar på X och 404 tusen på YouTube.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av SwedishAdvocate »

TiborBlomhall skrev: 19 mar 2024 11:30
spacecoin skrev: 18 mar 2024 21:09
Sedan säger han upp avtalet och vägrar journalisten access för alltid så att nästa är snällare.
Det har jag hört från flera andra men inte förstått vad det är för avtal som menas.

Just nu har videon iaf haft 999 tusen visningar på X och 404 tusen på YouTube.
Lemon ger sin version av det vid 0:49 i videon nedan. I korthet handlar det väl om något motsvarande av det avtal som Tucker Carlson sannolikt har med X. I Lemons fall så skulle det vara vissa delar av som var "exclusive to X" de första 24 timmarna från och med initial publicering, och ekonomiska incitament kopplade till annonsering på X på ngt sätt – tyckte den biten var lite oklar... Samt även "promises of amplification", så kanske att Elon åtm. till en början skulle plugga Lemons inslag på samma sätt som han väl fortfarande pluggar Tuckers inslag. Och slutligen rena pengar ovanpå det. Typ ngt sånt.

Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 3 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6203
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av spacecoin »

TiborBlomhall skrev: 19 mar 2024 11:30
spacecoin skrev: 18 mar 2024 21:09
Sedan säger han upp avtalet och vägrar journalisten access för alltid så att nästa är snällare.
Det har jag hört från flera andra men inte förstått vad det är för avtal som menas.

Just nu har videon iaf haft 999 tusen visningar på X och 404 tusen på YouTube.
https://nymag.com/intelligencer/article ... tract.html
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av TiborBlomhall »

Tack för länken! Så de hade ett kontrakt de lockade med, som inte var påskriven, som drogs tillbaka.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 923
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av wannabee »

Såg bara en kort snutt på TikTok, Don ville visst ha Sensurering) (men fattade inte att det var det han bad om) Slipper vi Dan i fortsättningen nu, verkligen?
gjohansson
Inlägg: 59
Blev medlem: 19 dec 2023 19:43

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av gjohansson »

wannabee skrev: 19 mar 2024 15:14
Såg bara en kort snutt på TikTok, Don ville visst ha Sensurering) (men fattade inte att det var det han bad om) Slipper vi Dan i fortsättningen nu, verkligen?
Nja, Don ville ha moderering på X dvs det som Tibor förtjänstfullt gör här. Elon tycker att moderering är censur och vill inte ha det utan vill bara beivra det som är direkt olagligt.
Elon vill ju framstå som yttrandefrihetsaposteln nr 1 men moderering på X är ju en enormt svår och dessutom dyr uppgift så kanske också därför Elon helst vill slippa det?
Lurkern
Inlägg: 906
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av Lurkern »

Det Don vill ha är politisk censur även på X, som finns på övriga sociala medier. En total intolerans för olika individers åsikter.

Så att ex. fake news som "Bloodbath" blir sanningar istället för utskrattade.

Min erfarenhet är att vi inte har en sådan censur här på forumet.
gjohansson
Inlägg: 59
Blev medlem: 19 dec 2023 19:43

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av gjohansson »

Lurkern skrev: 20 mar 2024 08:26
Det Don vill ha är politisk censur även på X, som finns på övriga sociala medier. En total intolerans för olika individers åsikter.

Så att ex. fake news som "Bloodbath" blir sanningar istället för utskrattade.

Min erfarenhet är att vi inte har en sådan censur här på forumet.
Jag refererade till vad Don sa, exakt vad han vill är ju svårare att veta och moderation kan ju göras på olika sätt.
Man kan ha olika åsikter om hur moderationen skall se ut men helt utan moderation brukar det mest bli gyttjebrottning tycker i alla fall jag.
Om du anser att alla sociala medier är censurerade förutom X så hänger du inte mycket på Flashback eller?
Lurkern
Inlägg: 906
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av Lurkern »

Ja, jag syftade på de stora.

Och man kan inte bete sig hur som helst på X heller, då åker man ut.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2248
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av frippe »

Lurkern skrev: 20 mar 2024 09:57
Ja, jag syftade på de stora.

Och man kan inte bete sig hur som helst på X heller, då åker man ut.
Det finns väldigt många människor som hävdar att det minsann ska finnas yttrandefrihet, men de här själva väldigt liten kunskap om vad det faktiskt innebär. Samt vad det de förespråkar kan leda till.

Lite där skiljelinjen går mellan idealister, amatörer på området som Elon Musk eller de med lite mer kunskap om yttrandefrihet.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av fth »

Orsaken till att Lemons avtal inte blev av är tydligen att han ställde en rad helt absurda krav, om detta är sant så låter det onekligen som att hissen inte går ända upp hos Don :shock:



/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av AGCF »

Källan är väl mainstream media så det kan man inte lita på :P
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av fth »

AGCF skrev: 20 mar 2024 16:50
Källan är väl mainstream media så det kan man inte lita på :P
Elon bekräftade iaf uppgifterna i en kommentar till ovanstående tweet.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av AGCF »

Missade kanske det, såg bara att han skrev "Lemon's demands were indeed beyond absurd". Det är svepande. Bara en subjektiv åsikt.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Xanthopteryx
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 dec 2023 06:00

Re: Don Lemons intervju med Elon

Inlägg av Xanthopteryx »

Det gamla vanliga svamlet från honom. Lögner, svammel och hitte på. Och såklart skylla ifrån sig.
Frågan är om det är en mytoman vi lyssnar till eller bara en bedragare?
Kritiska frågor tolereras ju verkligen inte utan han vill nog allra helst bara styra över allt och få jubel från publiken.
Det har märkt på några av de senaste framföranden han haft med publik att det har gått sämre och sämre och att han blir märkbart besvärad när han inte får publikens stående ovationer.

Jag tror att vi kommer få se mindre och mindre av Elon nu framöver och det kan mycket väl vara som så att han är till stora delar ute ur leken inom något år eller två. Det funkar liksom inte längre om man vill kunna bedriva ett företag på ett seriöst sätt att ha hans svamlande lögner och kontroverser yrande i medielandskapet.
Skriv svar