E-3008 har ju varit lanserad ett tag medans E-5008 kommer under hösten
Mest intressant för egen del är den med 98kwh batteri och 230 hästar. Frågan är ifall den kan leva upp till de relativt högt ställda krav som ändå finns för en bil för över 500k.
Har provkört Kia EV9 och den är som en dröm såklart.
Någon som provkört E-3008 och har åsikter om adaptiv farthållare, komfort mm?
7-sitsig tydligen – men än så länge så verkar det inte finnas något svenskt pris. Undrar vad priset kommer bli i förhållande till KIA EV9...
På Skatteverket har det ramlat in lite siffror men de är ju inte realistiska än som jag förstått.
Den mest kittade bilen ligger på 609k. Business Ultimate.
Om man landar 200k under Kia EV9 så börjar det bli intressant.
7-sitsig tydligen – men än så länge så verkar det inte finnas något svenskt pris. Undrar vad priset kommer bli i förhållande till KIA EV9...
På Skatteverket har det ramlat in lite siffror men de är ju inte realistiska än som jag förstått.
Den mest kittade bilen ligger på 609k. Business Ultimate.
Om man landar 200k under Kia EV9 så börjar det bli intressant.
Skulle nog säga att dessa priser är rätt realistiska. Dom stämde både för Opel Astra, Peugeot E-3008 och Polestar 4 så kan nog stämma för 5008 också och då håller jag med om att det är intressant!
Re: Peugot E-5008
Postat: 05 jul 2024 19:47
av taliz
200 under EV9 och 100(?) under långa Buzzen. Låter väl rimligt.
Hade nog valt Buzzen ändå.
7-sitsig tydligen – men än så länge så verkar det inte finnas något svenskt pris. Undrar vad priset kommer bli i förhållande till KIA EV9...
På Skatteverket har det ramlat in lite siffror men de är ju inte realistiska än som jag förstått.
Den mest kittade bilen ligger på 609k. Business Ultimate.
Om man landar 200k under Kia EV9 så börjar det bli intressant.
Skulle nog säga att dessa priser är rätt realistiska. Dom stämde både för Opel Astra, Peugeot E-3008 och Polestar 4 så kan nog stämma för 5008 också och då håller jag med om att det är intressant!
E-3008 har 629 som maxpris när man kollar annonser. Det är 70 papp högre än högsta hos Skatteverket.
7-sitsig tydligen – men än så länge så verkar det inte finnas något svenskt pris. Undrar vad priset kommer bli i förhållande till KIA EV9...
På Skatteverket har det ramlat in lite siffror men de är ju inte realistiska än som jag förstått.
Den mest kittade bilen ligger på 609k. Business Ultimate.
Om man landar 200k under Kia EV9 så börjar det bli intressant.
Skulle nog säga att dessa priser är rätt realistiska. Dom stämde både för Opel Astra, Peugeot E-3008 och Polestar 4 så kan nog stämma för 5008 också och då håller jag med om att det är intressant!
E-3008 har 629 som maxpris när man kollar annonser. Det är 70 papp högre än högsta hos Skatteverket.
Det är ju sen gammalt att Skatteverket skriver ut grundpriser. Jag visste inte att det du menade med "realistiska" var maxpriset med allt kittat och klart, jag tolkade det som att vi pratade grundpriserna
7-sitsig tydligen – men än så länge så verkar det inte finnas något svenskt pris. Undrar vad priset kommer bli i förhållande till KIA EV9...
På Skatteverket har det ramlat in lite siffror men de är ju inte realistiska än som jag förstått.
Den mest kittade bilen ligger på 609k. Business Ultimate.
Om man landar 200k under Kia EV9 så börjar det bli intressant.
Skulle nog säga att dessa priser är rätt realistiska. Dom stämde både för Opel Astra, Peugeot E-3008 och Polestar 4 så kan nog stämma för 5008 också och då håller jag med om att det är intressant!
E-3008 har 629 som maxpris när man kollar annonser. Det är 70 papp högre än högsta hos Skatteverket.
Det är ju sen gammalt att Skatteverket skriver ut grundpriser. Jag visste inte att det du menade med "realistiska" var maxpriset med allt kittat och klart, jag tolkade det som att vi pratade grundpriserna
Fast en Ultimate Business innehåller väl det mesta redan så vet inte hur mycket mer man kan välja.
Peugeot e-5008 är en eldriven suv i mellanklassformat, perfekt för familjer som behöver sju sittplatser. Dock rekommenderas att vänta med köp till den förlängda garantin på 8 år, bäst i världen, inkluderas för Sverige.
Med en räckvidd på cirka 50 mil är bilen konkurrenskraftig. Bilen väntas kosta runt 580 000 kronor, vilket är dyrare jämfört med konkurrenter som Volkswagen ID.4, Tesla Model Y och Renault Scenic.
Trots vikten på 2,2 ton är drivlinan på endast 210 hästkrafter tillräcklig för bilens storlek. Även en hybridversion med en bensinmotor är på väg till Sverige.
Re: Peugot E-5008
Postat: 25 aug 2024 10:22
av Dreas89
Frugan har nu provkört en E-3008 och var sjukt oimponerad.
Hon fick också pris för en fullkittad E-5008 för företagsleasing på 633’.
Vill man ha en 7-sitsare så kanske det går att svälja men i mina öron så ligger man för nära Kia Ev9, Model Y och andra i en konstig mix. Bilen är slö och programvaran rapporteras vara lite konstig på sina håll.
Jag hade hoppats på 30-50k mindre för bilen och 650 kanske för det stora batteriet. Tyvärr ser jag inte att en så stor SUV klarar ens i närheten av räckvidden på 50 mil.
Vi landar nog i en ID7 och får offra 7-sits. Fördelen med id7 är att det känns som en vettigare bil över mer än 3 år.
Re: Peugot E-5008
Postat: 20 feb 2025 18:27
av iAkita
Någon som slagit till på en e-5008 och vill dela sina erfarenheter? Jag var och kikade på den idag och blev väldigt positivt överraskad. Fransoserna är duktiga på det där med design tycker jag och interiören var väldigt fin och väl genomtänkt. När jag med mina 177 cm satt bakom mig själv i förarsätet, andra raden och tredje raden så funkade det klart över förväntan även i tredje raden. Inte för att det spelar någon roll, i tredje raden kommer det ändå bara sitta barn. Min 7-åriga dotter älskade det och det var lätt att komma in och ut.
Tyvärr fanns det ingen möjlighet att provköra, så om någon kan uttala sig om ljudnivå och komfort vid körning skulle det vara kanon.
Re: Peugot E-5008
Postat: 20 feb 2025 21:51
av Teslared
Har kört både den och E-3008 som är typ samma bil fram till B-stolpen. Tyckte att båda var ganska tysta, gillade sätena och klädseln. Körde bara på asfalterade vägar så fjädringskomforten är svår att bedöma. Vi har även kollat Renault e-scenic men den var inte tyst i jämförelse.
Vanliga dörrhandtag och ram kring fönstren uppskattade vi jfrt med Teslan.