Sida 1 av 1
Fler fälg och däckdimensioner med Juniper?
Postat: 23 aug 2024 09:43
av Newgusa
Hej!
Tror ni att Tesla kommer erbjuda fler fälgdimensioner till MY och framförallt MYP då Juniper lanseras? Att som idag bara erbjuda 21” lågprofildäck som vinterdäck är i min mening helt galet. Marknaden är full av bra alternativ i 18-20” spannet som tjänar pengar på något Tesla borde erbjuda. Vad är det jag missar?
Re: Fler fälg och däckdimensioner med Juniper?
Postat: 23 aug 2024 09:49
av mikebike
Newgusa skrev: ↑23 aug 2024 09:43
Hej!
Tror ni att Tesla kommer erbjuda fler fälgdimensioner till MY och framförallt MYP då Juniper lanseras? Att som idag bara erbjuda 21” lågprofildäck som vinterdäck är i min mening helt galet. Marknaden är full av bra alternativ i 18-20” spannet som tjänar pengar på något Tesla borde erbjuda. Vad är det jag missar?
Varför skulle det ändras just vid lanseringen av Juniper?
Re: Fler fälg och däckdimensioner med Juniper?
Postat: 23 aug 2024 09:51
av Nicke Nyfiken
Newgusa skrev: ↑23 aug 2024 09:43
Hej!
Tror ni att Tesla kommer erbjuda fler fälgdimensioner till MY och framförallt MYP då Juniper lanseras? Att som idag bara erbjuda 21” lågprofildäck som vinterdäck är i min mening helt galet. Marknaden är full av bra alternativ i 18-20” spannet som tjänar pengar på något Tesla borde erbjuda. Vad är det jag missar?
Jag tror inte det blir annorlunda med Juniper.
Samma sak gäller ju fortfarande för Model 3P Highland.
P modellerna är bara typcertifierade med de största fälgarna vilket gör att Tesla anser sig inte kunna erbjuda mindre fälgar som alternativ. Att vi i Sverige har ett undantag från helbilsgodkännandet för vinterhjul, bryr sig inte Tesla om.
Re: Fler fälg och däckdimensioner med Juniper?
Postat: 23 aug 2024 12:27
av Newgusa
mikebike skrev: ↑23 aug 2024 09:49
Newgusa skrev: ↑23 aug 2024 09:43
Hej!
Tror ni att Tesla kommer erbjuda fler fälgdimensioner till MY och framförallt MYP då Juniper lanseras? Att som idag bara erbjuda 21” lågprofildäck som vinterdäck är i min mening helt galet. Marknaden är full av bra alternativ i 18-20” spannet som tjänar pengar på något Tesla borde erbjuda. Vad är det jag missar?
Varför skulle det ändras just vid lanseringen av Juniper?
Jag tänkte att andrahandsmarknaden på däck och fälg ökat så mycket så att det vore ett lämpligt tillfälle. Också sett på youtube att tankarna går i den riktningen.
Re: Fler fälg och däckdimensioner med Juniper?
Postat: 23 aug 2024 12:33
av taliz
Det kommer garanterat nya designer på fälgarna, men det lär vara samma storlekar som idag.
Om/när det kommer en P lär den dock, precis som 3P, få bredare bakhjul.
Re: Fler fälg och däckdimensioner med Juniper?
Postat: 23 aug 2024 13:07
av Newgusa
Förstår, inget att hoppas på då kanske men Tesla går ju miste om förtjänst på en certifiering som är tveksam på sin höjd. MYP fungerar ju utmärkt med både 18 och 19” vinterdäck med rejäl sula.
Nicke Nyfiken skrev: ↑23 aug 2024 09:51
Newgusa skrev: ↑23 aug 2024 09:43
Hej!
Tror ni att Tesla kommer erbjuda fler fälgdimensioner till MY och framförallt MYP då Juniper lanseras? Att som idag bara erbjuda 21” lågprofildäck som vinterdäck är i min mening helt galet. Marknaden är full av bra alternativ i 18-20” spannet som tjänar pengar på något Tesla borde erbjuda. Vad är det jag missar?
Jag tror inte det blir annorlunda med Juniper.
Samma sak gäller ju fortfarande för Model 3P Highland.
P modellerna är bara typcertifierade med de största fälgarna vilket gör att Tesla anser sig inte kunna erbjuda mindre fälgar som alternativ. Att vi i Sverige har ett undantag från helbilsgodkännandet för vinterhjul, bryr sig inte Tesla om.