Sida 1 av 1

Frågor gällande service ärenden

Postat: 28 sep 2024 14:11
av Pansar
Hej,

Tänkte lägga serviceärende på bilen p.ga. tre saker:

Vatten i kupén vid maskintvätt
När jag kört maskintvätt händer det att jag som förare får en liten skvätt vatten i ansiktet. Vet inte om det kommer från.
Eftersom Tesla avråder från maskintvätt undrar jag om detta kan skada garantin på något vis? Tänker om de kan skylla på maskintvätt vid ev. andra framtida skador?

Svarta lister skimrar i blått efter tvätt
Har läst att detta beror på avfettningen/kemikalier vid maskintvätten och det försvinner enkelt med WD-40 - lönlöst att skapa ärende för?

Rassel i kupén
Det rasslar även lite vid listen emellan vindrutan och panoramataket vid förarsidan. Detta går bort efter man trycker ganska hårt på kanten av listen, men kommer snabbt tillbaka.
Någon med liknande erfarenhet som fått detta löst?

Borde jag strunta i ärendena gällande maskintvätt och bara fokusera på rasslet? Alternativt även lösa det själv?

Möjligtvis dumma frågor men har aldrig ägt en helt ny bil och är osäker på hur petig man bör vara.
Behöver ingen predikan om maskintvätt, det sker ytterst sällan!

Re: Frågor gällande service ärenden

Postat: 28 sep 2024 14:14
av Niklas Z
Det hände mig att det läckte in vatten vid överkanten av fönstret på högerdörren fram vid tvätt med högtryck, på min M3LR. Det justerade Tesla så att det blev tätt. Allt gjordes inom ramen för garantin. Det var dock mer än två år sedan, så jag kan inte garantera att Tesla gör på samma sätt idag.