Första upplevelsen av Tesla Servicecenter (Upplands Väsby)
Postat: 27 okt 2024 15:12
Hej på er! Ber om ursäkt för långt inlägg. Vill dela med mig av min upplevelse av Teslas service som förstagångs-ägare.
Hämtade en M3 2024 i mitten av september . Vid leverans fanns där ett par mindre lackskador som jag påtalade - personalen sa att jag fick boka service så skulle de buffa bort skadan.
Sagt och gjort bokade jag tid någon vecka senare. Hade vid den tiden märkt två andra problem. Högra framdörren var påtagligt lägre än övriga samt att ratten knakade (klickande plastljud). La in dessa tre och bokade på Kanalvägen 16 i Upplands Väsby.
Foto på skadan: Jag lämnade in bilen i måndags (21/10) där en tekniker följde med för att lyssna på ratten och kolla på resten. Klickandet hördes och skadan kanske gick att polera bort.
Två dagar senare ska jag hämta bilen och enligt kommentarerna på appen har allt gått att lösa. Ratten öppnades upp och ljuddämpande tejp lades. Dörren var ”over-flushed” och justerades. Lackskadan var borta.
Märker dock direkt att ratten fortfarande klickar så jag börjar ana ugglor i mossen. Kommer hem och lyser med mobillampan på skadan och det ser inte bra ut alls. Öppnar dessutom höger framdörr och märker att den låter konstigt, det går inte heller lika lätt att stänga som övriga dörrar.
Skadan efter Teslas ”fix”: Jag hör återigen av mig och de ursäktar samt ber mig boka ny tid. De ska nu skicka ut mobil tekniker för att kika på lacken och sedan ska jag in i mitten på november för resten. Känns sådär hela skiten om jag ska vara ärlig - var är kvalitetskontrollen? Vad är det för folk som jobbar på service centers?
Som grädde på moset såg jag efter tvätt igår på bilen att bilen har tre nya lackskador på höger framdörr , samma som de försökt fixa, slump? Tre punkter exakt lika långt ifrån varandra framför handtaget. Knappast stenskott då det är flera i närheten av varandra. Inget dörruppslag heller så det är på inbuktningen.
Hämtade en M3 2024 i mitten av september . Vid leverans fanns där ett par mindre lackskador som jag påtalade - personalen sa att jag fick boka service så skulle de buffa bort skadan.
Sagt och gjort bokade jag tid någon vecka senare. Hade vid den tiden märkt två andra problem. Högra framdörren var påtagligt lägre än övriga samt att ratten knakade (klickande plastljud). La in dessa tre och bokade på Kanalvägen 16 i Upplands Väsby.
Foto på skadan: Jag lämnade in bilen i måndags (21/10) där en tekniker följde med för att lyssna på ratten och kolla på resten. Klickandet hördes och skadan kanske gick att polera bort.
Två dagar senare ska jag hämta bilen och enligt kommentarerna på appen har allt gått att lösa. Ratten öppnades upp och ljuddämpande tejp lades. Dörren var ”over-flushed” och justerades. Lackskadan var borta.
Märker dock direkt att ratten fortfarande klickar så jag börjar ana ugglor i mossen. Kommer hem och lyser med mobillampan på skadan och det ser inte bra ut alls. Öppnar dessutom höger framdörr och märker att den låter konstigt, det går inte heller lika lätt att stänga som övriga dörrar.
Skadan efter Teslas ”fix”: Jag hör återigen av mig och de ursäktar samt ber mig boka ny tid. De ska nu skicka ut mobil tekniker för att kika på lacken och sedan ska jag in i mitten på november för resten. Känns sådär hela skiten om jag ska vara ärlig - var är kvalitetskontrollen? Vad är det för folk som jobbar på service centers?
Som grädde på moset såg jag efter tvätt igår på bilen att bilen har tre nya lackskador på höger framdörr , samma som de försökt fixa, slump? Tre punkter exakt lika långt ifrån varandra framför handtaget. Knappast stenskott då det är flera i närheten av varandra. Inget dörruppslag heller så det är på inbuktningen.