Sida 1 av 1

Första upplevelsen av Tesla Servicecenter (Upplands Väsby)

Postat: 27 okt 2024 15:12
av bj0rnis
Hej på er! Ber om ursäkt för långt inlägg. Vill dela med mig av min upplevelse av Teslas service som förstagångs-ägare.

Hämtade en M3 2024 i mitten av september . Vid leverans fanns där ett par mindre lackskador som jag påtalade - personalen sa att jag fick boka service så skulle de buffa bort skadan.

Sagt och gjort bokade jag tid någon vecka senare. Hade vid den tiden märkt två andra problem. Högra framdörren var påtagligt lägre än övriga samt att ratten knakade (klickande plastljud). La in dessa tre och bokade på Kanalvägen 16 i Upplands Väsby.

Foto på skadan:
IMG_7301.jpeg
Jag lämnade in bilen i måndags (21/10) där en tekniker följde med för att lyssna på ratten och kolla på resten. Klickandet hördes och skadan kanske gick att polera bort.

Två dagar senare ska jag hämta bilen och enligt kommentarerna på appen har allt gått att lösa. Ratten öppnades upp och ljuddämpande tejp lades. Dörren var ”over-flushed” och justerades. Lackskadan var borta.

Märker dock direkt att ratten fortfarande klickar så jag börjar ana ugglor i mossen. Kommer hem och lyser med mobillampan på skadan och det ser inte bra ut alls. Öppnar dessutom höger framdörr och märker att den låter konstigt, det går inte heller lika lätt att stänga som övriga dörrar.

Skadan efter Teslas ”fix”:
IMG_7298.jpeg
Jag hör återigen av mig och de ursäktar samt ber mig boka ny tid. De ska nu skicka ut mobil tekniker för att kika på lacken och sedan ska jag in i mitten på november för resten. Känns sådär hela skiten om jag ska vara ärlig - var är kvalitetskontrollen? Vad är det för folk som jobbar på service centers?

Som grädde på moset såg jag efter tvätt igår på bilen att bilen har tre nya lackskador på höger framdörr , samma som de försökt fixa, slump? Tre punkter exakt lika långt ifrån varandra framför handtaget. Knappast stenskott då det är flera i närheten av varandra. Inget dörruppslag heller så det är på inbuktningen.
IMG_7310.jpeg

Re: Första upplevelsen av Tesla Servicecenter (Upplands Väsby)

Postat: 27 okt 2024 15:23
av AAKEE
bj0rnis skrev: 27 okt 2024 15:12
Hej på er! Ber om ursäkt för långt inlägg. Vill dela med mig av min upplevelse av Teslas service som förstagångs-ägare.

Hämtade en M3 2024 i mitten av september . Vid leverans fanns där ett par mindre lackskador som jag påtalade - personalen sa att jag fick boka service så skulle de buffa bort skadan.

Sagt och gjort bokade jag tid någon vecka senare. Hade vid den tiden märkt två andra problem. Högra framdörren var påtagligt lägre än övriga samt att ratten knakade (klickande plastljud). La in dessa tre och bokade på Kanalvägen 16 i Upplands Väsby.

Foto på skadan:
IMG_7301.jpeg

Jag lämnade in bilen i måndags (21/10) där en tekniker följde med för att lyssna på ratten och kolla på resten. Klickandet hördes och skadan kanske gick att polera bort.

Två dagar senare ska jag hämta bilen och enligt kommentarerna på appen har allt gått att lösa. Ratten öppnades upp och ljuddämpande tejp lades. Dörren var ”over-flushed” och justerades. Lackskadan var borta.

Märker dock direkt att ratten fortfarande klickar så jag börjar ana ugglor i mossen. Kommer hem och lyser med mobillampan på skadan och det ser inte bra ut alls. Öppnar dessutom höger framdörr och märker att den låter konstigt, det går inte heller lika lätt att stänga som övriga dörrar.

Skadan efter Teslas ”fix”:
IMG_7298.jpeg

Jag hör återigen av mig och de ursäktar samt ber mig boka ny tid. De ska nu skicka ut mobil tekniker för att kika på lacken och sedan ska jag in i mitten på november för resten. Känns sådär hela skiten om jag ska vara ärlig - var är kvalitetskontrollen? Vad är det för folk som jobbar på service centers?

Som grädde på moset såg jag efter tvätt igår på bilen att bilen har tre nya lackskador på höger framdörr , samma som de försökt fixa, slump? Tre punkter exakt lika långt ifrån varandra framför handtaget. Knappast stenskott då det är flera i närheten av varandra. Inget dörruppslag heller så det är på inbuktningen.

IMG_7310.jpeg
Som jag påstår efter att ha totalblåsts av Tesla:

-Ta inte emot en bil som inte är i det skick du förväntar dig. Det finns ingen som helst garanti att Tesla fixar det åt dig. Efter att ”smekmånaden” på två veckor (lagen om distansköp) är du 100% i Teslas händer och de kommer ha all makt de vill att säga ”its within spec”.
-Jag har ioffsg hört om andra bilmärken som undantagsvis orsakat någon repa etc vid verkstadsbesök men så ofta som det verkar ske hos Tesla är en helt ny dimension. Jag har klarat mig bra hos Tesla i Umeå. De kanske är försiktigare än genomsnittet hos Tesla.
Jag fick min baklucka ordentligt repad av mobil service som torkade bort grus med papper eller ngt liknande.

Re: Första upplevelsen av Tesla Servicecenter (Upplands Väsby)

Postat: 29 okt 2024 09:37
av bj0rnis
Tråkigt att höra att det är fler som har liknande erfarenheter. Nu så här i efterhand skulle jag inte tagit emot bilen - dock var ju skadan så pass liten så tänkte att det var ett snabbt fix. Tänka sig så fel man kan ha.

Dock ska sägas att bemötandet jag fick hos servicecentret var riktigt bra och proffsigt. Därav chocken med resultatet.

Mobil tekniker kommer imorgon och ska kolla på leveransskadan samt den nya uppkomna. Jag uppdaterar med mer info! Lär bli en novell detta.

Re: Första upplevelsen av Tesla Servicecenter (Upplands Väsby)

Postat: 30 okt 2024 05:35
av Airlift
AAKEE skrev: 27 okt 2024 15:23
bj0rnis skrev: 27 okt 2024 15:12
Hej på er! Ber om ursäkt för långt inlägg. Vill dela med mig av min upplevelse av Teslas service som förstagångs-ägare.

Hämtade en M3 2024 i mitten av september . Vid leverans fanns där ett par mindre lackskador som jag påtalade - personalen sa att jag fick boka service så skulle de buffa bort skadan.

Sagt och gjort bokade jag tid någon vecka senare. Hade vid den tiden märkt två andra problem. Högra framdörren var påtagligt lägre än övriga samt att ratten knakade (klickande plastljud). La in dessa tre och bokade på Kanalvägen 16 i Upplands Väsby.

Foto på skadan:
IMG_7301.jpeg

Jag lämnade in bilen i måndags (21/10) där en tekniker följde med för att lyssna på ratten och kolla på resten. Klickandet hördes och skadan kanske gick att polera bort.

Två dagar senare ska jag hämta bilen och enligt kommentarerna på appen har allt gått att lösa. Ratten öppnades upp och ljuddämpande tejp lades. Dörren var ”over-flushed” och justerades. Lackskadan var borta.

Märker dock direkt att ratten fortfarande klickar så jag börjar ana ugglor i mossen. Kommer hem och lyser med mobillampan på skadan och det ser inte bra ut alls. Öppnar dessutom höger framdörr och märker att den låter konstigt, det går inte heller lika lätt att stänga som övriga dörrar.

Skadan efter Teslas ”fix”:
IMG_7298.jpeg

Jag hör återigen av mig och de ursäktar samt ber mig boka ny tid. De ska nu skicka ut mobil tekniker för att kika på lacken och sedan ska jag in i mitten på november för resten. Känns sådär hela skiten om jag ska vara ärlig - var är kvalitetskontrollen? Vad är det för folk som jobbar på service centers?

Som grädde på moset såg jag efter tvätt igår på bilen att bilen har tre nya lackskador på höger framdörr , samma som de försökt fixa, slump? Tre punkter exakt lika långt ifrån varandra framför handtaget. Knappast stenskott då det är flera i närheten av varandra. Inget dörruppslag heller så det är på inbuktningen.

IMG_7310.jpeg
Som jag påstår efter att ha totalblåsts av Tesla:

-Ta inte emot en bil som inte är i det skick du förväntar dig. Det finns ingen som helst garanti att Tesla fixar det åt dig. Efter att ”smekmånaden” på två veckor (lagen om distansköp) är du 100% i Teslas händer och de kommer ha all makt de vill att säga ”its within spec”.
-Jag har ioffsg hört om andra bilmärken som undantagsvis orsakat någon repa etc vid verkstadsbesök men så ofta som det verkar ske hos Tesla är en helt ny dimension. Jag har klarat mig bra hos Tesla i Umeå. De kanske är försiktigare än genomsnittet hos Tesla.
Jag fick min baklucka ordentligt repad av mobil service som torkade bort grus med papper eller ngt liknande.
Eller så är lacken på Tesla sämst i branschen.

Re: Första upplevelsen av Tesla Servicecenter (Upplands Väsby)

Postat: 20 jan 2025 19:30
av tompajo
Tyvärr är du bara en av väldigt många som har dåliga erfarenheter av SC Upplands Visby. Jag har otaliga dåliga erfarenheter som har kostat mig ett gäng hundra tusen.

Re: Första upplevelsen av Tesla Servicecenter (Upplands Väsby)

Postat: 20 jan 2025 19:36
av Freez
Ser knappt ut som en skada. Poleras bort på några minuter.