Sida 1 av 1

Xiaomi YU7

Postat: 10 dec 2024 10:52
av manneson
Bild

Bild

Skall levereras i slutet av 2025.

Snyggare än sedanen IMO. Påminner om Ferrari Purosangue.
Synd med taxibubblan på taket bara.

Re: Xiaomi YU7

Postat: 10 dec 2024 11:09
av spacecoin
Lär ju vara China-only i minst tre år tyvärr.

Re: Xiaomi YU7

Postat: 10 dec 2024 11:37
av spacecoin
The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.

The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.

The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K

Re: Xiaomi YU7

Postat: 10 dec 2024 11:39
av manneson
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:37
The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.

The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.

The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Hade beställt en direkt till det priset.

Re: Xiaomi YU7

Postat: 10 dec 2024 11:41
av spacecoin
manneson skrev: 10 dec 2024 11:39
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:37
The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.

The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.

The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Hade beställt en direkt till det priset.
Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).

Re: Xiaomi YU7

Postat: 10 dec 2024 11:45
av manneson
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:41
manneson skrev: 10 dec 2024 11:39
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:37
The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.

The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.

The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Hade beställt en direkt till det priset.
Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).
Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.

Re: Xiaomi YU7

Postat: 10 dec 2024 11:48
av spacecoin
manneson skrev: 10 dec 2024 11:45
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:41
manneson skrev: 10 dec 2024 11:39
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:37
The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.

The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.

The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Hade beställt en direkt till det priset.
Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).
Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.
Ja, cirka 30% för dyra lustigt nog ;)

Re: Xiaomi YU7

Postat: 10 dec 2024 13:14
av hksnismo
Skulle denna bil ta sig hit,så skulle den bli så pass dyr så den skulle öka försäljningen på Tesla bilarna i stället.

Re: Xiaomi YU7

Postat: 11 dec 2024 06:07
av manneson
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:48
manneson skrev: 10 dec 2024 11:45
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:41
manneson skrev: 10 dec 2024 11:39
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:37
The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.

The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.

The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Hade beställt en direkt till det priset.
Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).
Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.
Ja, cirka 30% för dyra lustigt nog ;)
Mkt mer. Dom tenderar att kosta mer än dubbelt så mkt här som i Kina.

Re: Xiaomi YU7

Postat: 11 dec 2024 09:14
av spacecoin
manneson skrev: 11 dec 2024 06:07
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:48
manneson skrev: 10 dec 2024 11:45
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:41
manneson skrev: 10 dec 2024 11:39


Hade beställt en direkt till det priset.
Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).
Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.
Ja, cirka 30% för dyra lustigt nog ;)
Mkt mer. Dom tenderar att kosta mer än dubbelt så mkt här som i Kina.
Min poäng var att merparten är strafftullar och moms.

Re: Xiaomi YU7

Postat: 11 dec 2024 09:52
av Xyborg
Den där SU7:an var ju riktigt snygg! Jag vill helst köpa europeiskt, så den går bort ändå. Men rent tekniskt är det säkert en väldigt kompetent bil.

Re: Xiaomi YU7

Postat: 11 dec 2024 14:00
av manneson
spacecoin skrev: 11 dec 2024 09:14
manneson skrev: 11 dec 2024 06:07
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:48
manneson skrev: 10 dec 2024 11:45
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:41


Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).
Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.
Ja, cirka 30% för dyra lustigt nog ;)
Mkt mer. Dom tenderar att kosta mer än dubbelt så mkt här som i Kina.
Min poäng var att merparten är strafftullar och moms.
Dom var inte billigare innan tullarna. Det var även då 100% prispåslag när det borde vara 10-15%.
Även en Tesla är mkt billigare i Kina.
Model 3 kostar från 350k och Y 363k.
Man sätter priserna efter vad (man tror) marknaden tolererar helt enkelt.

Re: Xiaomi YU7

Postat: 11 dec 2024 14:17
av spacecoin
manneson skrev: 11 dec 2024 14:00
spacecoin skrev: 11 dec 2024 09:14
manneson skrev: 11 dec 2024 06:07
spacecoin skrev: 10 dec 2024 11:48
manneson skrev: 10 dec 2024 11:45


Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.
Ja, cirka 30% för dyra lustigt nog ;)
Mkt mer. Dom tenderar att kosta mer än dubbelt så mkt här som i Kina.
Min poäng var att merparten är strafftullar och moms.
Dom var inte billigare innan tullarna. Det var även då 100% prispåslag när det borde vara 10-15%.
Även en Tesla är mkt billigare i Kina.
Model 3 kostar från 350k och Y 363k.
Man sätter priserna efter vad (man tror) marknaden tolererar helt enkelt.
Ja det är klart att medelinkomst och prisläga även spelar in.

Re: Xiaomi YU7

Postat: 20 dec 2024 08:25
av backe
Out of spec review, verkar gilla den(truly amazing). Lätt att förstå varför biltillverkare runtom i världen är livrädd för att behöva konkurrera mot det här.

Ser ut att passera 130 000 sålda bilar under 2024, produktionsstart i april.




Re: Xiaomi YU7

Postat: 20 dec 2024 08:52
av spacecoin
backe skrev: 20 dec 2024 08:25
Out of spec review, verkar gilla den(truly amazing). Lätt att förstå varför biltillverkare runtom i världen är livrädd för att behöva konkurrera mot det här.

Ser ut att passera 130 000 sålda bilar under 2024, produktionsstart i april.



Fel tråd, men det är helt osannolikt att ett företag som aldrig byggt en bil gör den här på så kort tid.

Re: Xiaomi YU7

Postat: 20 dec 2024 09:41
av backe
spacecoin skrev: 20 dec 2024 08:52
backe skrev: 20 dec 2024 08:25
Out of spec review, verkar gilla den(truly amazing). Lätt att förstå varför biltillverkare runtom i världen är livrädd för att behöva konkurrera mot det här.

Ser ut att passera 130 000 sålda bilar under 2024, produktionsstart i april.



Fel tråd, men det är helt osannolikt att ett företag som aldrig byggt en bil gör den här på så kort tid.
Just, såg det nu, körde på mobilen så missade det :)