Xiaomi YU7
Postat: 10 dec 2024 10:52


Skall levereras i slutet av 2025.
Snyggare än sedanen IMO. Påminner om Ferrari Purosangue.
Synd med taxibubblan på taket bara.
Hade beställt en direkt till det priset.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:37The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).manneson skrev: ↑10 dec 2024 11:39Hade beställt en direkt till det priset.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:37The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:41Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).manneson skrev: ↑10 dec 2024 11:39Hade beställt en direkt till det priset.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:37The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Ja, cirka 30% för dyra lustigt nogmanneson skrev: ↑10 dec 2024 11:45Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:41Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).manneson skrev: ↑10 dec 2024 11:39Hade beställt en direkt till det priset.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:37The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K
Mkt mer. Dom tenderar att kosta mer än dubbelt så mkt här som i Kina.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:48Ja, cirka 30% för dyra lustigt nogmanneson skrev: ↑10 dec 2024 11:45Jag menar om man bodde i Kina. Här är elbilar fortfarande alldeles för dyra, oavsett var de kommer ifrån.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:41Du får lägga på ~30% strafftullar plus svensk moms på priset. (Kina har en 13% moms som är inräknad i prisuppgifter, så dra av det först).manneson skrev: ↑10 dec 2024 11:39Hade beställt en direkt till det priset.spacecoin skrev: ↑10 dec 2024 11:37The YU7 is based on the same platform as the SU7. Size: 4999/1996/1600, with a 3000 wheelbase and a 2405 kg curb weight. Power: dual-motor all-wheel drive. 220 kW front and 288 kW rear. The top speed is 253 km/h.
The YU7 will get a 101 kWh CATL ternary lithium battery for a range of about 750 kilometers.
The Xiaomi YU7 will launch on the Chinese EV market in June with a base price of about 300.000 yuan ($41K). Xiaomi will also launch a cheaper RWD version, which will sell for about $32K![]()
Min poäng var att merparten är strafftullar och moms.manneson skrev: ↑11 dec 2024 06:07
Dom var inte billigare innan tullarna. Det var även då 100% prispåslag när det borde vara 10-15%.spacecoin skrev: ↑11 dec 2024 09:14
Ja det är klart att medelinkomst och prisläga även spelar in.manneson skrev: ↑11 dec 2024 14:00Dom var inte billigare innan tullarna. Det var även då 100% prispåslag när det borde vara 10-15%.
Även en Tesla är mkt billigare i Kina.
Model 3 kostar från 350k och Y 363k.
Man sätter priserna efter vad (man tror) marknaden tolererar helt enkelt.
Fel tråd, men det är helt osannolikt att ett företag som aldrig byggt en bil gör den här på så kort tid.