Sida 1 av 1
Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 07:20
av toppo
Då var det dags för ny kampanj och därmed lägre priser från Polestar då de skickar med paketen gratis. De ska ju börja sälja hos handlare efter årsskiftet så var väl väntat att något skulle hända även med priserna på hemsidan.
Polestar 2 LRSM Pilot Plus Climate 579 000kr
Polestar 2 LRDM Pilot Plus Climate 599 000kr
Polestar 4 LRSM Pilot Plus 692 000kr
Polestar 2 LRDM Pilot Plus 722 000kr
Polestar 3 LRSM Pilot Plus 890 000kr
Polestar 3 LRDM Pilot Plus 924 000kr
Polestar 3 LRDM Performance Pilot Plus 999 000kr
Ovan verkar än så länge inte gå att nyttja med Polestars egna finansieringslösningar.
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 07:59
av Luma
Ett litet steg i rätt riktning, men fortfarande ca 300 000 kr dyrare än Zeekr 7x. Känns svårt att motivera.
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 09:55
av Maw
Luma skrev: ↑18 dec 2024 07:59
Ett litet steg i rätt riktning, men fortfarande ca 300 000 kr dyrare än Zeekr 7x. Känns svårt att motivera.
Nu måste du väl räknat rejält fel ändå

Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 10:02
av ERR
Verkar inte gälla deras egna Företagsleasing,synd.
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 10:05
av Luma
Maw skrev: ↑18 dec 2024 09:55
Luma skrev: ↑18 dec 2024 07:59
Ett litet steg i rätt riktning, men fortfarande ca 300 000 kr dyrare än Zeekr 7x. Känns svårt att motivera.
Nu måste du väl räknat rejält fel ändå
Zeekr 7x Performance 689 000 kr
Motsvarande Polestar 3 cirka 1 000 000 kr
Enligt hemsidorna
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 10:39
av Maw
Luma skrev: ↑18 dec 2024 10:05
Maw skrev: ↑18 dec 2024 09:55
Luma skrev: ↑18 dec 2024 07:59
Ett litet steg i rätt riktning, men fortfarande ca 300 000 kr dyrare än Zeekr 7x. Känns svårt att motivera.
Nu måste du väl räknat rejält fel ändå
Zeekr 7x Performance 689 000 kr
Motsvarande Polestar 3 cirka 1 000 000 kr
Enligt hemsidorna
Zeekr 7X ligger mellan Ps2 och Ps4 i klass och storlek och bör jämföras med dem. Den är inte jämförbar med Ps3 eller t ex Model X som är i en annan klass.
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 10:40
av backe
Luma skrev: ↑18 dec 2024 10:05
Maw skrev: ↑18 dec 2024 09:55
Luma skrev: ↑18 dec 2024 07:59
Ett litet steg i rätt riktning, men fortfarande ca 300 000 kr dyrare än Zeekr 7x. Känns svårt att motivera.
Nu måste du väl räknat rejält fel ändå
Zeekr 7x Performance 689 000 kr
Motsvarande Polestar 3 cirka 1 000 000 kr
Enligt hemsidorna
Dom är nog inte tänkt att konkurrera med varandra.
Modell X Plaid kostar +1,4 miljoner, drygt 700 000kr dyrare än Zeekr 7X, svårt att motivera?
De som testat Polestar 3 har jämfört den med Porsche Macan och Audi Q6, där verkar den stå sig bra både i upplevelse och prismässigt. Kolla gärna lite reviews på Youtube t.ex. Får väldigt fina omdömen överlag.
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 11:18
av Luma
Maw skrev: ↑18 dec 2024 10:39
Luma skrev: ↑18 dec 2024 10:05
Maw skrev: ↑18 dec 2024 09:55
Luma skrev: ↑18 dec 2024 07:59
Ett litet steg i rätt riktning, men fortfarande ca 300 000 kr dyrare än Zeekr 7x. Känns svårt att motivera.
Nu måste du väl räknat rejält fel ändå
Zeekr 7x Performance 689 000 kr
Motsvarande Polestar 3 cirka 1 000 000 kr
Enligt hemsidorna
Zeekr 7X ligger mellan Ps2 och Ps4 i klass och storlek och bör jämföras med dem. Den är inte jämförbar med Ps3 eller t ex Model X som är i en annan klass.
I slutänden är det ju kunderna som avgör om de extra centimetrar som Polstar 3 erbjuder jämfört med Zeekr 7x är värda 300 000 kr.
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 11:35
av Maw
Luma skrev: ↑18 dec 2024 11:18
Maw skrev: ↑18 dec 2024 10:39
Luma skrev: ↑18 dec 2024 10:05
Maw skrev: ↑18 dec 2024 09:55
Luma skrev: ↑18 dec 2024 07:59
Ett litet steg i rätt riktning, men fortfarande ca 300 000 kr dyrare än Zeekr 7x. Känns svårt att motivera.
Nu måste du väl räknat rejält fel ändå
Zeekr 7x Performance 689 000 kr
Motsvarande Polestar 3 cirka 1 000 000 kr
Enligt hemsidorna
Zeekr 7X ligger mellan Ps2 och Ps4 i klass och storlek och bör jämföras med dem. Den är inte jämförbar med Ps3 eller t ex Model X som är i en annan klass.
I slutänden är det ju kunderna som avgör om de extra centimetrar som Polstar 3 erbjuder jämfört med Zeekr 7x är värda 300 000 kr.
Det är knappast antalet cm man betalar för när man väljer Ps3 istället för exempelvis Ps4, de är ungefär lika långa
Varför väljer du att jämföra Zeekr 7X med Ps3 istället för Ps4 eller Ps2?
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 12:57
av manneson
Dom behöver 0% ränta och/eller aggressiva privatleasingpriser tror jag.
Bilarna är fortfarande för dyra för dagens marknad.
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 13:08
av Maw
manneson skrev: ↑18 dec 2024 12:57
Dom behöver 0% ränta och/eller aggressiva privatleasingpriser tror jag.
Bilarna är fortfarande för dyra för dagens marknad.
För den viktiga tjänstebilsmarknaden så spelar det oftast inte någon roll med ränte- eller leasingerbjudanden från tillverkaren eftersom det oftast är ett externt leasingbolag som sköter leasingen.
Hade de här priserna och förmånsvärdena gällt när jag beställde ny personalbil i somras så hade det helt säkert blivit en Polestar.
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 14:20
av Fredrik j
Zeekr 7x och Polestar 3 har väl inte mycket gemensamt? Varför tror du dom är självklara konkurrenter?
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 14:45
av backe
manneson skrev: ↑18 dec 2024 12:57
Dom behöver 0% ränta och/eller aggressiva privatleasingpriser tror jag.
Bilarna är fortfarande för dyra för dagens marknad.
Jag tror(och hoppas) att Zeekr har ganska bra koll på vad man vill uppnå och hur man ska närma sig den europeiska marknaden, tror till skillnad från dig att man siktar mer på ett marathon än en sprint och att man kan gå relativt dåligt i en period istället för att dumpa priserna för att pumpa aktiekurser eller ha något positivt att säga på nästa kvartalsmöte.
Tesla kommer troligen få svårt att gå tillbaka till den (betydligt)högre prissättning man hade tidigare, där är det nog låga räntor och pressade priser som gäller då prio är att hålla volymen uppe.(Jag vet att Tesla kunde fluktuera rejält upp och ner tidigare, men då fanns ingen större konkurrens, dom tiderna tror jag är förbi).
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 18 dec 2024 15:20
av manneson
backe skrev: ↑18 dec 2024 14:45
manneson skrev: ↑18 dec 2024 12:57
Dom behöver 0% ränta och/eller aggressiva privatleasingpriser tror jag.
Bilarna är fortfarande för dyra för dagens marknad.
Jag tror(och hoppas) att Zeekr har ganska bra koll på vad man vill uppnå och hur man ska närma sig den europeiska marknaden, tror till skillnad från dig att man siktar mer på ett marathon än en sprint och att man kan gå relativt dåligt i en period istället för att dumpa priserna för att pumpa aktiekurser eller ha något positivt att säga på nästa kvartalsmöte.
Tesla kommer troligen få svårt att gå tillbaka till den (betydligt)högre prissättning man hade tidigare, där är det nog låga räntor och pressade priser som gäller då prio är att hålla volymen uppe.(Jag vet att Tesla kunde fluktuera rejält upp och ner tidigare, men då fanns ingen större konkurrens, dom tiderna tror jag är förbi).
Visst, det funkar. Tills kassan är slut... vänder inte marknaden innan dess är de rökta helt enkelt.
Det enda Tesla baserar sin prissättning på är efterfrågan. Ser inga tecken på att den skulle minska noterbart framöver vs konkurrenterna. Tvärtom.
Allt tyder på att vi är i en svacka just nu där elbilar har förhållandevis låg efterfrågan och avgasbilar fått ett uppsving. Det lär vända närmaste åren.
Konkurrenterna som nu satsar på avgasbilar kommer i många fall gå omkull. Det är nämligen precis så det alltid blir vid alla stora teknikomställningar. Det "gamla" säljer extremt bra precis innan det inte säljer överhuvudtaget. Voilà, konkurs.
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 20 dec 2024 08:54
av jonasperh
Ska provköra en Polestar 3 imorgon, ska bli intressant.
De här business edition priserna känns ju riktigt lovande. Kom att tänkte på allt snack om tullar, 3:an byggs väl i Kina? Nån som vet hur tullarna kommer påverka priset, eller om det redan är inräknat?
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 20 dec 2024 09:12
av Anderzzon
jonasperh skrev: ↑20 dec 2024 08:54
Ska provköra en Polestar 3 imorgon, ska bli intressant.
De här business edition priserna känns ju riktigt lovande. Kom att tänkte på allt snack om tullar, 3:an byggs väl i Kina? Nån som vet hur tullarna kommer påverka priset, eller om det redan är inräknat?
Den är inräknad, så fort beställningen är låst blir priset låst också.
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 20 dec 2024 09:32
av toppo
Anderzzon skrev: ↑20 dec 2024 09:12
jonasperh skrev: ↑20 dec 2024 08:54
Ska provköra en Polestar 3 imorgon, ska bli intressant.
De här business edition priserna känns ju riktigt lovande. Kom att tänkte på allt snack om tullar, 3:an byggs väl i Kina? Nån som vet hur tullarna kommer påverka priset, eller om det redan är inräknat?
Den är inräknad, så fort beställningen är låst blir priset låst också.
Polestar 3 byggs väl dessutom i USA numera, men lagerbilar är nog från Kina.
Re: Polestar lanserar Business Edition
Postat: 20 dec 2024 13:31
av jonasperh
toppo skrev: ↑20 dec 2024 09:32
Anderzzon skrev: ↑20 dec 2024 09:12
jonasperh skrev: ↑20 dec 2024 08:54
Ska provköra en Polestar 3 imorgon, ska bli intressant.
De här business edition priserna känns ju riktigt lovande. Kom att tänkte på allt snack om tullar, 3:an byggs väl i Kina? Nån som vet hur tullarna kommer påverka priset, eller om det redan är inräknat?
Den är inräknad, så fort beställningen är låst blir priset låst också.
Polestar 3 byggs väl dessutom i USA numera, men lagerbilar är nog från Kina.
Låter bra! Just det, är ju ännu bättre om de byggs i staterna.