Sida 1 av 1

Kan inte se Zaptec under mina power-ups (Tibber)

Postat: 18 dec 2024 21:50
av dasu
Hej,
Har försökt flertalet gånger nu utan att lyckas se Zaptec under mina power-ups i Tibber. Det står fortfarande "koppla in" om jag väljer Zaptec i listan.

I Zaptec- appen däremot kan jag se Tibber under Åtkomst/Servicepartners. Jag har upprepade gånger tagit bort den användaren och autentiserat på nytt via Tibber utan framgång.

Laddboxens programvara är 2.4.1.8

Någon som varit med om detta?

Re: Kan inte se Zaptec under mina power-ups (Tibber)

Postat: 18 dec 2024 22:16
av MNA
Testat att kolla under Power ups fliken? Min bil och zaptec box försvinner ibland från hemskärmen.

Re: Kan inte se Zaptec under mina power-ups (Tibber)

Postat: 18 dec 2024 22:57
av dasu
Ja det är under den fliken jag bara kan se tibber pulse under ”mina power ups”.. Zaptec hamnar aldrig där.

Re: Kan inte se Zaptec under mina power-ups (Tibber)

Postat: 19 dec 2024 08:03
av R2_m3
Min son fick samma problem och då svarar Tibber att de har tydligen problem med integrationen av Zaptec Go:
IMG_0663.jpeg

Re: Kan inte se Zaptec under mina power-ups (Tibber)

Postat: 19 dec 2024 09:04
av dasu
Tack,

Ja det verkar strula en del.. Hur använder jag bäst min laddare mot Tesla under tiden detta pågår för att ladda under låga elpriser?

Bild

Re: Kan inte se Zaptec under mina power-ups (Tibber)

Postat: 19 dec 2024 14:37
av R2_m3
Hur använder jag bäst min laddare mot Tesla under tiden detta pågår för att ladda under låga elpriser?
Enklast är väl att schemalägga i Teslan att ladda på natten och ange max strömstyrka till en nivå som inte löser ut huvudsäkringarna även om något annat i huset går igång på natten.

Re: Kan inte se Zaptec under mina power-ups (Tibber)

Postat: 19 dec 2024 16:00
av dasu
Tack!

Nu har Tibber fått ordning på grejerna, nu kunde jag lägga till Zaptec som en power up.




Zaptec - Integration and pairing issues
An update has been posted
The pairing issues should now be resolved.

If you have attempted to pair previously, you can now try again.

Make sure Tibber does not already have accesses to your charger in the Zaptec-portal. If yes, you'll need to delete Tibber from the access-list on the charger first and then try to re-pair it to Tibber.

1. Go to https://portal.zaptec.com/login/
2. Find your site.
3. Click on Permissions -> Installation permissions
4. Find Tibber on the list and click the trashcan-icon to delete Tibber.
5. Go to Tibber-app again, and pair the charger to Tibber.
Time posted
Dec 19, 15:02 CET