Sida 1 av 1
Byte av ägare - får inte tillgång till bilen
Postat: 02 jan 2025 17:40
av eloon
Hej,
Köpte Model X från handlare och f.d ägare är inte nårbar. Började ägarbyte på Tesla app och skickade ID Kort och ägarbevis, en vecka har gått nu och inga svar från Tesla. Väldigt frustrerande att inte ha bilen i appen. Finns det något nummer jag kan ringa för att fixa detta?
Re: Byte av ägare - får inte tillgång till bilen
Postat: 02 jan 2025 17:49
av Vindens
eloon skrev: ↑02 jan 2025 17:40
Hej,
Köpte Model X från handlare och f.d ägare är inte nårbar. Började ägarbyte på Tesla app och skickade ID Kort och ägarbevis, en vecka har gått nu och inga svar från Tesla. Väldigt frustrerande att inte ha bilen i appen. Finns det något nummer jag kan ringa för att fixa detta?
När jag var med om samma sak gick det fort efter man ringde.
Prova detta nummer: 0775 88 80 36
Re: Byte av ägare - får inte tillgång till bilen
Postat: 02 jan 2025 17:50
av eloon
Vindens skrev: ↑02 jan 2025 17:49
eloon skrev: ↑02 jan 2025 17:40
Hej,
Köpte Model X från handlare och f.d ägare är inte nårbar. Började ägarbyte på Tesla app och skickade ID Kort och ägarbevis, en vecka har gått nu och inga svar från Tesla. Väldigt frustrerande att inte ha bilen i appen. Finns det något nummer jag kan ringa för att fixa detta?
När jag var med om samma sak gick det fort efter man ringde.
Prova detta nummer: 0775 88 80 36
Tack! Provar.
Re: Byte av ägare - får inte tillgång till bilen
Postat: 02 jan 2025 18:43
av pejvic
Vad är det för dålig handlare som inte ser till att lösa detta?
Carla ser till att få ägarskapet för att sedan nästa ägare ska kunna få den direkt i appen samma dag de mottar bilen.
Ofattbart att en handlare (som ändå sysslar med bilförsäljning) misslyckas med detta.
Häng ut dem så vi övriga kan undvika.
Re: Byte av ägare - får inte tillgång till bilen
Postat: 02 jan 2025 19:34
av Vindens
pejvic skrev: ↑02 jan 2025 18:43
Vad är det för dålig handlare som inte ser till att lösa detta?
Carla ser till att få ägarskapet för att sedan nästa ägare ska kunna få den direkt i appen samma dag de mottar bilen.
Ofattbart att en handlare (som ändå sysslar med bilförsäljning) misslyckas med detta.
Häng ut dem så vi övriga kan undvika.
I mitt fall var det just Carla som inte hade bilen i appen. Detta var dock två år sedan så de kanske är mer noga med det idag.
Re: Byte av ägare - får inte tillgång till bilen
Postat: 02 jan 2025 19:58
av Davlind
Samma när jag köpte fr kvd i november. Tog några dagar via Tesla. Världen gick inte under ….
Re: Byte av ägare - får inte tillgång till bilen
Postat: 02 jan 2025 22:17
av repulsiv
pejvic skrev: ↑02 jan 2025 18:43
Vad är det för dålig handlare som inte ser till att lösa detta?
Carla ser till att få ägarskapet för att sedan nästa ägare ska kunna få den direkt i appen samma dag de mottar bilen.
Carla säger faktiskt "inom två dagar".
För mej tog det dock ca en timma efter överlämnandet innan det var klart.
Ofattbart att en handlare (som ändå sysslar med bilförsäljning) misslyckas med detta.
Jag håller med om att det är dåligt, men ajg är inte förvånad.
Re: Byte av ägare - får inte tillgång till bilen
Postat: 04 jan 2025 18:20
av eloon
Löste genom att ringa numret ovan.