Sida 1 av 1
Sthlm-GBG?
Postat: 01 mar 2016 17:09
av eTron
Måste åka från Sthlm till GBG och sedan tillbaka igen med P85D. Vet ej om jag har möjlighet att ladda i GBG, så frågan är om det går?
Åka fr Sthml längst E20 och ladda 100% i Jung, sedan till GBG. På hemvägen åter ladda i Jung.
Fungerar det även vintertid med värme o allt på? Någon som provat?
Re: Sthlm-GBG?
Postat: 01 mar 2016 17:49
av bylund
Re: Sthlm-GBG?
Postat: 01 mar 2016 21:48
av danni
Tesla får fan ta och skärpa sig och lägga en supercharger i Borås snart.
Re: Sthlm-GBG?
Postat: 01 mar 2016 22:01
av tehjimos
borde gå bra... annars finns CHAdeMO strax utanför göteborg vid MAX, funkar också bra med Type2 om du inte har CHAdeMO adapter.. tar dock lite längre tid, väldigt länge om du inte har dubbelladdare!
Re: Sthlm-GBG?
Postat: 02 mar 2016 04:11
av AnteF
Har gjort precis den resan utan problem i vintras. Laddade 90% i Jung på vägen ned och var en natt i Götet utan att ladda.
Re: Sthlm-GBG?
Postat: 02 mar 2016 10:57
av Reddy
danni skrev:Tesla får fan ta och skärpa sig och lägga en supercharger i Borås snart.
Håller med, enda anledningen att jag blev tvungen att köpa en CHAdeMO var att jag skulle åka till Göteborg över dagen.
Man kan ju för faan inte åka Ödeshög-Jung-Göteborg-Jung-Ödeshög, berättar man det för någon fosilare så blir man ju idiotförklarad.
Hatar för övrigt CHAdeMO, har aldrig fått igång laddningen på första försöket, kommunikationsfel, kassa GUI och märkliga felkoder är vad CHAdeMO består av.
Re: Sthlm-GBG?
Postat: 02 mar 2016 11:50
av apkungen
Reddy skrev:danni skrev:Tesla får fan ta och skärpa sig och lägga en supercharger i Borås snart.
Håller med, enda anledningen att jag blev tvungen att köpa en CHAdeMO var att jag skulle åka till Göteborg över dagen.
Man kan ju för faan inte åka Ödeshög-Jung-Göteborg-Jung-Ödeshög, berättar man det för någon fosilare så blir man ju idiotförklarad.
Hatar för övrigt CHAdeMO, har aldrig fått igång laddningen på första försöket, kommunikationsfel, kassa GUI och märkliga felkoder är vad CHAdeMO består av.
Det är väl inte tänkt heller. Meningen är väl att man åker vädret om vettern hela vägen isf?
Re: Sthlm-GBG?
Postat: 02 mar 2016 12:51
av danni
apkungen skrev:Reddy skrev:danni skrev:Tesla får fan ta och skärpa sig och lägga en supercharger i Borås snart.
Håller med, enda anledningen att jag blev tvungen att köpa en CHAdeMO var att jag skulle åka till Göteborg över dagen.
Man kan ju för faan inte åka Ödeshög-Jung-Göteborg-Jung-Ödeshög, berättar man det för någon fosilare så blir man ju idiotförklarad.
Hatar för övrigt CHAdeMO, har aldrig fått igång laddningen på första försöket, kommunikationsfel, kassa GUI och märkliga felkoder är vad CHAdeMO består av.
Det är väl inte tänkt heller. Meningen är väl att man åker vädret om vettern hela vägen isf?
Fast att åka väster om Vättern är feltänkt redan från början för vem fan gör det? En supercharger i Borås är dessutom användbar för fler sträckor än bara rent Göteborg-Stockholm.
Re: Sthlm-GBG?
Postat: 02 mar 2016 12:57
av Haglund
Supercharger i Borås (Viared!) eller Ulricehamn vore helt klart på sin plats. Vem skriver ett argt brev till Tesla?

Re: Sthlm-GBG?
Postat: 02 mar 2016 13:27
av AnteF
Haglund skrev:Supercharger i Borås (Viared!) eller Ulricehamn vore helt klart på sin plats. Vem skriver ett argt brev till Tesla?

De är nog väl medvetna om att det skulle vara perfekt med en där men jag antar att det är lägre prioriterat kontra exempelvis Edsbruk och Kristianstad (?).
Re: Sthlm-GBG?
Postat: 02 mar 2016 13:57
av 12man
danni skrev:
Fast att åka väster om Vättern är feltänkt redan från början för vem fan gör det? En supercharger i Borås är dessutom användbar för fler sträckor än bara rent Göteborg-Stockholm.
jag åker där, skitbra, pttm, inga göteborgare alls där..

Re: Sthlm-GBG?
Postat: 02 mar 2016 21:20
av LarsL
Om vi vill ha upp en SC någonstanns mella Borås och Ulricehamn gäller det nog att hitta en entusiast som kan erbjuda plats utmed vägen. Det är nog det effektivaste.
Re: Sthlm-GBG?
Postat: 03 mar 2016 16:26
av Remuz
OKQ8 Borås vid McD är väl lämpligt? Kanske är för centralt iofs