Sida 1 av 1

Hyundai Inster

Postat: 16 okt 2025 08:57
av Inster25
Har en Hyundai Inster sedan ungefär en månad och undrar om det är någon annan som upptäckt ojämnheten i tid när man laddar. För mig kan det vid vår laddstolpe i bostadsrättsföreningen ta allt från lite drygt 2 timmar upp till 24 timmar. Detta efter att ha använt mellan 50-60% av batteriet. Vi har undersökt stolpen och där finns inget fel i det systemet. Kan det vara bilen? MVH Bengt Bäckestrand

Re: Hyundai Inster

Postat: 16 okt 2025 09:05
av jonasl
Vet inte hur er laddlösning fungerar men normalt sett har man en maxeffekt att jobba mot så om många laddar samtidigt eller annat använder hög effekt på samma abonnemang så sänks laddeffekten. Det är inget fel utan så det är tänkt att fungera.

Använder du alltid samma kabel när du laddar? Annars kanske du har en enfas- och en trefaskabel, det skulle kunna förklara.

Re: Hyundai Inster

Postat: 16 okt 2025 09:10
av Inster25
Det är en trefas vad jag vet. Köptes i samband med bilköpet på RA motor i Uppsala.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Hyundai Inster

Postat: 16 okt 2025 09:22
av mikebike
Inster25 skrev: 16 okt 2025 08:57
Har en Hyundai Inster sedan ungefär en månad och undrar om det är någon annan som upptäckt ojämnheten i tid när man laddar. För mig kan det vid vår laddstolpe i bostadsrättsföreningen ta allt från lite drygt 2 timmar upp till 24 timmar. Detta efter att ha använt mellan 50-60% av batteriet. Vi har undersökt stolpen och där finns inget fel i det systemet. Kan det vara bilen? MVH Bengt Bäckestrand
Kan du se i realtid i en app hur mycket ström/effekt bilen laddar med?

Re: Hyundai Inster

Postat: 16 okt 2025 09:35
av Inster25
I Zaptec appen säger den att den laddar 1,41 kW nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Hyundai Inster

Postat: 16 okt 2025 09:58
av mikebike
Inster25 skrev: 16 okt 2025 09:35
I Zaptec appen säger den att den laddar 1,41 kW nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Går det att se om det är bilen eller laddboxen som begränsar, och om det är en eller fler faser?
1,41 kW blir typ 6A enfas.

För att kolla om det är bilen eller laddboxen bör vara att ladda bilen från en annan laddbox och testa med en annan bil från din laddbox. Ingen av grannarna som har samma problem?

Re: Hyundai Inster

Postat: 16 okt 2025 12:01
av Inster25
Ingen har samma problem och enligt Zaptec så går 11 kW från stolpen men den verkar det som om bilen drar ner.


Skickat från min iPhone med Tapatalk