My baby is back!
Postat: 12 mar 2016 15:00
Bara tvungen att skryta lite av servicen jag fått på min bil senaste veckan. Hade inne den för den första 2000-mila servicen efter ganska precis ett års ägande. Jag hade samlat på mig en del smågrejer under året som jag inte orkade åka in extra för och presenterade denna lista några veckor innan servicebesöket. Det var nog bra eftersom dom snabbt kom fram till att dom kommer behöva mer tid än för enbart service, vilket gjorde att dom skyfflade om lite i bokningarna. Hade jag sagt till när jag lämnade in bilen, så hade jag antagligen fått komma tillbaks fler gånger eftersom dom inte hade haft möjlighet att fixa allt på så kort varsel. Tyvärr fick jag inte Tesla loaner (eftersom dom tydligen sålt alla!) men fick njuta av Volvostolar (vilket just nu är det enda jag tycker är bättre hos Volvo).
Jag tänkte att det kunde vara till hjälp för er andra att se vilka småproblem som faktiskt går att klaga på och där man faktiskt får hjälp.
-dålig rengöring av spolarmunstycken. Lösning: justerade
-bred A-stolpe eftersom torkarbladet stannar för långt från kanten. Lösning: justerat
-knakande/skrapande ljud från förarens bälte i B-stolpen. Lösning: någon sorts filt har blivit monterad på insidan och ljudet är nu borta
-knakande ljud vid justering av elektriska stolar. Lösning: stolarna ska helt bytas ut och det ser ut som jag får Next Gen stolar istället, sjukt nöjd med det
-frunkhuv för stor glipa, så det kommer in smuts och ser konstigt ut. Lösning: ska justeras, men karosspersonalen hade inte möjlighet nu, ny tid bokad
-knakande ljud från framkant av panotak vid minusgrader utomhus. Lösning: fått nån ny list, justering av glidskenor samt nån slags extra filt/packning
-Premium center console laddning av mobil fungerade inte. Lösning: kontakten blev flyttad högre upp, närmre telefonen
-dålig passning av kromlister på bakdörrar vid rutor. Lösning: nya lister på båda sidor
-filt under sidoytterspeglar synliga vid infällt läge. Lösning: antingen har dom tagit bort dom helt eller skarvat till dom
I tillägg så blev en del grejer fixade/utbytta vid servicegenomgång, som jag inte tidigare visste om tex kylpump, 12V ledningsnätet i frunken, nån slags tätning på Drive unit och lite annat smått och gott.
Självklart var bilen tvättad och städad när jag fick tillbaks den.
I stort sett varje dag under den vecka som bilen var inlämnad ringde min kontaktperson och uppdaterade mig på status.
Nej, klagar man på servicen hos Tesla, så har man antingen skyhöga krav eller så har man råkat ut för någon/något som inte hör till vanligheterna. Jag är supernöjd!
Jag tänkte att det kunde vara till hjälp för er andra att se vilka småproblem som faktiskt går att klaga på och där man faktiskt får hjälp.
-dålig rengöring av spolarmunstycken. Lösning: justerade
-bred A-stolpe eftersom torkarbladet stannar för långt från kanten. Lösning: justerat
-knakande/skrapande ljud från förarens bälte i B-stolpen. Lösning: någon sorts filt har blivit monterad på insidan och ljudet är nu borta
-knakande ljud vid justering av elektriska stolar. Lösning: stolarna ska helt bytas ut och det ser ut som jag får Next Gen stolar istället, sjukt nöjd med det

-frunkhuv för stor glipa, så det kommer in smuts och ser konstigt ut. Lösning: ska justeras, men karosspersonalen hade inte möjlighet nu, ny tid bokad
-knakande ljud från framkant av panotak vid minusgrader utomhus. Lösning: fått nån ny list, justering av glidskenor samt nån slags extra filt/packning
-Premium center console laddning av mobil fungerade inte. Lösning: kontakten blev flyttad högre upp, närmre telefonen
-dålig passning av kromlister på bakdörrar vid rutor. Lösning: nya lister på båda sidor
-filt under sidoytterspeglar synliga vid infällt läge. Lösning: antingen har dom tagit bort dom helt eller skarvat till dom
I tillägg så blev en del grejer fixade/utbytta vid servicegenomgång, som jag inte tidigare visste om tex kylpump, 12V ledningsnätet i frunken, nån slags tätning på Drive unit och lite annat smått och gott.
Självklart var bilen tvättad och städad när jag fick tillbaks den.
I stort sett varje dag under den vecka som bilen var inlämnad ringde min kontaktperson och uppdaterade mig på status.
Nej, klagar man på servicen hos Tesla, så har man antingen skyhöga krav eller så har man råkat ut för någon/något som inte hör till vanligheterna. Jag är supernöjd!