tokgasat
Postat: 07 jul 2014 17:53
lärt mig något nytt som iofs faktiskt är ganska logiskt.
Bilen var inne för en fix för lack från leveransen av bilen. Dvs ett litet fel på en detalj på bakluckan som fixades.
När jag hämtade bilen reagerade jag ganska mycket för den ser ut att varit togkörd. man ser att energikonsumtionen senaste xx km är väldigt hög. Sjukt hög och en kurva jag inte lyckats skapa någonsin.... Tänkte vad fasen... Pratade med Tesla och det beror på att bilen varit vaken tex öppna dörrar och annan konsumtion när bilen var inne på verkstaden under ca 5 dagar. Dvs de ser ofta denna typ av kurvor och ännu mer på vintern när bilen står ute.
När jag tänker efter är det ju helt logiskt då kurvan ju visar energinyttjandet per km vilket ju blir väldigt högt när bilen står stilla men är aktiv... Så bra att veta...
Bilen var inne för en fix för lack från leveransen av bilen. Dvs ett litet fel på en detalj på bakluckan som fixades.
När jag hämtade bilen reagerade jag ganska mycket för den ser ut att varit togkörd. man ser att energikonsumtionen senaste xx km är väldigt hög. Sjukt hög och en kurva jag inte lyckats skapa någonsin.... Tänkte vad fasen... Pratade med Tesla och det beror på att bilen varit vaken tex öppna dörrar och annan konsumtion när bilen var inne på verkstaden under ca 5 dagar. Dvs de ser ofta denna typ av kurvor och ännu mer på vintern när bilen står ute.
När jag tänker efter är det ju helt logiskt då kurvan ju visar energinyttjandet per km vilket ju blir väldigt högt när bilen står stilla men är aktiv... Så bra att veta...