Sida 1 av 1

Instrumentbräda - ventilation

Postat: 02 apr 2016 14:40
av Laban
Allmänt koncensus verkar vara att instrumentbrädan kommer att ändras till slutgiltig produktion. Ventilation verkar ex saknas, eller ? :



0:50 in. Men jag ser inte något som går att justera, kan det vara så att man har sparar kostnader där och helt enkelt skippar alla justerbara ventiler ? Luften kommer ut i mitten av instrumentbrädan och man kan styra flödet via GUI, men inte manuellt rikta varje flöde.

Re: Instrumentbräda - ventilation

Postat: 02 apr 2016 17:50
av HelectriC
Laban skrev:
Allmänt koncensus verkar vara att instrumentbrädan kommer att ändras till slutgiltig produktion. Ventilation verkar ex saknas, eller ? :



0:50 in. Men jag ser inte något som går att justera, kan det vara så att man har sparar kostnader där och helt enkelt skippar alla justerbara ventiler ? Luften kommer ut i mitten av instrumentbrädan och man kan styra flödet via GUI, men inte manuellt rikta varje flöde.
Var det inte VW Phaeton som hade komplett dolda vents så länge man bara hade behov för normal luft. När Max behövdes så fälldes luckor upp och fler vents blev synliga. Hade gärna sett en sån lösning på M3

Re: Instrumentbräda - ventilation

Postat: 02 apr 2016 20:11
av danni
I en video jag sett av provåkning av Model 3 säger föraren att en anledning till att de valt den layouten på instrumentbrädan är just för att kunna få till en smartare ventilationslösning, och så sveper han med handen mot området fram emot rutan.