SC ledig/upptagen-status i nav på G.
Postat: 04 apr 2016 10:08
Vi har massor av användning av sådan funktionalitet här också. Ett typiskt användarcase:Haglund skrev:Toppen för de ställen där det finns SC "överallt". Här i Sverige, not so much.
Teslaterminologin och Teslaakronomologin har jag inte ännu snappat helt. Tack för rättning!Herr X skrev:Ps. SC är förkortningen för Tesla Service Center, SuC är den förkortning vi använder för superladdarstation. Ds.
Ni ja.Ps. SC är förkortningen för Tesla Service Center, SuC är den förkortning vi använder för superladdarstation. Ds.
Vi hade en diskussion på forumet för ett tag sedan kring hur vi skulle kunna skilja på Service Center och Supercharger som båda annars förkortas SC. Det hade varit mycket rörigt ett tag; bylund hade åkt till Arboga för att köpa en Teslakeps, men insåg att där bara fanns en superladdare så han fick åka hem igen. Användaren danni var på långresa och svängde av misstag förbi ett stängt servicecenter nattetid för att ladda - hade bara förkortningarna varit begripliga, hade han sluppit att bryta sig in hos Tesla för att stjäla ström, och hade inte behövt spendera en natt i arresten i Düsseldorfolarsson skrev:Ni ja.Ps. SC är förkortningen för Tesla Service Center, SuC är den förkortning vi använder för superladdarstation. Ds.
Jag menar bara att förutom att TM själva använder akronymen SC för Supercharger så verkar konsensus på andra forum runtom på nätet är att SC=Supercharger, men också ServiceCenter (vilket ibland förtydligas SvC.) Så vill ni ha tydlighet är det kanske bäst att anamma den terminologin istället.Herr X skrev:Vi hade en diskussion på forumet för ett tag sedan kring hur vi skulle kunna skilja på Service Center och Supercharger som båda annars förkortas SC. Det hade varit mycket rörigt ett tag; bylund hade åkt till Arboga för att köpa en Teslakeps, men insåg att där bara fanns en superladdare så han fick åka hem igen. Användaren danni var på långresa och svängde av misstag förbi ett stängt servicecenter nattetid för att ladda - hade bara förkortningarna varit begripliga, hade han sluppit att bryta sig in hos Tesla för att stjäla ström, och hade inte behövt spendera en natt i arresten i Düsseldorfolarsson skrev:Ni ja.Ps. SC är förkortningen för Tesla Service Center, SuC är den förkortning vi använder för superladdarstation. Ds.
Ännu värre var när jag lämnade in bilen på service i Gävlebro, och ingen hörde av sig på flera veckor om att den skulle vara klar. Som tur var hittade jag en lånebil som stod och laddade.Herr X skrev:Vi hade en diskussion på forumet för ett tag sedan kring hur vi skulle kunna skilja på Service Center och Supercharger som båda annars förkortas SC. Det hade varit mycket rörigt ett tag; bylund hade åkt till Arboga för att köpa en Teslakeps, men insåg att där bara fanns en superladdare så han fick åka hem igen. Användaren danni var på långresa och svängde av misstag förbi ett stängt servicecenter nattetid för att ladda - hade bara förkortningarna varit begripliga, hade han sluppit att bryta sig in hos Tesla för att stjäla ström, och hade inte behövt spendera en natt i arresten i Düsseldorfolarsson skrev:Ni ja.Ps. SC är förkortningen för Tesla Service Center, SuC är den förkortning vi använder för superladdarstation. Ds.
bylund skrev:Ännu värre var när jag lämnade in bilen på service i Gävlebro, och ingen hörde av sig på flera veckor om att den skulle vara klar. Som tur var hittade jag en lånebil som stod och laddade.Herr X skrev:Vi hade en diskussion på forumet för ett tag sedan kring hur vi skulle kunna skilja på Service Center och Supercharger som båda annars förkortas SC. Det hade varit mycket rörigt ett tag; bylund hade åkt till Arboga för att köpa en Teslakeps, men insåg att där bara fanns en superladdare så han fick åka hem igen. Användaren danni var på långresa och svängde av misstag förbi ett stängt servicecenter nattetid för att ladda - hade bara förkortningarna varit begripliga, hade han sluppit att bryta sig in hos Tesla för att stjäla ström, och hade inte behövt spendera en natt i arresten i Düsseldorfolarsson skrev:Ni ja.Ps. SC är förkortningen för Tesla Service Center, SuC är den förkortning vi använder för superladdarstation. Ds.
Det i sig hade väl gått an, om det inte var för att sällskapet i arresten var så väldigt keligt. Så snälla, för allas skull: håll isär begreppen framöver!Herr X skrev:Vi hade en diskussion på forumet för ett tag sedan kring hur vi skulle kunna skilja på Service Center och Supercharger som båda annars förkortas SC. Det hade varit mycket rörigt ett tag; bylund hade åkt till Arboga för att köpa en Teslakeps, men insåg att där bara fanns en superladdare så han fick åka hem igen. Användaren danni var på långresa och svängde av misstag förbi ett stängt servicecenter nattetid för att ladda - hade bara förkortningarna varit begripliga, hade han sluppit att bryta sig in hos Tesla för att stjäla ström, och hade inte behövt spendera en natt i arresten i Düsseldorfolarsson skrev:Ni ja.Ps. SC är förkortningen för Tesla Service Center, SuC är den förkortning vi använder för superladdarstation. Ds.
Inte om Tesla har möjlighet att få tillgång till vad de körande har inställda på sin gps då borde Tesla veta hur många som är på väg till en SuC och hur länge de behöver laddaSurfaren skrev:Det vore ju kul om Tesla via positioneringsinfo räknade ihop hur många Teslor som befinner sig i den omedelbara närheten (alltså inte på en parkering intill) av en SuC och jämför med hur många som är inkopplade. Och det finns mer dom kan göra...
Exempel
Vi har en SuC med 8 platser. På alla platser är det för stunden bilar inkopplade. Inom några meter finns två Teslor till som vi antar väntar på laddning. En av de laddande bilarna närmar sig sin inställda laddgräns och har bara några minuter kvar att ladda. I navigatorn står det då:
All 8 chargers taken. One car is expected to leave within 10 minutes. Two cars in line.
Det blir förstås svårt att gissa när folk tänkt åka iväg...