Sida 1 av 1

Re: Audi har en Model X... kan inte ladda den :)

Postat: 28 apr 2016 10:45
av bylund
mati skrev:
dstr skrev:
UMC'n haltar ju fram på det den får, dvs om du kör 3-fas och ena säkringen går så fortsätter den ladda från 2 faser.
Är det verkligen så? Jag frågar eftersom jag lyckades häromdagen att få en säkring att gå, då nån knäppis hade ersatt alla 16A säkringar i 3-fasuttaget med 10A. Det visste ju inte bilen (och inte jag heller) och efter en timmes laddning gick första säkringen. De resterande två glödde nästan men de fungerade fortfarande. Ändå så slutade UMC:n att ladda och bilen tjatade nånting om kabelfel. Den fortsatte alltså inte på de två faserna som fanns kvar.
Det beror väl på vilka två faser som är kvar?

Re: Audi har en Model X... kan inte ladda den :)

Postat: 28 apr 2016 12:15
av Svenssons
NEMA 14-50 i USA är ju på 240 V så det är ju inte spänningen som UMC:n inte klarar av. Problemen är väl dels frekvensen 50 Hz och dels att man måste kunna koppla NEMA 14-50 hane till 16A eller 32A enfasuttag. Du kommer sedan bara kunna ladda på en fas mot tre faser i de europeiska bilarna. Amerikansk Chademo är ju den bästa lösningen annars.

Re: Audi har en Model X... kan inte ladda den :)

Postat: 28 apr 2016 12:30
av drakbane
Under vintern med lite oerfarenhet mm så har jag nog löst alla faserna vid något tillfälle, dock inte samtidigt. Och då har bilen alltid slutat ladda.