Ny programuppdatering idag
Postat: 27 apr 2016 19:36
Satte precis på uppdateringen. Någon annan som fått den och sett om det är något nytt kul på gång?
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1499293/2.17.37 updated the following systems (from 2.16.17):
CID (Center Display)
IC (Instrument Cluster)
Gateway
Battery Management
Charger Main Control
Charger Phases
Charge Port
Drive Inverter(s)
Pedal Monitor
Stability Control/ABS
Thermal Control
Driver Assistance
Parking Sensors
Va. Det har jag aldrig upplevtPeter Holm skrev:Hoppas att det kommer att gå att koppla bort laddkabeln utan att först öppna en dörr. En irriterande funktion som smög sig in vid förra uppdateringen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Håll in knappen för att öppna bakluckan på foben i några sekunder så låser den upp.bullen skrev:Va. Det har jag aldrig upplevtPeter Holm skrev:Hoppas att det kommer att gå att koppla bort laddkabeln utan att först öppna en dörr. En irriterande funktion som smög sig in vid förra uppdateringen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Aha, vad skönt precis allt jag önskat sedan jag fick bilenFranz skrev:Jag fick också meddelande och satte igång min uppdatering.
Påverkade system mellan 2.6.17 och 2.17.37 verkar vara följande:https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1499293/2.17.37 updated the following systems (from 2.16.17):
CID (Center Display)
IC (Instrument Cluster)
Gateway
Battery Management
Charger Main Control
Charger Phases
Charge Port
Drive Inverter(s)
Pedal Monitor
Stability Control/ABS
Thermal Control
Driver Assistance
Parking Sensors
Har gjort det ett par gånger men det har varit snabbare att sätta bakdörren på glänt. Då har det klickat till i bilen och det gått att hålla in knappen på UMCn så att den lossnar.pegs skrev:Håll in knappen för att öppna bakluckan på foben i några sekunder så låser den upp.bullen skrev:Va. Det har jag aldrig upplevtPeter Holm skrev:Hoppas att det kommer att gå att koppla bort laddkabeln utan att först öppna en dörr. En irriterande funktion som smög sig in vid förra uppdateringen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har också drabbats av det här problemet, och att fiska fram nyckeln och stå och hålla inne i flera sekunder är ju skitmeckigt, så jag har också gjort så att jag först öppnar förardörren, sen kopplar loss sladden, sen hoppar i bilen. Meckigt är det. Jag hade lite allmänna problem med upplåsning och dörrhandtagen innan den senaste uppdateringen jag fick och hade hoppats problemen med laddkabeln skulle lösas då också men det gjorde de inte. Skönt att höra att det verkar vara löst nu - min bil har fått ner den här uppdateringen och installerar den inatt.Peter Holm skrev:Har gjort det ett par gånger men det har varit snabbare att sätta bakdörren på glänt. Då har det klickat till i bilen och det gått att hålla in knappen på UMCn så att den lossnar.pegs skrev:Håll in knappen för att öppna bakluckan på foben i några sekunder så låser den upp.bullen skrev:Va. Det har jag aldrig upplevtPeter Holm skrev:Hoppas att det kommer att gå att koppla bort laddkabeln utan att först öppna en dörr. En irriterande funktion som smög sig in vid förra uppdateringen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
I morse funkade det som det skall
Fick den igår över 3G, dock togs dom nya kartorna bara emot via Wifi så dom fick jag i måndags då jag la telefonen med hotspot i bilen bara ett par månader efter att dom började skicka ut domdrakbane skrev:Hmm, väntar spännt på uppdateringen, men har bara 3G så de brukar ta nån dag extra.
Ang. laddkabeln att den sitter fast, detta har jag inte idag. Men när jag laddar hemma så kommer jag till bilen frammeifrån, då är det aldrig några problem.
Men när jag laddar på jobb, så kommer jag oftast bakifrån,, o ibland fattar den inte att jag e där o rycker, då får man gå fram så bilen låses upp, sen e de inga problem.
Alla dessa är väl Teslas Destination Charger = 11kw (eller möjligt med 22 kw för de med dubbelladdare?).Niclas skrev:Tycker uppdateringen är rätt värdo. Man ser ett antal destinationsladdare, men inte viljen effekt laddaren har. Är det 230V enfas 10A eller chademo? Rätt stor skillnad.
Går att kolla vad de är för effekt...Niclas skrev:Tycker uppdateringen är rätt värdo. Man ser ett antal destinationsladdare, men inte viljen effekt laddaren har. Är det 230V enfas 10A eller chademo? Rätt stor skillnad.
Niclas skrev:Tycker uppdateringen är rätt värdo. Man ser ett antal destinationsladdare, men inte viljen effekt laddaren har. Är det 230V enfas 10A eller chademo? Rätt stor skillnad.
kan bara hålla med, nu klarar den nästan att köra mig hela vägen till jobbetWatson skrev:Känns dessutom som autopiloten nyktrat till lite, det styr lite mjukare nu och inte lika småryckigt.
Eftersom uppdatering gör att du ser Teslas Destinationsladdare på kartan/listan så är det ganska naturligt att det är Tesla Destination Chargers som det handlar om och då är det alltså samma kontakt som din UMC eller på en Supercharger och det handlar alltså om växelström, så ska du ha möjlighet att använda mer än 11kW så behöver du dubbellladdare.Niclas skrev:Tycker uppdateringen är rätt värdo. Man ser ett antal destinationsladdare, men inte viljen effekt laddaren har. Är det 230V enfas 10A eller chademo? Rätt stor skillnad.