Naturvårdsverket ger företaget REH2 355 miljoner kronor i stöd för att bygga 24 nya tankstationer för vätgas.
Pengarna hämtas från det så kallade klimatklivet.
Naturvårdsverket ger företaget REH2 355 miljoner kronor i stöd för att bygga 24 nya tankstationer för vätgas.
Pengarna hämtas från det så kallade klimatklivet.
Så sjukt att vi har en regering som fortfarande kastar bort våra skattepengar på tekniska återvändsgränder.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Naturvårdsverket ger företaget REH2 355 miljoner kronor i stöd för att bygga 24 nya tankstationer för vätgas.
Pengarna hämtas från det så kallade klimatklivet.
Naturvårdsverket ger företaget REH2 355 miljoner kronor i stöd för att bygga 24 nya tankstationer för vätgas.
Pengarna hämtas från det så kallade klimatklivet.
Så sjukt att vi har en regering som fortfarande kastar bort våra skattepengar på tekniska återvändsgränder.
Du menar som moderaternas sänkning av skatten på fossilbränsle?
(utan att försvara ovanstående satsning på vätgas)
Att sänka skatt, och betala ut bidrag är två olika saker som inte skall förväxlas.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Nej, men du kan själv välja om du vill använda helljusautomatiken eller inte. Det är väl på sin höjd 2st duttar på skärmen?
De få gånger jag råkat ut för att den bländar av/på under längre sträckor, har jag stängt av den funktionen.
Det gjorde jag även i min tidigare Volvo, när något inte fungerade som de skulle på vissa sträckor.
Inte svårare än så. Men tydligen är det det för andra..
Ingen elbil ska ju stå utan att vara inkopplad i sån kyla. Batterierna behöver värmas i sån kyla för att inte ta skada.
Det kan ju bli svårt om man inte kan ladda hemma...
Mmm.. fast i områden där det ofta är så kallt har man ofta tillgång till motorvärmarstolpar. Även om de då bara är igång några timmar per dygn eller så kanske det hjälper tillräckligt mycket.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Tesla har väl ett väldigt liknande rekommendation/krav.
Ja, det har nästan alla bilar. Rekommendationen max 24 timmar i lägre temp än -30 är rätt standard i branschen. Det är inget unikt ens för just elbilar.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Ingen elbil ska ju stå utan att vara inkopplad i sån kyla. Batterierna behöver värmas i sån kyla för att inte ta skada.
Det kan ju bli svårt om man inte kan ladda hemma...
Mmm.. fast i områden där det ofta är så kallt har man ofta tillgång till motorvärmarstolpar. Även om de då bara är igång några timmar per dygn eller så kanske det hjälper tillräckligt mycket.
Det kan bli kallt i Fjollträsk också, sedan kan man ju vara på besök norrut. Senast när jag var i Lappland fanns ingen möjlighet att ladda bilen på mitt boende.
Jag har svårt att tänka mig ställen där det inte finns el alls vart det är aktuellt att åka med elbil. Vägbommen i Ritsem, skoterparkeringen i Tornehamn och kanske något till ställe. Men jag skulle inte ställa en dieselbil där heller en vecka i -30...
Jag har svårt att tänka mig ställen där det inte finns el alls vart det är aktuellt att åka med elbil. Vägbommen i Ritsem, skoterparkeringen i Tornehamn och kanske något till ställe. Men jag skulle inte ställa en dieselbil där heller en vecka i -30...
Det är klart det finns el, men inga eluttag. Utomhus.
Jag bor mest på vandrarhem.
Sedan var det inte frågan om en vecka utan om 24 timmar.
Jag har svårt att tänka mig ställen där det inte finns el alls vart det är aktuellt att åka med elbil. Vägbommen i Ritsem, skoterparkeringen i Tornehamn och kanske något till ställe. Men jag skulle inte ställa en dieselbil där heller en vecka i -30...
Det är klart det finns el, men inga eluttag. Utomhus.
Jag bor mest på vandrarhem.
Sedan var det inte frågan om en vecka utan om 24 timmar.
Om det nu är -35 grader så är det nog inte omöjligt att ordna med en motorvärmarkabel på 6A även om man måste dra den inifrån.
Jag har svårt att tänka mig ställen där det inte finns el alls vart det är aktuellt att åka med elbil. Vägbommen i Ritsem, skoterparkeringen i Tornehamn och kanske något till ställe. Men jag skulle inte ställa en dieselbil där heller en vecka i -30...
Det är klart det finns el, men inga eluttag. Utomhus.
Jag bor mest på vandrarhem.
Sedan var det inte frågan om en vecka utan om 24 timmar.
Om det nu är -35 grader så är det nog inte omöjligt att ordna med en motorvärmarkabel på 6A även om man måste dra den inifrån.
Var hittar man en skarvkabel sådär utan vidare?
Det kanske man (också) måste ha med sig om man skall köra elbil på vintern.
Sedan är det nog inte alldeles populärt att dra ut en kabel genom ett fönster eller dörr vid dessa temperaturer.
Vandrarhemmet i Lappland var f.ö. obemannat och jag var ende gästen.