Artikel i media

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1734
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Artikel i media

Inlägg av Franz »

Fredrik j skrev:
Curik skrev:
Fast han säger ju att det kravet är *mindre* än vad man kräver "factory workers".

Det säger väl precis allting.
Han syftar väl på att personal i fabrikerna bor på jobbet...

https://fortune.com/2022/05/10/elon-mus ... ys-a-week/
Det är en hel del övertid i Fremont så tror nog inte att han nödvändigtvis syftar på Shanghai.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Artikel i media

Inlägg av Curik »

Fredrik j skrev:
Curik skrev:
Fast han säger ju att det kravet är *mindre* än vad man kräver "factory workers".

Det säger väl precis allting.
Han syftar väl på att personal i fabrikerna bor på jobbet...

https://fortune.com/2022/05/10/elon-mus ... ys-a-week/
Jag förstår nog inte vad du menar. Min slutsats var alltså att HR-personalen inte får jobba hemifrån och det verkar alltså inte fabrikspersonalen få heller. Så att mailet skickades endast till just HR spelar väl föga roll...
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Artikel i media

Inlägg av Credde »

Flexibilitet verkar inte vara ett värdeord för Elon. My way or the highway!
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Fredrik j
Inlägg: 10829
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Artikel i media

Inlägg av Fredrik j »

Curik skrev:
Fredrik j skrev:
Curik skrev:
Fast han säger ju att det kravet är *mindre* än vad man kräver "factory workers".

Det säger väl precis allting.
Han syftar väl på att personal i fabrikerna bor på jobbet...

https://fortune.com/2022/05/10/elon-mus ... ys-a-week/
Jag förstår nog inte vad du menar. Min slutsats var alltså att HR-personalen inte får jobba hemifrån och det verkar alltså inte fabrikspersonalen få heller. Så att mailet skickades endast till just HR spelar väl föga roll...
Han skriver att HR personal inte får ha sitt kontor i en annan stat. Main tesla office and not a branch office.
Även om HR-personal är på plats hela sin arbetstid så är det fortfarande mindre än vad fabrikspersonalen är. Så tolkar jag vad han skrev.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Artikel i media

Inlägg av Larofo »

Är det frivilligt att jobba på Tesla?

Eller är det så att man kan dömas till t ex livstids anställning på Tesla med
den ondskefulle Elon som chef. Om det mot förmodan är så är jag väldigt
mycket emot det. :D
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Artikel i media

Inlägg av SwedishAdvocate »

Fredrik j skrev:
.../ Även om HR-personal är på plats hela sin arbetstid så är det fortfarande mindre än vad fabrikspersonalen är. Så tolkar jag vad han skrev.
Som Franz redan skrivit ovan:

"Det är en hel del övertid i Fremont /..."

Om fabrikspersonal jobbar mer än 40 timmar vissa veckor så antar jag att Elon menar att det inte är ok för kontorspersonal att inte jobba 40 timmar per vecka.

Men tydligen så finns det möjligheter till undantag i vissa fall.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Artikel i media

Inlägg av Pontus »

SwedishAdvocate skrev:
Fredrik j skrev:
.../ Även om HR-personal är på plats hela sin arbetstid så är det fortfarande mindre än vad fabrikspersonalen är. Så tolkar jag vad han skrev.
Som Franz redan skrivit ovan:

"Det är en hel del övertid i Fremont /..."

Om fabrikspersonal jobbar mer än 40 timmar vissa veckor så antar jag att Elon menar att det inte är ok för kontorspersonal att inte jobba 40 timmar per vecka.

Men tydligen så finns det möjligheter till undantag i vissa fall.
Vänners bekanta som jobbar på Tesla som ingenjörer och allt under 60 timmar per vecka är extremt sällsynt säger dom.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Artikel i media

Inlägg av SwedishAdvocate »

Pontus skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Som Franz redan skrivit ovan:

"Det är en hel del övertid i Fremont /..."

Om fabrikspersonal jobbar mer än 40 timmar vissa veckor så antar jag att Elon menar att det inte är ok för kontorspersonal att inte jobba 40 timmar per vecka.

Men tydligen så finns det möjligheter till undantag i vissa fall.
Vänners bekanta som jobbar på Tesla som ingenjörer och allt under 60 timmar per vecka är extremt sällsynt säger dom.
Någon som vet hur det ser ut med arbetstiden för ingenjörer (eller motsvarande) på företag som Apple, Google, Microsoft eller Amazon?...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Artikel i media

Inlägg av LarsL »

Alltså jag har ju tyckte eller trott länge att Elon Musk åren riktig skitchef och det här bekräftar det. Inte direkt det att han tycker att folk ska vara på kontoret när de jobbar, det är nog bra att vara på plats hyfsat mycket men det funkar att jobba hemma också. Utan det som stör mig är att han tycker det är självklart att jag ska vara gift med jobbet. Självklart ska du jobba 60h/vecka.
Det andra som jag tror jag skulle störa mig på är att han micromanagar och lägger sig i små detaljer i det man jobbar med istället för att lita på mig. Men det här är så klart bara en känsla jag har och inte något jag vet.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Artikel i media

Inlägg av LarsL »

Pontus skrev:
Vänners bekanta som jobbar på Tesla som ingenjörer och allt under 60 timmar per vecka är extremt sällsynt säger dom.
Sen ska man komma ihåg att det där är sådan som folk säger. Hör en del som säger liknade på jobbet men nog tusan slutar de samtidigt som mig och nog tusan står de vid kaffet och snackar. Min gamla chef sa en gång att de som påstår att de jobbar mer än 80h/vecka förmodligen aldrig jobbar på riktigt, det skulle de inte orka. Det här var efter att en kund sagt att han gjorde 80h veckor…
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Artikel i media

Inlägg av MWall »

SwedishAdvocate skrev:
Pontus skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Som Franz redan skrivit ovan:

"Det är en hel del övertid i Fremont /..."

Om fabrikspersonal jobbar mer än 40 timmar vissa veckor så antar jag att Elon menar att det inte är ok för kontorspersonal att inte jobba 40 timmar per vecka.

Men tydligen så finns det möjligheter till undantag i vissa fall.
Vänners bekanta som jobbar på Tesla som ingenjörer och allt under 60 timmar per vecka är extremt sällsynt säger dom.
Någon som vet hur det ser ut med arbetstiden för ingenjörer (eller motsvarande) på företag som Apple, Google, Microsoft eller Amazon?...
De missbrukar säkert också sina positioner som "spännande arbetsgivare". Men det är ju frivilligt. Finns andra arbetsgivare. Jag skulle personligen aldrig kunna jobba så mycket. Skulle aldrig se barnen och vara skild inom ett halvår.

I mitt konsultavtal står det faktiskt att jag inte får debitera mer än 40 timmar i veckan i snitt om jag inte uttryckligen blir "beordrad".
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Artikel i media

Inlägg av Pontus »

MWall skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Pontus skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Som Franz redan skrivit ovan:

"Det är en hel del övertid i Fremont /..."

Om fabrikspersonal jobbar mer än 40 timmar vissa veckor så antar jag att Elon menar att det inte är ok för kontorspersonal att inte jobba 40 timmar per vecka.

Men tydligen så finns det möjligheter till undantag i vissa fall.
Vänners bekanta som jobbar på Tesla som ingenjörer och allt under 60 timmar per vecka är extremt sällsynt säger dom.
Någon som vet hur det ser ut med arbetstiden för ingenjörer (eller motsvarande) på företag som Apple, Google, Microsoft eller Amazon?...
De missbrukar säkert också sina positioner som "spännande arbetsgivare". Men det är ju frivilligt. Finns andra arbetsgivare. Jag skulle personligen aldrig kunna jobba så mycket. Skulle aldrig se barnen och vara skild inom ett halvår.

I mitt konsultavtal står det faktiskt att jag inte får debitera mer än 40 timmar i veckan i snitt om jag inte uttryckligen blir "beordrad".
Jag jobbade som konsult i USA och där var det också så att i kontraktet med kunden fick jag inte jobba övertid utan beordran. Första gången jag frågade min chef om 4 timmars övertid sa han att det var lite mycket men ok, bara för vi snart upptäckte att jag pratade om 4 timmar extra för hela veckan och han trodde det var varje dag. Sedan sa han om det är mindre än 10 timmar extra per vecka så behöver jag inte fråga bara jobba på. Så nog har dom lite annan inställning där.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Artikel i media

Inlägg av MWall »

Pontus skrev:
MWall skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Pontus skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Som Franz redan skrivit ovan:

"Det är en hel del övertid i Fremont /..."

Om fabrikspersonal jobbar mer än 40 timmar vissa veckor så antar jag att Elon menar att det inte är ok för kontorspersonal att inte jobba 40 timmar per vecka.

Men tydligen så finns det möjligheter till undantag i vissa fall.
Vänners bekanta som jobbar på Tesla som ingenjörer och allt under 60 timmar per vecka är extremt sällsynt säger dom.
Någon som vet hur det ser ut med arbetstiden för ingenjörer (eller motsvarande) på företag som Apple, Google, Microsoft eller Amazon?...
De missbrukar säkert också sina positioner som "spännande arbetsgivare". Men det är ju frivilligt. Finns andra arbetsgivare. Jag skulle personligen aldrig kunna jobba så mycket. Skulle aldrig se barnen och vara skild inom ett halvår.

I mitt konsultavtal står det faktiskt att jag inte får debitera mer än 40 timmar i veckan i snitt om jag inte uttryckligen blir "beordrad".
Jag jobbade som konsult i USA och där var det också så att i kontraktet med kunden fick jag inte jobba övertid utan beordran. Första gången jag frågade min chef om 4 timmars övertid sa han att det var lite mycket men ok, bara för vi snart upptäckte att jag pratade om 4 timmar extra för hela veckan och han trodde det var varje dag. Sedan sa han om det är mindre än 10 timmar extra per vecka så behöver jag inte fråga bara jobba på. Så nog har dom lite annan inställning där.
Min kund är en statlig koloss som kör med riktigt fula metoder. I början på pandemin skulle vi helt plötsligt gå med på att sänka timtaxan med 20%. De sa i princip rakt ut att de som vägrade gå med på det skulle fasas ut så fort det blev möjligt. Men jag vägrade. Och är kvar 2 år senare. :twisted:

De har även försökt lura mig på en del andra sätt. Nu nöjer de sig med att "glömma" att de ska betala mig inom 30 dgr som det står i avtalet men jag orkar inte bråka. Får pengarna efter 60 dagar istället.

Tycker statliga bolag skulle hålla sig för goda för att behandla oss konsulter som skit. Så har jag aldrig känt på privata bolag.

Egentligen borde jag byta kund för det är så mycket som jag ogillar. Att vi är alldeles för få t ex. Det löser de genom att aldrig sätta några hårda deadlines. Vilket innebär att jag har tusen saker i gång samtidigt och går med konstant dåligt samvete. Hade kunnat jobba 60 timmar i veckan om det inte vore för familjelivet och hus/trädgård. Hade antagligen varit mer vilsamt också. :lol:
Användarvisningsbild
Olof Tenghoff
Teslaägare
Inlägg: 172
Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
Ort: Florida
Referralkod: ts.la/olof1715

Re: Artikel i media

Inlägg av Olof Tenghoff »

LarsL skrev:
Utan det som stör mig är att han tycker det är självklart att jag ska vara gift med jobbet. Självklart ska du jobba 60h/vecka.
Elon har länge haft synen att ska man förändra världen så krävs det extrema insatser. På ett sätt är det befriande att han är öppen med det. Då vet man ju vad som förväntas och kan i förhand ta ställning till om man verkligen vill jobba på Tesla. Själv tycker jag det är värre med företag som utåt pratar om balans i livet men i praktiken får vissa anställda som är lojala att ständigt jobba övertid genom att utnyttja deras välvilja.

https://www.autoblog.com/2012/09/06/elo ... ent-of-sp/
Citat från artikeln: "at Tesla, "the minimum is really a 50-hour week and there are times when it'll be 60- to 80-hour weeks." He said he recognizes that working seven days a week is not sustainable, but he does think that 50 hours makes "a good work week."


edit: fixade länken
Teslaägare sedan 2013
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2414
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Artikel i media

Inlägg av NiklasTesla »

Börjar bli problem att få fram kol till kraftverken på lite olika ställen av världen (även i kolrika Australien):

https://reneweconomy.com.au/origin-warn ... tinue/amp/

Indien sedan tidigare:

https://www.google.com/amp/s/swarajyama ... wer-crisis

Vi verkar ha passerat "peak coal" enl Wikipedia:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Peak_coal

Även intressant världsmarknadspris just nu på kol:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Peak_coal

MVH
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Artikel i media

Inlägg av SwedishAdvocate »

Olof Tenghoff skrev:
Elon har länge haft synen att ska man förändra världen så krävs det extrema insatser. På ett sätt är det befriande att han är öppen med det. Då vet man ju vad som förväntas och kan i förhand ta ställning till om man verkligen vill jobba på Tesla. /.../

https://www.autoblog.com/2012/09/06/elo ... ent-of-sp/
Citat från artikeln: "at Tesla, "the minimum is really a 50-hour week and there are times when it'll be 60- to 80-hour weeks." He said he recognizes that working seven days a week is not sustainable, but he does think that 50 hours makes "a good work week." /...
Den artikeln är nästan tio år gammal... Den publicerades vidare endast cirka 9 månader efter att Tesla nästan gick i putten julen 2008... Jag tror faktiskt inte att det som gällde då fortfarande gäller nu. Nu drunknar ju tydligen bolaget i pengar. Men med det sagt så är det ju bevisligen minst 40 timmar i veckan som gäller...
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 923
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Artikel i media

Inlägg av wannabee »

Jag såg nån tiktok med en amerikanska som flyttat till Sverige, i början tyckte hon det var jättekonstigt med bara 40 timmar och vad hon skulle göra resten av tiden. Men nu hade hon vant sig och tyckte det var jättebra och hon tyckte även att hon fick mer gjort på jobbet här än när hon jobbade längre i USA.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11577
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Artikel i media

Inlägg av martinot »

SwedishAdvocate skrev:
Olof Tenghoff skrev:
Elon har länge haft synen att ska man förändra världen så krävs det extrema insatser. På ett sätt är det befriande att han är öppen med det. Då vet man ju vad som förväntas och kan i förhand ta ställning till om man verkligen vill jobba på Tesla. /.../

https://www.autoblog.com/2012/09/06/elo ... ent-of-sp/
Citat från artikeln: "at Tesla, "the minimum is really a 50-hour week and there are times when it'll be 60- to 80-hour weeks." He said he recognizes that working seven days a week is not sustainable, but he does think that 50 hours makes "a good work week." /...
Den artikeln är nästan tio år gammal... Den publicerades vidare endast cirka 9 månader efter att Tesla nästan gick i putten julen 2008... Jag tror faktiskt inte att det som gällde då fortfarande gäller nu. Nu drunknar ju tydligen bolaget i pengar. Men med det sagt så är det ju bevisligen minst 40 timmar i veckan som gäller...
Jobbar ofta i snitt 9-10 timmar dagen, så tycker inte att ca 50 timmar är så off även med svenska förhållanden.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Olof Tenghoff
Teslaägare
Inlägg: 172
Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
Ort: Florida
Referralkod: ts.la/olof1715

Re: Artikel i media

Inlägg av Olof Tenghoff »

SwedishAdvocate skrev:
Olof Tenghoff skrev:
Elon har länge haft synen att ska man förändra världen så krävs det extrema insatser. På ett sätt är det befriande att han är öppen med det. Då vet man ju vad som förväntas och kan i förhand ta ställning till om man verkligen vill jobba på Tesla. /.../

https://www.autoblog.com/2012/09/06/elo ... ent-of-sp/
Citat från artikeln: "at Tesla, "the minimum is really a 50-hour week and there are times when it'll be 60- to 80-hour weeks." He said he recognizes that working seven days a week is not sustainable, but he does think that 50 hours makes "a good work week." /...
Den artikeln är nästan tio år gammal... Den publicerades vidare endast cirka 9 månader efter att Tesla nästan gick i putten julen 2008... Jag tror faktiskt inte att det som gällde då fortfarande gäller nu. Nu drunknar ju tydligen bolaget i pengar. Men med det sagt så är det ju bevisligen minst 40 timmar i veckan som gäller...
Det var just det som var poängen. Som jag skrev: Elon har länge varit öppen med detta. Varför tror du att det är 40 timmar som gäller? Han skriver minimum är 40 utan att nämna maximum. Med tanke på att Tesla en av världens populäraste arbetsgivare (enligt Universum) så finns ingen anledning att minska på kraven.
Teslaägare sedan 2013
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Artikel i media

Inlägg av SwedishAdvocate »

Olof Tenghoff skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Olof Tenghoff skrev:
Elon har länge haft synen att ska man förändra världen så krävs det extrema insatser. På ett sätt är det befriande att han är öppen med det. Då vet man ju vad som förväntas och kan i förhand ta ställning till om man verkligen vill jobba på Tesla. /.../

https://www.autoblog.com/2012/09/06/elo ... ent-of-sp/
Citat från artikeln: "at Tesla, "the minimum is really a 50-hour week and there are times when it'll be 60- to 80-hour weeks." He said he recognizes that working seven days a week is not sustainable, but he does think that 50 hours makes "a good work week." /...
Den artikeln är nästan tio år gammal... Den publicerades vidare endast cirka 9 månader efter att Tesla nästan gick i putten julen 2008... Jag tror faktiskt inte att det som gällde då fortfarande gäller nu. Nu drunknar ju tydligen bolaget i pengar. Men med det sagt så är det ju bevisligen minst 40 timmar i veckan som gäller...
Det var just det som var poängen. Som jag skrev: Elon har länge varit öppen med detta. Varför tror du att det är 40 timmar som gäller? Han skriver minimum är 40 utan att nämna maximum. Med tanke på att Tesla en av världens populäraste arbetsgivare (enligt Universum) så finns ingen anledning att minska på kraven.
I det här fallet så tror jag ingenting. Jag konstaterar att din källa är nästan tio år gammal och att väldigt, väldigt mycket har hänt sen dess...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Artikel i media

Inlägg av Swede1 »

Gammalt, men nytt för mig. Elon gillar direktdemokrati, minskar risk för korruption bl a. Undrar om han studerat Schweiz system? 8-)

Länk:

https://www.theverge.com/2016/6/2/11837 ... conference
tslaqqq
Inlägg: 541
Blev medlem: 13 sep 2021 15:55

Re: Artikel i media

Inlägg av tslaqqq »

Apropå Tesla i nyheter episod 47392741

https://reuters.omni.se/musk-says-tesla ... g/a/rEaXVK

Om detta ens är sant verkar inte bekymra Reuters alls.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Artikel i media

Inlägg av Credde »

tslaqqq skrev:
Apropå Tesla i nyheter episod 47392741

https://reuters.omni.se/musk-says-tesla ... g/a/rEaXVK

Om detta ens är sant verkar inte bekymra Reuters alls.
Den kom på DI med:
https://www.di.se/live/elon-musk-tesla- ... 0-procent/

och på Bloomberg:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... s-l3y4nb36

Men det kanske passar bra in med minst 40 timmer på plats :roll:
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Artikel i media

Inlägg av fth »

Credde skrev:
tslaqqq skrev:
Apropå Tesla i nyheter episod 47392741

https://reuters.omni.se/musk-says-tesla ... g/a/rEaXVK

Om detta ens är sant verkar inte bekymra Reuters alls.
Den kom på DI med:
https://www.di.se/live/elon-musk-tesla- ... 0-procent/

och på Bloomberg:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... s-l3y4nb36

Men det kanske passar bra in med minst 40 timmer på plats :roll:
Den här nyheten finns i princip överallt nu, samtliga dessa utgår dock från samma källa, ett "internal email seen by Reuters".

Har Reuters fel så har alla fel.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
tslaqqq
Inlägg: 541
Blev medlem: 13 sep 2021 15:55

Re: Artikel i media

Inlägg av tslaqqq »

Exakt men det skiter ju Reuters i så länge dom får klick.
Att dom ev är kursdrivande med sin rapportering verkar inte bekymra dem för tidningar blir väl aldrig föremål till ryktesspridning som gemeneman skulle gjort något liknande?
Skriv svar