My Tesla uppdaterad
Postat: 20 maj 2016 20:30
Nu har My Tesla sidan uppdaterats med en bild på Model 3.
[img]mytesla.jpg[/img]
[img]mytesla.jpg[/img]
Det är väl bara ett sätt att snabba upp utrullningen, alla blir blå.LarsL skrev:"Nej, inte blå" hör jag i kör... Så jag antar att den inte blir blå när jag beställer.
Haha! Tänkte precis samma sak! Nåt måste de väl göra för få upp produktionshastigheten!bylund skrev:Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is blue.
- Elon Musk revolutionerar inför löpande band. Eller om det var Henry Ford.
Jag måste säga att den blå var faktiskt inte helt dum, sett sådär. Hellre en lika mörk nyans av rött; och baserat på S antagligen Midnight Silver, men den blå får helt klart räknas som bubblare.LarsL skrev:"Nej, inte blå" hör jag i kör... Så jag antar att den inte blir blå när jag beställer.
När man får Model 3 levererad beror nog mer på vilken version man beställer än om man äger en Tesla innan. Givetvis kommer Teslaägare som besäller en fullsmetad värstingversion få den före icke-Teslaägare, men Teslaägare som bara beställer snikversionen kommer nog få se icke-Teslaägare få sina bilar levererade tidigare. Så, vilken version har du tänkt köpaMartinen skrev:Eller nej förresten. Jag borde ju få min först eftersom jag redan är teslaägare.
Fast det är ett visst antal skattereduktioner per biltillverkare, så för den sakens skull behöver man inte fördröja leveranserna till Europa. Det blir totalt sett lika många Teslor sålda i USA som får reduktionen oavsett (fast det kan ju bli fler X och S som får det om de levererar färre 3 i början där).LarsL skrev:Frågan är hur bokningarna fördelar sig över regionerna. I USA finns en drivkraft i form av en kraftig skattesuvention som löper ut efter ett vist antal bilar. Jag kan tänka mig att många bokar tidigt där för att få möjlighet att utnyttja den suventionen (frågan är om inte bilen kommer för sent ändå?). Så det kanske är 200 000 amerikaner som ska ha bilar först innan vi i Europa ens kommer på tal.
Ja, fast det var inte det som var poängen.bylund skrev:Fast det är ett visst antal skattereduktioner per biltillverkare, så för den sakens skull behöver man inte fördröja leveranserna till Europa. Det blir totalt sett lika många Teslor sålda i USA som får reduktionen oavsett (fast det kan ju bli fler X och S som får det om de levererar färre 3 i början där).
De stämmer inte riktigt, reglerna säger att från den dagen då bil nummer 200 000 levereras till kund så får tillverkaren samma avdrag på alla bilar den resterande delen av kvartalet och nästa. Detta gör att om Tesla planerar(som de kommer göra) så kan de leverera nummer 200 000 den 1:a januari 2018 och har då full skattereduktion ett halvår. Under detta kommande halvår så kvittar de hur många bilar Tesla levererar, alla kommer få fullt stöd. Av denna anledning så finns det stor risk att Tesla prioriterar USA till en början och teoretiskt så skulle de kunna få skattereduktion på 300 eller 400 000 bilar, allt beror på hur många bilar de levererar de månaderna efteråt.bylund skrev:Fast det är ett visst antal skattereduktioner per biltillverkare, så för den sakens skull behöver man inte fördröja leveranserna till Europa. Det blir totalt sett lika många Teslor sålda i USA som får reduktionen oavsett (fast det kan ju bli fler X och S som får det om de levererar färre 3 i början där).LarsL skrev:Frågan är hur bokningarna fördelar sig över regionerna. I USA finns en drivkraft i form av en kraftig skattesuvention som löper ut efter ett vist antal bilar. Jag kan tänka mig att många bokar tidigt där för att få möjlighet att utnyttja den suventionen (frågan är om inte bilen kommer för sent ändå?). Så det kanske är 200 000 amerikaner som ska ha bilar först innan vi i Europa ens kommer på tal.
Intressant, det kände jag inte till. Då är det ju verkligen upplagt för taktik.vigge50 skrev:De stämmer inte riktigt, reglerna säger att från den dagen då bil nummer 200 000 levereras till kund så får tillverkaren samma avdrag på alla bilar den resterande delen av kvartalet och nästa. Detta gör att om Tesla planerar(som de kommer göra) så kan de leverera nummer 200 000 den 1:a januari 2018 och har då full skattereduktion ett halvår. Under detta kommande halvår så kvittar de hur många bilar Tesla levererar, alla kommer få fullt stöd. Av denna anledning så finns det stor risk att Tesla prioriterar USA till en början och teoretiskt så skulle de kunna få skattereduktion på 300 eller 400 000 bilar, allt beror på hur många bilar de levererar de månaderna efteråt.bylund skrev:Fast det är ett visst antal skattereduktioner per biltillverkare, så för den sakens skull behöver man inte fördröja leveranserna till Europa. Det blir totalt sett lika många Teslor sålda i USA som får reduktionen oavsett (fast det kan ju bli fler X och S som får det om de levererar färre 3 i början där).LarsL skrev:Frågan är hur bokningarna fördelar sig över regionerna. I USA finns en drivkraft i form av en kraftig skattesuvention som löper ut efter ett vist antal bilar. Jag kan tänka mig att många bokar tidigt där för att få möjlighet att utnyttja den suventionen (frågan är om inte bilen kommer för sent ändå?). Så det kanske är 200 000 amerikaner som ska ha bilar först innan vi i Europa ens kommer på tal.
Det försvinner inte helt på en gång heller. Men ja, det dummaste Tesla kan göra typ är att försöka puts till siffrorna och leverera nummer 200 000 den 29 december 2017.bylund skrev:Intressant, det kände jag inte till. Då är det ju verkligen upplagt för taktik.vigge50 skrev:De stämmer inte riktigt, reglerna säger att från den dagen då bil nummer 200 000 levereras till kund så får tillverkaren samma avdrag på alla bilar den resterande delen av kvartalet och nästa. Detta gör att om Tesla planerar(som de kommer göra) så kan de leverera nummer 200 000 den 1:a januari 2018 och har då full skattereduktion ett halvår. Under detta kommande halvår så kvittar de hur många bilar Tesla levererar, alla kommer få fullt stöd. Av denna anledning så finns det stor risk att Tesla prioriterar USA till en början och teoretiskt så skulle de kunna få skattereduktion på 300 eller 400 000 bilar, allt beror på hur många bilar de levererar de månaderna efteråt.bylund skrev:Fast det är ett visst antal skattereduktioner per biltillverkare, så för den sakens skull behöver man inte fördröja leveranserna till Europa. Det blir totalt sett lika många Teslor sålda i USA som får reduktionen oavsett (fast det kan ju bli fler X och S som får det om de levererar färre 3 i början där).LarsL skrev:Frågan är hur bokningarna fördelar sig över regionerna. I USA finns en drivkraft i form av en kraftig skattesuvention som löper ut efter ett vist antal bilar. Jag kan tänka mig att många bokar tidigt där för att få möjlighet att utnyttja den suventionen (frågan är om inte bilen kommer för sent ändå?). Så det kanske är 200 000 amerikaner som ska ha bilar först innan vi i Europa ens kommer på tal.