Sida 1 av 1

Storlek på UMC

Postat: 26 maj 2016 17:47
av HelectriC
Om någon tycker UMC till Tesla är klumpig så är det ingenting mot Audi A3 e-Tron. Holy crap, stor som en 2 liters glassbox, det värsta jag sett.
Vad är det som behöver så mkt plats? Är det delar som i övriga laddbara bilar är inbyggda i fordonet kanske? Så värst praktisk ser den iaf inte ut att vara :D

Re: Storlek på UMC

Postat: 26 maj 2016 18:20
av 12man
sssh, i sverige får man inte ifrågasätta storleken på apparaten , är värre än lön, parti ja vad som helst

Re: Storlek på UMC

Postat: 26 maj 2016 22:54
av danni
HelectriC skrev:
Om någon tycker UMC till Tesla är klumpig så är det ingenting mot Audi A3 e-Tron. Holy crap, stor som en 2 liters glassbox, det värsta jag sett.
Vad är det som behöver så mkt plats? Är det delar som i övriga laddbara bilar är inbyggda i fordonet kanske? Så värst praktisk ser den iaf inte ut att vara :D
Den ser bra mycket mindre ut än klumpen som följde till min gamla Outlander PHEV:

Bild

Jag bytte ut den mot kablar från Charge Amps. De har all elektronik inbyggda i handtaget, så så skrymmande kan det inte vara.

Re: Storlek på UMC

Postat: 27 maj 2016 08:18
av HelectriC
danni skrev:
HelectriC skrev:
Om någon tycker UMC till Tesla är klumpig så är det ingenting mot Audi A3 e-Tron. Holy crap, stor som en 2 liters glassbox, det värsta jag sett.
Vad är det som behöver så mkt plats? Är det delar som i övriga laddbara bilar är inbyggda i fordonet kanske? Så värst praktisk ser den iaf inte ut att vara :D
Den ser bra mycket mindre ut än klumpen som följde till min gamla Outlander PHEV:

Bild

Jag bytte ut den mot kablar från Charge Amps. De har all elektronik inbyggda i handtaget, så så skrymmande kan det inte vara.
där kan man iaf gömma undan den under det vanliga bagagegolvet, smart! den lilla A3an måste ju använda sitt dyrbara lilla bagage och fylla typ en tredjedel med UMCn ;)