De verkar ha riktigt billiga fälg
Tänk på att de flesta fälg som visas där är till BMW och centrum navet stämmer inte
Du kommer troligtvis behöva andra mutter också
Re: Erfarenhet fälgar från Dackleader.se
Postat: 14 jun 2016 11:29
av Splfredde
e5m1r skrev:
De verkar ha riktigt billiga fälg
Tänk på att de flesta fälg som visas där är till BMW och centrum navet stämmer inte
Du kommer troligtvis behöva andra mutter också
Men det löser man väl med navringar?
Re: Erfarenhet fälgar från Dackleader.se
Postat: 14 jun 2016 12:33
av bylund
Tänk på att Teslan är tung och motorstark, så det räcker inte bara att fälgen passar, den ska hålla för belastningarna också.
Jag menar inte att dessa inte fungerar, det vet jag inte, bara att man ska ha det i åtanke.
men förutom vad som skrivits ovan, se till att de är vinterklassade dvs lite bättre ytbehandling bl.a
med dom priserna så kan man nog förvänta kvalitet därefter.
ot, men köpte en spiral_usb kabel från kina, 8sek inkl porto ex moms och tull, kostar minst 80sek här, har funkat kanon i 1+ år
Det kan väl vara helt okej men ibland får man ju saker med mindre bra kvalitet också och det är man ju medveten om och oftast gör det inte så mycket om saken går sönder. Fälgar vill man väl dock inte riskera att dom går sönder då det kan få väldigt mycket jobbigare konsekvenser.
men förutom vad som skrivits ovan, se till att de är vinterklassade dvs lite bättre ytbehandling bl.a
med dom priserna så kan man nog förvänta kvalitet därefter.
ot, men köpte en spiral_usb kabel från kina, 8sek inkl porto ex moms och tull, kostar minst 80sek här, har funkat kanon i 1+ år
Jag köpte ett minneskort till dashcam från Kina, som fungerade jättebra till en dag, då det inte fungerade alls. Hade inte velat vara med om fälgar som inte fungerar alls helt plötsligt
Re: Erfarenhet fälgar från Dackleader.se
Postat: 14 jun 2016 20:29
av Myran
Man ska passa sig för billiga fälgar, som inte tål vikten/kraften osv:
med dom priserna så kan man nog förvänta kvalitet därefter.
ot, men köpte en spiral_usb kabel från kina, 8sek inkl porto ex moms och tull, kostar minst 80sek här, har funkat kanon i 1+ år
Jag köpte ett minneskort till dashcam från Kina, som fungerade jättebra till en dag, då det inte fungerade alls. Hade inte velat vara med om fälgar som inte fungerar alls helt plötsligt :shock:
nähä, tyckte inte det var nån bra ide jag heller,
har tipsat förut eller avsett att tipsa,
De allra flesta icke biltillverkar utbjudna fälgar som rent mekanisk skulle passa på en tesla s med eller utan navringar och nya muttrar är avsedda för en 3-serie BMW, med avstånd den vanligaste bilen med det bultmönstret. Bortser från bultmönsterspacerkonverterare. Denna bil väger runt 70% av vad S väger, INGE BRA
Sen finns det 5-serie, 7-serie, X5, X6 kanske fler modeller och kanske andra tillverkare(vissa: Bentley?, Honda? Landrover? VW?, GM?), med samma bultmönster och bilar som ligger närmare S i vikt. Och deras utbud av fälgutseenden är väsentligt större än Teslas.
S har m14 mutter och kan bli för trångt i hålen, många andra har m12. På tesla S tror jag att fram funkar et40-25. då man inte kan ha bredare än 245 däck utan att det skrapar i innerskärm, även med original et. Bak funkar allt från et25 till et41 beroende på däckbredd. et40 är original fram+bak.
dackleader har även bl.a bbs, oz och ronal, de är tror jag ok fälg, med helt normala priser,
att få fram maxbelastningsvikt på eftermarknadsfälgar är bökigt, svårt, nästan omöjligt
sen att original tillverkare är emot piratprodukter de gäller allt inkl glödlampor...
med dom priserna så kan man nog förvänta kvalitet därefter.
ot, men köpte en spiral_usb kabel från kina, 8sek inkl porto ex moms och tull, kostar minst 80sek här, har funkat kanon i 1+ år
Jag köpte ett minneskort till dashcam från Kina, som fungerade jättebra till en dag, då det inte fungerade alls. Hade inte velat vara med om fälgar som inte fungerar alls helt plötsligt
nähä, tyckte inte det var nån bra ide jag heller,
har tipsat förut eller avsett att tipsa,
De allra flesta icke biltillverkar utbjudna fälgar som rent mekanisk skulle passa på en tesla s med eller utan navringar och nya muttrar är avsedda för en 3-serie BMW, med avstånd den vanligaste bilen med det bultmönstret. Bortser från bultmönsterspacerkonverterare. Denna bil väger runt 70% av vad S väger, INGE BRA
Sen finns det 5-serie, 7-serie, X5, X6 kanske fler modeller och kanske andra tillverkare(vissa: Bentley?, Honda? Landrover? VW?, GM?), med samma bultmönster och bilar som ligger närmare S i vikt. Och deras utbud av fälgutseenden är väsentligt större än Teslas.
S har m14 mutter och kan bli för trångt i hålen, många andra har m12. På tesla S tror jag att fram funkar et40-25. då man inte kan ha bredare än 245 däck utan att det skrapar i innerskärm, även med original et. Bak funkar allt från et25 till et41 beroende på däckbredd. et40 är original fram+bak.
dackleader har även bl.a bbs, oz och ronal, de är tror jag ok fälg, med helt normala priser,
att få fram maxbelastningsvikt på eftermarknadsfälgar är bökigt, svårt, nästan omöjligt
sen att original tillverkare är emot piratprodukter de gäller allt inkl glödlampor...
jag har inte generelt nåt mot icke-orginal fälgar, men om en fälg kostar typ 500kr och allt annat kostar minst 5 gånger så mycket, så ska man nog fundera på var denna besparingen gjorts. BBS, OZ m.fl. är ju ofta tillverkare till bilproducenterna, så dom fälgarna ska man nog inte förkasta bara för att det inte står stämplat "Tesla" på baksidan.