Håller med dig, tveksamt att få igen alla pengar men en del iaf. Men det kommer ju iaf göra den mer lättsåld. Lite drygt att de inte kan eftermontera, leder ju till kapitalförstöring, ens behov kan ju ändras under 3 år och att behöva byta bil för en krok känns onödigt. Jag tror många köper för att de inte går att eftermontera som en säkerhet...holden skrev:Det är samma här, men jag betvivlar inte att det finns fler än dig som de facto behöver dragkrok, jag är dock tveksam till att dessa utgör 60-70% av potentiella köpare. Att köpa dragkrok som man själv inte behöver för 12000 för att man tror det ökar bilens andrahandsvärde är också, enligt mitt sätt att se det, ren kapitalförstöring. Auktioneras bilen ut behövs det bara två potentiella köpare för att bilen ska bli rätt betald, såvida dessa inte ingår i en olaglig allians med varandra.jbark skrev:Jag kan bara relatera till mig själv. Jag har kollat på beg 3or och ratat de utan dragkrok då de inte går att eftermontera. Dock föll valet tillslut på en ny då de med krok inte var så vanliga.holden skrev:Att lägga ut 12000 för att förhoppningsvis få tillbaka 12000 ett antal år senare låter inte som en affär i min smak. Rent praktiskt är det så vitt jag förstår så att på en trea måste man montera krokeländet manuellt vid varje användning, redan där hade jag tipptappat uppgiften. Men en del ser det kanske som en hobby.
Sen kan ju jag erkänna att det inte är livsavgörande med krok. Jag kan ju vänta och låna svärfars bil när den är ledig (lånar ju ofta deras släp), betala för hemkörning, ha cyklarna på taket (dragkroken är billigare än självrisken när man klantat sig med cykel på taket) osv men för mig blir det ju lättare med saker. Tror många resonerar liknande även om de bara använder den 6 ggr på en 3års period.