Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd m.m.

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jbark
Teslaägare
Inlägg: 144
Blev medlem: 14 okt 2019 07:58

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av jbark »

holden skrev:
jbark skrev:
holden skrev:
Att lägga ut 12000 för att förhoppningsvis få tillbaka 12000 ett antal år senare låter inte som en affär i min smak. Rent praktiskt är det så vitt jag förstår så att på en trea måste man montera krokeländet manuellt vid varje användning, redan där hade jag tipptappat uppgiften. Men en del ser det kanske som en hobby.
Jag kan bara relatera till mig själv. Jag har kollat på beg 3or och ratat de utan dragkrok då de inte går att eftermontera. Dock föll valet tillslut på en ny då de med krok inte var så vanliga.
Det är samma här, men jag betvivlar inte att det finns fler än dig som de facto behöver dragkrok, jag är dock tveksam till att dessa utgör 60-70% av potentiella köpare. Att köpa dragkrok som man själv inte behöver för 12000 för att man tror det ökar bilens andrahandsvärde är också, enligt mitt sätt att se det, ren kapitalförstöring. Auktioneras bilen ut behövs det bara två potentiella köpare för att bilen ska bli rätt betald, såvida dessa inte ingår i en olaglig allians med varandra.
Håller med dig, tveksamt att få igen alla pengar men en del iaf. Men det kommer ju iaf göra den mer lättsåld. Lite drygt att de inte kan eftermontera, leder ju till kapitalförstöring, ens behov kan ju ändras under 3 år och att behöva byta bil för en krok känns onödigt. Jag tror många köper för att de inte går att eftermontera som en säkerhet...

Sen kan ju jag erkänna att det inte är livsavgörande med krok. Jag kan ju vänta och låna svärfars bil när den är ledig (lånar ju ofta deras släp), betala för hemkörning, ha cyklarna på taket (dragkroken är billigare än självrisken när man klantat sig med cykel på taket) osv men för mig blir det ju lättare med saker. Tror många resonerar liknande även om de bara använder den 6 ggr på en 3års period.
Fredrik j
Inlägg: 10831
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Fredrik j »

Model3 är ju ganska unik på grund av att kroken inte är möjlig att eftermontera. På dom flesta andra beg-bilar är det bara en ekonomisk fråga.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1979
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av pejvic »

holden skrev:
jbark skrev:
holden skrev:
Att lägga ut 12000 för att förhoppningsvis få tillbaka 12000 ett antal år senare låter inte som en affär i min smak. Rent praktiskt är det så vitt jag förstår så att på en trea måste man montera krokeländet manuellt vid varje användning, redan där hade jag tipptappat uppgiften. Men en del ser det kanske som en hobby.
Jag kan bara relatera till mig själv. Jag har kollat på beg 3or och ratat de utan dragkrok då de inte går att eftermontera. Dock föll valet tillslut på en ny då de med krok inte var så vanliga.
Det är samma här, men jag betvivlar inte att det finns fler än dig som de facto behöver dragkrok, jag är dock tveksam till att dessa utgör 60-70% av potentiella köpare. Att köpa dragkrok som man själv inte behöver för 12000 för att man tror det ökar bilens andrahandsvärde är också, enligt mitt sätt att se det, ren kapitalförstöring. Auktioneras bilen ut behövs det bara två potentiella köpare för att bilen ska bli rätt betald, såvida dessa inte ingår i en olaglig allians med varandra.
Men det är fortfarande fakta att iom investeringen med dragkrok så når man 100% av model-3 -köparna, utan dragkrok når du max 50%. Auktion eller inte - fakta är att bilen är värd mycket mindre än en identisk med dragkrok. Lägger du 12000 på en dragkrok så får du 100% tillbaka. Lägger du 12000 på däck så får du 4000 tillbaka, av 77000 på FSD får du max hälften tillbaka osv. Dragkrok är idag det tillval på tesla model3 som är absolut mest lönsamt. Och då pratar vi inte gissningar, utan det är faktum. Hur man kan se investeringen som en kapitalförstöring är faktiskt en gåta. Det är den absolut bästa investeringen man kan göra om man skall börja plussa på grejer. Glöm ppf, solfilm, 20"-hjul och sänkningssatser, gummimattor och extrafack. Dragkrok is the shit. Och - personligen jag skiter i kroken och den är ful - men det är fruktansvärt rätt att köpa den ur ekonomiskt perspektiv. "kapitalförstöring" - nä. precis tvärtom.
Haft alla 3/Y
Fredrik j
Inlägg: 10831
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Fredrik j »

holden skrev:
Auktioneras bilen ut behövs det bara två potentiella köpare för att bilen ska bli rätt betald, såvida dessa inte ingår i en olaglig allians med varandra.
Två privatpersoner som ska bjuda på en auktion får komma överens med varandra vad dom ska bjuda.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av holden »

Fredrik j skrev:
holden skrev:
Auktioneras bilen ut behövs det bara två potentiella köpare för att bilen ska bli rätt betald, såvida dessa inte ingår i en olaglig allians med varandra.
Två privatpersoner som ska bjuda på en auktion får komma överens med varandra vad dom ska bjuda.
Så kallade auktionsringar är olagliga, dessa har förekommit inom diverse områden. Tanken är då att alla intressenter är överens om att inte bjuda och en person utses att köpa objektet till utropspris, sedan håller man intern auktion och på så vis slipper man auktionsfirmans kommission.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av holden »

pejvic skrev:
holden skrev:
jbark skrev:
holden skrev:
Att lägga ut 12000 för att förhoppningsvis få tillbaka 12000 ett antal år senare låter inte som en affär i min smak. Rent praktiskt är det så vitt jag förstår så att på en trea måste man montera krokeländet manuellt vid varje användning, redan där hade jag tipptappat uppgiften. Men en del ser det kanske som en hobby.
Jag kan bara relatera till mig själv. Jag har kollat på beg 3or och ratat de utan dragkrok då de inte går att eftermontera. Dock föll valet tillslut på en ny då de med krok inte var så vanliga.
Det är samma här, men jag betvivlar inte att det finns fler än dig som de facto behöver dragkrok, jag är dock tveksam till att dessa utgör 60-70% av potentiella köpare. Att köpa dragkrok som man själv inte behöver för 12000 för att man tror det ökar bilens andrahandsvärde är också, enligt mitt sätt att se det, ren kapitalförstöring. Auktioneras bilen ut behövs det bara två potentiella köpare för att bilen ska bli rätt betald, såvida dessa inte ingår i en olaglig allians med varandra.
Men det är fortfarande fakta att iom investeringen med dragkrok så når man 100% av model-3 -köparna, utan dragkrok når du max 50%. Auktion eller inte - fakta är att bilen är värd mycket mindre än en identisk med dragkrok. Lägger du 12000 på en dragkrok så får du 100% tillbaka. Lägger du 12000 på däck så får du 4000 tillbaka, av 77000 på FSD får du max hälften tillbaka osv. Dragkrok är idag det tillval på tesla model3 som är absolut mest lönsamt. Och då pratar vi inte gissningar, utan det är faktum. Hur man kan se investeringen som en kapitalförstöring är faktiskt en gåta. Det är den absolut bästa investeringen man kan göra om man skall börja plussa på grejer. Glöm ppf, solfilm, 20"-hjul och sänkningssatser, gummimattor och extrafack. Dragkrok is the shit. Och - personligen jag skiter i kroken och den är ful - men det är fruktansvärt rätt att köpa den ur ekonomiskt perspektiv. "kapitalförstöring" - nä. precis tvärtom.
Att nå många köpare behöver inte ha någon som helst korrelation till slutpriset, det gäller att nå rätt köpare. Att låsa kapital med nollränta i flera år är kapitalförstöring. Man kan heller inte motivera en dålig investering med att det finns ännu sämre investeringar. Den potentiella uppsidan du går miste om genom att låsa upp 12000 är hur man än ser det en förlust.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3632
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Tellus »

Vi har ej använt dragkroken på vår sr+
Blipp la ut annons där drag ej stod med fast vi uppgett det.
Satte ut egen annons, ca 30 svar på ett dygn därav ca 10st som kan anses seriösa.
Många frågade om dragkroken, då det ej stod med i blipp annonsen.
Känns som man får tillbaka de 12000kr den kosta.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Fredrik j
Inlägg: 10831
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Fredrik j »

holden skrev:
Fredrik j skrev:
holden skrev:
Auktioneras bilen ut behövs det bara två potentiella köpare för att bilen ska bli rätt betald, såvida dessa inte ingår i en olaglig allians med varandra.
Två privatpersoner som ska bjuda på en auktion får komma överens med varandra vad dom ska bjuda.
Så kallade auktionsringar är olagliga, dessa har förekommit inom diverse områden. Tanken är då att alla intressenter är överens om att inte bjuda och en person utses att köpa objektet till utropspris, sedan håller man intern auktion och på så vis slipper man auktionsfirmans kommission.
När det gäller privatpersoner? Hur ska alla intressenter ens känna till varandra i en öppen auktion? Är varan värd mer än utropspris kan det ju plötsligt dyka upp någon som inte är med i konspirationen.
Vilken brottsrubricering skulle det i så fall vara frågan om? Eller menar du att auktionshusen har regler för auktionen?

Att det finns konkurrensregler när det gäller företag är ju känt.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av holden »

Fredrik j skrev:
holden skrev:
Fredrik j skrev:
holden skrev:
Auktioneras bilen ut behövs det bara två potentiella köpare för att bilen ska bli rätt betald, såvida dessa inte ingår i en olaglig allians med varandra.
Två privatpersoner som ska bjuda på en auktion får komma överens med varandra vad dom ska bjuda.
Så kallade auktionsringar är olagliga, dessa har förekommit inom diverse områden. Tanken är då att alla intressenter är överens om att inte bjuda och en person utses att köpa objektet till utropspris, sedan håller man intern auktion och på så vis slipper man auktionsfirmans kommission.
När det gäller privatpersoner? Hur ska alla intressenter ens känna till varandra i en öppen auktion? Är varan värd mer än utropspris kan det ju plötsligt dyka upp någon som inte är med i konspirationen.
Vilken brottsrubricering skulle det i så fall vara frågan om? Eller menar du att auktionshusen har regler för auktionen?

Att det finns konkurrensregler när det gäller företag är ju känt.
Jag är inte insatt i det juridiska men jag kan tänka mig att det faller under kategorin bedrägeri om man systematiskt lurar auktionsfirman på kommissionsavgifter genom marknadsmanipulation. Särskilt samlarmarknader inom olika specialområden har drabbats av detta, där känner oftast de potentiella köparna varandra.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Fredrik j
Inlägg: 10831
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Fredrik j »

holden skrev:
Fredrik j skrev:
holden skrev:
Fredrik j skrev:
holden skrev:
Auktioneras bilen ut behövs det bara två potentiella köpare för att bilen ska bli rätt betald, såvida dessa inte ingår i en olaglig allians med varandra.
Två privatpersoner som ska bjuda på en auktion får komma överens med varandra vad dom ska bjuda.
Så kallade auktionsringar är olagliga, dessa har förekommit inom diverse områden. Tanken är då att alla intressenter är överens om att inte bjuda och en person utses att köpa objektet till utropspris, sedan håller man intern auktion och på så vis slipper man auktionsfirmans kommission.
När det gäller privatpersoner? Hur ska alla intressenter ens känna till varandra i en öppen auktion? Är varan värd mer än utropspris kan det ju plötsligt dyka upp någon som inte är med i konspirationen.
Vilken brottsrubricering skulle det i så fall vara frågan om? Eller menar du att auktionshusen har regler för auktionen?

Att det finns konkurrensregler när det gäller företag är ju känt.
Jag är inte insatt i det juridiska men jag kan tänka mig att det faller under kategorin bedrägeri om man systematiskt lurar auktionsfirman på kommissionsavgifter genom marknadsmanipulation. Särskilt samlarmarknader inom olika specialområden har drabbats av detta, där känner oftast de potentiella köparna varandra.
Att auktionsfirmorna gärna skulle vilja stänga av dessa personer är ju självklart men att det skulle vara olagligt för två privatpersoner att komma överens om att inte bjuda på en auktion men samtidigt inte blockera någon annan köpare låter väldigt märkligt.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av holden »

Fredrik j skrev:

Att auktionsfirmorna gärna skulle vilja stänga av dessa personer är ju självklart men att det skulle vara olagligt för två privatpersoner att komma överens om att inte bjuda på en auktion men samtidigt inte blockera någon annan köpare låter väldigt märkligt.
Nej, men det är ju inte samma sak, om jag har ett tänkt maxpris och känner någon som säger sig vilja bjuda mer är det ju inte lag på att jag måste bjuda alls.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Fredrik j
Inlägg: 10831
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Fredrik j »

holden skrev:
Fredrik j skrev:

Att auktionsfirmorna gärna skulle vilja stänga av dessa personer är ju självklart men att det skulle vara olagligt för två privatpersoner att komma överens om att inte bjuda på en auktion men samtidigt inte blockera någon annan köpare låter väldigt märkligt.
Nej, men det är ju inte samma sak, om jag har ett tänkt maxpris och känner någon som säger sig vilja bjuda mer är det ju inte lag på att jag måste bjuda alls.
Men det är ju inte olagligt att bjuda med upp till precis under motståndarens maxpris även om man inte tänkt köpa under förutsättning att man inte agerar på uppdrag av säljaren eller har någon koppling till säljaren.

Men det scenario vi diskuterade var väl om säljaren har ett lågt utropspris och två köpare i publiken kommer överens om att inte bjuda mer än utrop för att sedan göra en egen auktion ute på parkeringen? Allt i syfte att komma undan auktionsfirmans provision.
Är det vad du hävdar är olagligt? Att auktionsfirman inte längre vill göra affärer med dessa köpare är ju rimligt men det gör det ju inte olagligt.
Sen finns det ju säkert scenarios där det blir tveksamt. Om de två köparna i maskopi förhindrar andra budgivare från att delta.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av holden »

Fredrik j skrev:
holden skrev:
Fredrik j skrev:

Att auktionsfirmorna gärna skulle vilja stänga av dessa personer är ju självklart men att det skulle vara olagligt för två privatpersoner att komma överens om att inte bjuda på en auktion men samtidigt inte blockera någon annan köpare låter väldigt märkligt.
Nej, men det är ju inte samma sak, om jag har ett tänkt maxpris och känner någon som säger sig vilja bjuda mer är det ju inte lag på att jag måste bjuda alls.
Men det är ju inte olagligt att bjuda med upp till precis under motståndarens maxpris även om man inte tänkt köpa under förutsättning att man inte agerar på uppdrag av säljaren eller har någon koppling till säljaren.

Men det scenario vi diskuterade var väl om säljaren har ett lågt utropspris och två köpare i publiken kommer överens om att inte bjuda mer än utrop för att sedan göra en egen auktion ute på parkeringen? Allt i syfte att komma undan auktionsfirmans provision.
Är det vad du hävdar är olagligt? Att auktionsfirman inte längre vill göra affärer med dessa köpare är ju rimligt men det gör det ju inte olagligt.
Sen finns det ju säkert scenarios där det blir tveksamt. Om de två köparna i maskopi förhindrar andra budgivare från att delta.
Jag är inte jurist men om uppsåtet är att snuva auktionsfirman på kommission kan det vara olagligt, det bygger ju dock på att hela den potentiella marknaden är med på noterna och det blir ju svårt vad gäller en massmarknadsprodukt som personbilar. Hade det gällt en Zorn-målning hade det vart enklare att samla köparna, och spara en rejäl slant på auktionsfirmans bekostnad.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1979
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av pejvic »

Att nå många köpare behöver inte ha någon som helst korrelation till slutpriset, det gäller att nå rätt köpare. Att låsa kapital med nollränta i flera år är kapitalförstöring. Man kan heller inte motivera en dålig investering med att det finns ännu sämre investeringar. Den potentiella uppsidan du går miste om genom att låsa upp 12000 är hur man än ser det en förlust.[/quote]

Ja men du kan inte räkna med en riskfri ränta på mer än 1% - max.
Om det blir en dålig affär eller inte vet man inte förrän den dagen man säljer bilen. Jag tror att det är plusaffär att köpa till kroken till just Model3.
De flesta köpare vill ha kroken och när det ligger 100 st 3:or på blocket så är det lättare att sälja de med kroken.

På samma sätt som vissa paket på äldre bilar. En V70 Kinetic var tex svår att sälja med den snåla utrustningen.
Vissa bilar är svåra att sälja med manuell låda. Då får man tillbaka den investeringen den dagen man säljer, och oftast lite till.

Ett tydligt sånt exempel är dragkroken på model3. Lägg bevakning på alla privata på blocket under några månader så ser du att jag har rätt :)
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av holden »

pejvic skrev:
Att nå många köpare behöver inte ha någon som helst korrelation till slutpriset, det gäller att nå rätt köpare. Att låsa kapital med nollränta i flera år är kapitalförstöring. Man kan heller inte motivera en dålig investering med att det finns ännu sämre investeringar. Den potentiella uppsidan du går miste om genom att låsa upp 12000 är hur man än ser det en förlust.
Ja men du kan inte räkna med en riskfri ränta på mer än 1% - max.
Om det blir en dålig affär eller inte vet man inte förrän den dagen man säljer bilen. Jag tror att det är plusaffär att köpa till kroken till just Model3.
De flesta köpare vill ha kroken och när det ligger 100 st 3:or på blocket så är det lättare att sälja de med kroken.

På samma sätt som vissa paket på äldre bilar. En V70 Kinetic var tex svår att sälja med den snåla utrustningen.
Vissa bilar är svåra att sälja med manuell låda. Då får man tillbaka den investeringen den dagen man säljer, och oftast lite till.

Ett tydligt sånt exempel är dragkroken på model3. Lägg bevakning på alla privata på blocket under några månader så ser du att jag har rätt :)[/quote]

Jag förstår hur du tänker här, men jag håller inte med om slutsatsen :)
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3632
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Tellus »

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... r/98734947

Annonseras som Svensksåld modellår 2022
Men enligt vin tidigare registrerad i Tyskland och 2021 enligt vin.
Dessutom ~ 220 tusen över nypris.
Hur är detta möjligt, när leveranstiden på ny bil är ca 1 månad.
Är det för att det är den enda Y LR i världen som har Track mode :lol:
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1979
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av pejvic »

Klassikt bedrägeri. De vänder sig till mindre vetande och dessutom luras de på flera punkter.
Bla gamla batteriet, gamla processorn, fel årsmodell, den lär dessutom sakna vagnskada.
Överprissatt med 280.000kr.

Det är fri prissättning men allt annat är olagligt i annonsen.
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5325
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Nicke Nyfiken »

pejvic skrev:
Klassikt bedrägeri. De vänder sig till mindre vetande och dessutom luras de på flera punkter.
Bla gamla batteriet, gamla processorn, fel årsmodell, den lär dessutom sakna vagnskada.
Överprissatt med 280.000kr.

Det är fri prissättning men allt annat är olagligt i annonsen.
Dessutom har den gått drygt 4 gånger så långt som de anger i annonsen. ;)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1227
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Hertsh »

Anmäl annonsen till Blocket. Det har jag gjort.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare
Inlägg: 199
Blev medlem: 15 jan 2022 10:55
Ort: Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av ME3 »

https://www.blocket.se/annons/skane/tes ... d/99890277

Något att ha? Long Range RWD är väl rätt schysst?

Prismässigt är jag lite osäker. Vad tror ni?
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3632
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Tellus »

ME3 skrev:
https://www.blocket.se/annons/skane/tes ... d/99890277

Något att ha? Long Range RWD är väl rätt schysst?

Prismässigt är jag lite osäker. Vad tror ni?
600km WLTP
Rätt bra pris, blir nog såld snabbt
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Credde »

Finns en visningsbil av Model Y till salu hos Tesla:
https://www.tesla.com/sv_SE/my/order/LR ... o#overview

Dom vill ha 817.400 kr (tveksamt om man får bonus?)

En ny kostar 832.700 kr med leverans i juli (kanske med möjlighet till bonus om man vill chansa)
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3638
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av jonasl »

Mindre än 50 km i mätarställning = den är inte körd, antagligen inte ens påställd.

Men de döljer VIN i URL:en numera så det går inte att kolla bakgrund på de begagnade bilarna själv längre. :(
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
PAK
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 feb 2022 09:25

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av PAK »

Credde skrev:
Finns en visningsbil av Model Y till salu hos Tesla:
https://www.tesla.com/sv_SE/my/order/LR ... o#overview

Dom vill ha 817.400 kr (tveksamt om man får bonus?)

En ny kostar 832.700 kr med leverans i juli (kanske med möjlighet till bonus om man vill chansa)
Den där blir nog såld under kvällen...
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Inlägg: 481
Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Frippanecci »

Credde skrev:
Finns en visningsbil av Model Y till salu hos Tesla:
https://www.tesla.com/sv_SE/my/order/LR ... o#overview

Dom vill ha 817.400 kr (tveksamt om man får bonus?)

En ny kostar 832.700 kr med leverans i juli (kanske med möjlighet till bonus om man vill chansa)

Den där får man bonus på.
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne S
Dodge Ram

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld

Beställda:
CyberTruck
Skriv svar