Sida 1 av 1

Bemötande på SC

Postat: 06 okt 2016 20:24
av P_EL
Var i Mölndal idag och bokade en service för att justera en framruta som inte sluter tätt (vindbrus). Jag har avverkat ett antal tjänstebilar genom åren (BMW/Volvo) och aldrig blivit så väl och smidigt bemött. Härligt att Tesla slår de etablerade "gammelbil"-företagen på en så basic sak som kundbemötande. Bra jobbat!

Re: Bemötande på SC

Postat: 06 okt 2016 20:30
av Schelin
Härligt

Skickat från min F8131 via Tapatalk

Re: Bemötande på SC

Postat: 07 okt 2016 10:08
av danni
Jag tycker alltid det är en fröjd att komma dit. De är så trevliga, och så familjära.

Re: Bemötande på SC

Postat: 07 okt 2016 13:51
av Jojo
Jag kan bara instämma och ge eloge till personalen i Mölndal. Alltid trevliga och mycket tillmötesgående.

Re: Bemötande på SC

Postat: 07 okt 2016 13:56
av Haglund
Håller med!

Re: Bemötande på SC

Postat: 07 okt 2016 14:58
av Bjorn
Jag är också mycket nöjd med besöket, men det kan ta lite tid innan de har en ledig tid.

Re: Bemötande på SC

Postat: 07 okt 2016 16:44
av mati
Helt rätt. Ett underbart ställe att gå till.

Re: Bemötande på SC

Postat: 07 okt 2016 23:43
av Nyren
Jag hade strul med navigatorn vid leverans i fredags - navigatorn funkade inte. I måndags ringde de och beklagade att de inte kunde få igång den utan att ta in bilen igen. Senare i veckan ringde de igen och erbjöd att köra ner en annan Tesla till Malmö som ersättningsbil medan de körde min tillbaka till Mölndal och fixade navigatorn. Idag kom en tekniker med en P90DL till mig som jag får stå ut med så länge. Jag får säga att de har skött det riktigt snyggt så här långt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Bemötande på SC

Postat: 08 okt 2016 00:04
av lator
Nyren skrev:
Jag hade strul med navigatorn vid leverans i fredags - navigatorn funkade inte. I måndags ringde de och beklagade att de inte kunde få igång den utan att ta in bilen igen. Senare i veckan ringde de igen och erbjöd att köra ner en annan Tesla till Malmö som ersättningsbil medan de körde min tillbaka till Mölndal och fixade navigatorn. Idag kom en tekniker med en P90DL till mig som jag får stå ut med så länge. Jag får säga att de har skött det riktigt snyggt så här långt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Snart får du ett erbjudande att uppgradera då din bil tyvärr är behäftad med ett riktigt besvärligt processorfel... :lol:

Re: Bemötande på SC

Postat: 08 okt 2016 05:58
av jonas
Fast ärligt talat är det inte svårt att slå bemötandet hos de BMW-handlare jag besökt. De är värst bland mina återförsäljarkontakter. De andra kommer ofta inte långt efter. Känner många gånger att OJ vad lätt det skulle vara att överträffa en bilhandlare eller servicecenter med knappt inga ansträngningar alls. Tillochmed jag skulle klara det.

Steg 1 var tillgänglig, svara i telefon svara på mejl och behandla kunden som om de skall köpa bil eller tjänst. Svara rätt och meddela att vi inte vet och återkommer inom kort med rätt svar.

Steg 2 uppdatera kund om problem uppstår i god tid inte när kund försökt själv i flera timmar eller dagar.

Steg 3 var ödmjuk. Här är BMW sämst av alla, bara en massa wannabees.

Finns säkert fler saker men dessa tycker jag är grundläggande.

Tesla är jätte bra när man väl kommer i kontakt, men innan dess är det frustrerande det kan ibland vara väldigt svårt att få kontakt.

Re: Bemötande på SC

Postat: 08 okt 2016 07:43
av danni
jonas skrev:
Fast ärligt talat är det inte svårt att slå bemötandet hos de BMW-handlare jag besökt. De är värst bland mina återförsäljarkontakter. De andra kommer ofta inte långt efter. Känner många gånger att OJ vad lätt det skulle vara att överträffa en bilhandlare eller servicecenter med knappt inga ansträngningar alls. Tillochmed jag skulle klara det.

Steg 1 var tillgänglig, svara i telefon svara på mejl och behandla kunden som om de skall köpa bil eller tjänst. Svara rätt och meddela att vi inte vet och återkommer inom kort med rätt svar.

Steg 2 uppdatera kund om problem uppstår i god tid inte när kund försökt själv i flera timmar eller dagar.

Steg 3 var ödmjuk. Här är BMW sämst av alla, bara en massa wannabees.

Finns säkert fler saker men dessa tycker jag är grundläggande.

Tesla är jätte bra när man väl kommer i kontakt, men innan dess är det frustrerande det kan ibland vara väldigt svårt att få kontakt.
Prova att besöka Porsche Center i Göteborg så kommer du få en ny ledare i din lista...

Re: Bemötande på SC

Postat: 08 okt 2016 09:49
av bylund
danni skrev:
Prova att besöka Porsche Center i Göteborg så kommer du få en ny ledare i din lista...
Däremot Porschecenter i Stockholm har varit hur hjälpsamma som helst när jag varit förbi med min gamla 968 och köpt delar för några tior.

Re: Bemötande på SC

Postat: 08 okt 2016 10:05
av LarsL
Bilförsäljare är de absolut sämsta försäljarna, med hästlängder. De ignorerar en totalt om man går in och tittar slår ett get öga på nya bilar, tex vid service besök. De "glömmer" ta kundupogifter om jag lyckas prata med dem eller tom tar mig tid att provköra. De återkommer aldrig med frågor efter ett besök, förmodligen pga att de "glömde" ta kunduppgifter ovan.
Ska man sedan slå till så måste man totalt ignorera priset på "rutan" det har nämligen inget med vad bilen kommer kosta dig. Du måste prutta och trixa, helst ska du ha en inbytes bil så att affären går att krångla till ännu mer.

Servicen på MB är också en speciell upplevelse. Förmodligen börjar de den med att kolla hur mycket kredit det finns på ditt kort och tar det som betalning. Det där med lånebil får du lösa själv, "det är väl inte vårat fel att du lämnar in bilen".