Sida 1 av 1
Klimatanläggningen i V8
Postat: 03 nov 2016 16:45
av Pontus
Har märkt några saker:
- Lägsta temp är nu 15 grader i stället för 17 tidigare.
- Det går inte att ställa tempen till högre än 28 grader i appen utan att den hoppar tillbaka på 28 efter några sekunder.
- Vinderuteknappen verkar ha föga funktion. Den ökar fläkten bara lite grann och igår innan uppdateringen ändrades inte valen av luftutblås heller.
- Fläktarna går snabbare när recirkulation är valt än annars. Kanske alltid varit?
Re: Klimatanläggningen i V8
Postat: 03 nov 2016 20:36
av Vidio
Pontus skrev:Har märkt några saker:
- Lägsta temp är nu 15 grader i stället för 17 tidigare.
- Det går inte att ställa tempen till högre än 28 grader i appen utan att den hoppar tillbaka på 28 efter några sekunder.
- Vinderuteknappen verkar ha föga funktion. Den ökar fläkten bara lite grann och igår innan uppdateringen ändrades inte valen av luftutblås heller.
- Fläktarna går snabbare när recirkulation är valt än annars. Kanske alltid varit?
Det där med vindruteknappen upptäckte jag också igår. Var oerhört störande tills jag upptäckte att man måste trycka TVÅ gånger på den, först då drar defrostern igång ordentligt.
Fråga mig inte varför dock...

Re: Klimatanläggningen i V8
Postat: 03 nov 2016 20:42
av bylund
Vid lite lätt imbildning kan man ju köra i första läget, vid mer isigt läge trycker man en gång till för att maxa den.
Re: Klimatanläggningen i V8
Postat: 03 nov 2016 20:45
av Vidio
bylund skrev:Vid lite lätt imbildning kan man ju köra i första läget, vid mer isigt läge trycker man en gång till för att maxa den.
Ok. Tyckte bara att det inte hände något alls när jag tryckte en gång.
Re: Klimatanläggningen i V8
Postat: 03 nov 2016 21:15
av MSO
Vidio skrev:bylund skrev:Vid lite lätt imbildning kan man ju köra i första läget, vid mer isigt läge trycker man en gång till för att maxa den.
Ok. Tyckte bara att det inte hände något alls när jag tryckte en gång.
Ett tryck fördelar mer luft mot ruta och sänker förmodligen börvärdet på evaporatortemperaturen alternativt tvingar igång kompressor om den är avslagen. Sänker eventuell recirkulationsgrad och möjligen höjer värmepådrag en aning. Dvs "stealthåtgärder" som kan vara nog så effektiva. Och väldigt användbart.
Två tryck är nåt helt annat, nämligen maxdefroster. Då brakar ju helvetet loss. Det är ju mer om man har fullt med imma/is och vill avimma/avisa.
Re: Klimatanläggningen i V8
Postat: 03 nov 2016 21:16
av MSO
Dubbel
Re: Klimatanläggningen i V8
Postat: 03 nov 2016 21:26
av bjelkeman
bylund skrev:Vid lite lätt imbildning kan man ju köra i första läget, vid mer isigt läge trycker man en gång till för att maxa den.
Det var som attan. Det hade jag ingen aaaaaning om. Tack!
Re: Klimatanläggningen i V8
Postat: 03 nov 2016 21:27
av HelectriC
MSO skrev:Vidio skrev:bylund skrev:Vid lite lätt imbildning kan man ju köra i första läget, vid mer isigt läge trycker man en gång till för att maxa den.
Ok. Tyckte bara att det inte hände något alls när jag tryckte en gång.
Ett tryck fördelar mer luft mot ruta och sänker förmodligen
börsvärdet på evaporatortemperaturen alternativt tvingar igång kompressor om den är avslagen. Sänker eventuell recirkulationsgrad och möjligen höjer värmepådrag en aning. Dvs "stealthåtgärder" som kan vara nog så effektiva. Och väldigt användbart.
Två tryck är nåt helt annat, nämligen maxdefroster. Då brakar ju helvetet loss. Det är ju mer om man har fullt med imma/is och vill avimma/avisa.
Är det därför TSLA har gått ner så mycket senaste veckan?