Sida 1 av 2
Bolts designstudio öppen
Postat: 29 nov 2016 19:45
av bylund
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 29 nov 2016 22:00
av stefan007
43595$ för en schysst utrustad bil blir i Sverige ca..kr?
När släpps den här?
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 29 nov 2016 22:14
av joel80
Just nu ligger ju dollaren högre än på väldigt länge så det blir ju en slant.
43595 * 9,18 = 400 202kr. Då är det ex moms.. Med moms blir det 500k. Förhoppningsvis blir det sen minus 60k i bonus... och kanske blir priset lite lägre då Opel i Europa kanske inte följer dollarns värde helt slaviskt.
Med lite mindre utrustning kan man komma ner till ca 430k om man räknar som ovan.. Med 60k rabatt är vi nere på 370k. Då börjar det kanske bli intressant för lite fler, fast jag tror man måste ner ytterligare 70k för att locka massorna i den här storleksklassen..
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 29 nov 2016 22:34
av bylund
Dessutom tull på 10 % om nu inte Opel skruvar ihop delarna från Chevrolet, och då liksom Tesla importerar bildelar. Då blir det 4-5 % tull, men då tillkommer kostnad för att sätta ihop delarna också.
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 29 nov 2016 22:34
av Daoops
Till att börja med kan vi ju betta på när den kommer till sverige öht.
Skall dom göra 20k under 2017? Troligen kommer alla gå till Zev-staterna.
Mitten 2018 kanske? Eller vågar man hoppas på sent sent 2017?
Tror iallafall att den kommer sälja slut under många år framöver.
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 00:10
av joel80
Är den i Sverige inom ett år får man nog a se det vara rätt bra.. Och lyckas dom med det är den ju då troligen här före Model 3 också.. Dock troligen inte i några volymer så M3 kommer springa om snabbt i antal sen tror jag.
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 06:35
av Bjelke
60kWh i båda varianterna och samma prestanda, minns jag helt fel eller har dom aldrig sagt att man skulle kunna köpa till sig mer kräm?
Det är iaf rätt duktigt för basmodellen

Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 07:18
av mati
Som jag har skrivit många gånger tidigare så tycker jag att Bolt/Ampera-e är ett väldigt kompetent och intressant alternativ till Teslan. Framförallt Model 3, men även Model S kan förlora några köpare till denna bil. Det är i princip bara avsaknaden av 3-fas-laddning som gör den i dagsläget mindre intressant. Men det kanske ändras framöver, man kan ju hoppas i alla fall. Priset känns kanske aningen högt, men man behöver nog klämma lite på bilen för att kunna avgöra det. För en vanlig Opel skulle jag aldrig betala 400tkr. Fördelarna som jag ser är att man har närmare till verkstan, 2 eller 3 mil istället för 17 mil. Och så vågar jag påstå att den kommer att vara bättre ihopskruvad än Teslan. Men det får vi se när den kommer till Sverige, om den nu kommer.
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 07:41
av Tenk
Ja är ju en LG!
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 08:07
av Laban
joel80 skrev:
43595 * 9,18 = 400 202kr. Då är det ex moms.. Med moms blir det 500k. Förhoppningsvis blir det sen minus 60k i bonus... och kanske blir priset lite lägre då Opel i Europa kanske inte följer dollarns värde helt slaviskt.
Eftersom bilen produceras i USA så blir det nog svårt för Opel att inte följa dollarns värde. Men de kanske tänker om med tanke på just det. De hade tydligen planer på att tillverka den i Europa:
https://electrek.co/2016/08/25/gm-opel- ... a-e-paris/
Last year, the automaker said that it was considering to produce a version of the vehicle at its European plants, but reports came out earlier this year claiming that it is now out of the question and the Ampera-e will be built at GM’s Orion plant near Detroit alongside the Bolt EV.
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 08:39
av Seregon
Spännande att de har två tillvalspaket i form av "Infotainment" och "Driver Confidence II", där det går att välja Infotainment separat medan DCII kräver att du även tar Infotainment. Känns lite som en bugg.
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 10:27
av dstr
"Following Distance Indicator" låter ju som adaptiv farthållare.
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 10:40
av bylund
Jag trodde mest att det var en varnare om man kör för nära. I USA räcker det med en trycksensor på nummerplåten för att känna av det.
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 10:48
av dstr
bylund skrev:Jag trodde mest att det var en varnare om man kör för nära. I USA räcker det med en trycksensor på nummerplåten för att känna av det.
http://www.gmfleet.com/configurator/DDP ... etail.html
Maintain speed står det...
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 11:39
av TiborBlomhall
Jag satte ihop "min" Bolt (om jag nu skulle ha köpt en):
- LT trim
- Orange Burst metallic
- Comfort and Convenience package
- DC fast charging
- floor mats
- false cargo floor
summa $39,435
Då får jag sätes- och rattvärme, och snabbladdning. Allt jag behöver.
Backkamera ingår även i LT trim, så nån backradar utöver det behöver jag inte.
Funktionerna i Driver Confidence package är så pass ljusår ifrån Teslas autopilot så då är det knappt nån idé att ens ha dem.
Å andra sidan, maxar jag ut bilen så är det bara $5,515 extra så jag skulle nog göra det ändå...
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 11:56
av lator
TiborBlomhall skrev:Jag satte ihop "min" Bolt (om jag nu skulle ha köpt en):
- LT trim
- Orange Burst metallic
- Comfort and Convenience package
- DC fast charging
- floor mats
- false cargo floor
summa $39,435
Då får jag sätes- och rattvärme, och snabbladdning. Allt jag behöver.
Backkamera ingår även i LT trim, så nån backradar utöver det behöver jag inte.
Funktionerna i Driver Confidence package är så pass ljusår ifrån Teslas autopilot så då är det knappt nån idé att ens ha dem.
Å andra sidan, maxar jag ut bilen så är det bara $5,515 extra så jag skulle nog göra det ändå...
Den orange-färgade föll jag också för och hamnade på ungefär samma summa... OM jag skulle ha varit intresserad...

Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 12:01
av Bjelke
Jäklarns vad spännande nästa år kommer att bli!

Tibors tillbakablick om ett år kommer att bli något att minnas känner jag på mig...
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 12:27
av mati
Bjelke skrev:Jäklarns vad spännande nästa år kommer att bli!

Tibors tillbakablick om ett år kommer att bli något att minnas känner jag på mig...
Ja, det händer lite grejer nu. En del medlemmar här kanske har blivit medlemmar i BCS (Bolt Club Sweden).

Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 12:41
av StefL
mati skrev:En del medlemmar här kanske har blivit medlemmar i BCS (Bolt Club Sweden).

Bara att klicka sig in här och gå med:
http://www.opelklubben.org/
Måste dock säga att det känns som en väldigt "retro" klubb. Man har t.o.m en papperstidning

Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 13:18
av bonath
lator skrev:TiborBlomhall skrev:Jag satte ihop "min" Bolt (om jag nu skulle ha köpt en):
- LT trim
- Orange Burst metallic
- Comfort and Convenience package
- DC fast charging
- floor mats
- false cargo floor
summa $39,435
Då får jag sätes- och rattvärme, och snabbladdning. Allt jag behöver.
Backkamera ingår även i LT trim, så nån backradar utöver det behöver jag inte.
Funktionerna i Driver Confidence package är så pass ljusår ifrån Teslas autopilot så då är det knappt nån idé att ens ha dem.
Å andra sidan, maxar jag ut bilen så är det bara $5,515 extra så jag skulle nog göra det ändå...
Den orange-färgade föll jag också för och hamnade på ungefär samma summa... OM jag skulle ha varit intresserad...

Orange....

Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 13:47
av mati
StefL skrev:mati skrev:En del medlemmar här kanske har blivit medlemmar i BCS (Bolt Club Sweden).

Bara att klicka sig in här och gå med:
http://www.opelklubben.org/
Måste dock säga att det känns som en väldigt "retro" klubb. Man har t.o.m en papperstidning

Tror inte att många av deras medlemmar någonsin kommer att köpa en elbil. Det känns inte så när man tittar på bilderna.
Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 14:21
av flaco
bonath skrev:lator skrev:TiborBlomhall skrev:Jag satte ihop "min" Bolt (om jag nu skulle ha köpt en):
- LT trim
- Orange Burst metallic
- Comfort and Convenience package
- DC fast charging
- floor mats
- false cargo floor
summa $39,435
Då får jag sätes- och rattvärme, och snabbladdning. Allt jag behöver.
Backkamera ingår även i LT trim, så nån backradar utöver det behöver jag inte.
Funktionerna i Driver Confidence package är så pass ljusår ifrån Teslas autopilot så då är det knappt nån idé att ens ha dem.
Å andra sidan, maxar jag ut bilen så är det bara $5,515 extra så jag skulle nog göra det ändå...
Den orange-färgade föll jag också för och hamnade på ungefär samma summa... OM jag skulle ha varit intresserad...

Orange....

Finns den i grönt?

Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 15:54
av Teslaspolen
mati skrev:StefL skrev:mati skrev:En del medlemmar här kanske har blivit medlemmar i BCS (Bolt Club Sweden).

Bara att klicka sig in här och gå med:
http://www.opelklubben.org/
Måste dock säga att det känns som en väldigt "retro" klubb. Man har t.o.m en papperstidning

Tror inte att många av deras medlemmar någonsin kommer att köpa en elbil. Det känns inte så när man tittar på bilderna.
Vi kanske får göra en invasion?

Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 30 nov 2016 18:55
av Bjelke
Blir en väldigt tunn klubb om dom inte ens tar in Bolt i Europa utan kanske AmperaE (om ens den på ett tag)

Re: Bolts designstudio öppen
Postat: 01 dec 2016 10:28
av apkungen
Intressant med tibors prisuppskattning idag. Dyrt

. Vet nån vad leaf kostar i usa o motsvarande i Sverige? Så tror jag att de kommer att prissätta