Fem stjärnor i Euro NCAP
Postat: 05 nov 2014 10:35
Model S fick fem stjärnor i Euro NCAP.
Testresultatet: http://www.euroncap.com/results/tesla/model_s/568.aspx
Testresultatet: http://www.euroncap.com/results/tesla/model_s/568.aspx
Model S är en Superbil vad gäller Säkerhet, Miljö, Utrymmen och på sikt Ekonomi!bylund skrev:Model S fick fem stjärnor i Euro NCAP.
Testresultatet: http://www.euroncap.com/results/tesla/model_s/568.aspx
Jättefint resultat, men "högst någonsin" är bara enligt Tesla, inte enl Euro Ncap själva.SwedishAdvocate skrev:Nu har de testat 2022 års modell, och den fick också fem stjärnor. Som jag förstått det så fick den det högsta uppmätta betyget någonsin.
Det är 4 olika poäng man får. Model S är ju inte högst i alla delmoment men om man slår samman poängen för varje del så verkar Model S ha högst totalpoäng för senaste test-standarden. Sedan kan man väl diskutera huruvida det är så man skall göra. Har man inga barn kanske man inte bryr sig lika mycket om kategorin "child occupant" får t.ex.Legato skrev:Jättefint resultat, men "högst någonsin" är bara enligt Tesla, inte enl Euro Ncap själva.SwedishAdvocate skrev:Nu har de testat 2022 års modell, och den fick också fem stjärnor. Som jag förstått det så fick den det högsta uppmätta betyget någonsin.
Ja det är ju det som är grejen. Det förutsätter att alla delmoment har samma vikt/värde, men det är inget Euro-Ncap någonsin sagt, det är bara Teslas egen tolkning.Franz skrev:Det är 4 olika poäng man får. Model S är ju inte högst i alla delmoment men om man slår samman poängen för varje del så verkar Model S ha högst totalpoäng för senaste test-standarden. Sedan kan man väl diskutera huruvida det är så man skall göra. Har man inga barn kanske man inte bryr sig lika mycket om kategorin "child occupant" får t.ex.Legato skrev:Jättefint resultat, men "högst någonsin" är bara enligt Tesla, inte enl Euro Ncap själva.SwedishAdvocate skrev:Nu har de testat 2022 års modell, och den fick också fem stjärnor. Som jag förstått det så fick den det högsta uppmätta betyget någonsin.
Skydd för vuxna i bilen, barn i bilen, personer som blir påkörda och förmåga att undvika krockar. Jag vet inte riktigt om någon skall utses till en bedragare för att tycka att de är likvärdiga.Legato skrev:Ja det är ju det som är grejen. Det förutsätter att alla delmoment har samma vikt/värde, men det är inget Euro-Ncap någonsin sagt, det är bara Teslas egen tolkning.Franz skrev:Det är 4 olika poäng man får. Model S är ju inte högst i alla delmoment men om man slår samman poängen för varje del så verkar Model S ha högst totalpoäng för senaste test-standarden. Sedan kan man väl diskutera huruvida det är så man skall göra. Har man inga barn kanske man inte bryr sig lika mycket om kategorin "child occupant" får t.ex.Legato skrev:Jättefint resultat, men "högst någonsin" är bara enligt Tesla, inte enl Euro Ncap själva.SwedishAdvocate skrev:Nu har de testat 2022 års modell, och den fick också fem stjärnor. Som jag förstått det så fick den det högsta uppmätta betyget någonsin.
Kollade EuroNCAP video för model Y 2022, den hade också airbag mellan stolarna, men inte model 3 2019.Tellus skrev:Visste inte att det fanns airbags mellan framstolarna. Är det vanligt eller något nytt? Har model Y det?
Intressant. Kan verkligen inget om detta, men tyckte framförallt baksätespassagerarna "studsade runt" ordentligt i kupén. Imponerande bromstester dock, har väl varit en hel del problem för Tesla med stillastående objekt historiskt, men rörliga gubbar verkar ju funka väldigt bra iaffakerlind skrev:
Vissa Model Y har, vissa har inte.Tellus skrev:Visste inte att det fanns airbags mellan framstolarna. Är det vanligt eller något nytt? Har model Y det?