Sida 1 av 1

Problem med mobilappen

Postat: 30 dec 2016 08:54
av Jonas H
Jag har haft problem med att förvärmningen via appen ibland bryts och jag kommer ut till en kall bil.

Idag står det plötsligt "Mobile App Remote Access Is OFF" Jag blir hänvisad till att gå in i Settings och Safety och slå igång appen i bilen, men där är den påslagen. Har provat att logga in och ut ur appen och även starta om telefonen, men inget fungerar.

Någon som varit med om liknande och har tips?

Re: Problem med mobilappen

Postat: 30 dec 2016 09:29
av bat
Tror det är ngt problem med Teslas servrar idag. Får samma problem när jag kollar nu också. Liknande problem med Dashboard for Tesla Android app'en så inte bara Teslas egna app.

Det skulle komma en större app uppdatering nu i närtid. Kanske sker uppdateringar på serversidan först.

Re: Problem med mobilappen

Postat: 30 dec 2016 09:33
av Bjelke
Kan det vara därför jag såg att instrumenten i bilen var tända strax före 8 tro? Som att bilen var på... Slocknade
efter en liten stund. (Fob:en låg inte kvar i bilen som annars kan ge samma fenomen)

Re: Problem med mobilappen

Postat: 30 dec 2016 12:17
av orca
Min bil skulle in på service den 2:a Jan men vart framflyttat för de skulle ha servrarna stängda den 2-3:e. De kanske har börjat lite innan.