Tänk vad tiden går fort….
Postat: 30 dec 2016 15:46
Nu är det precis 2 år sedan (igår) man var bortbjuden till goda vänner och alla pratade och var glada men jag satt som tjuren Ferdinan i en egen bubbla och det jag tänkte på var morgondagens flygresa till Arlanda då jag 2014-12-30 14:00 skulle hämta den där bilen
Sov jag den natten tror ni?
Det hela började sommaren 2014 då jag flera ggr/dag passerar Shell macken och undrade då vad man höll på att sätta upp för lustigheter ut mot motorvägen. Jo en del i byn visste att det var Teslasstation för elbilar, va fanns det elbilar som man kunde använda i verkligheten vid långfärd?
Visste inte så mycket just då men hittade naturligtvis Tesla Sweden där man sög i sig allt man kunde och tackar bl.a. ”fossilerna” på detta forum för all hjälp man fick av er som redan då hade en Tesla
2014 Juli Upptäckte Tesla
2014 Augusti Provkörde en Tesla
2014 Augusti Medlem Tesla Club Sweden
2014 September Beställde en modell S
2014 December Leverans
Jag börjar närma mig 11 000 mil och vet ej om jag är udda men har faktiskt kört lite mindre än tidigare år men njuter fortfarande varje dag man sätter sig i bilen. Jo det fanns en period sommaren 2015 då drive unit skrek som en gris och dessa månader ångrade jag mitt val varje dag men sedan den byttes (totalt 2 ggr) är man ganska nöjd igen.
Använder bilen i tjänsten och kör ofta dagsturer på 20-40 mil så kanske ett större batteri finns på önskelistan men funkar att även stanna och ladda och då fika, rensa mail mm.
Vi har även gjort ett antal långresor i Europa och så modig så jag gett mig på ex Östersjön runt utanför Teslas system har vi inte varit. Även om det på vissa områden som i Normandie och Krakow var det liksom slut på enkla möjligheten men med några appar hittar man alltid en möjlighet till laddning.
Totalt har vi besökt ca 50 Teslastationer och ända gången jag hamnat i kö var i Norge Solli annars bara enstaka bilar på plats såhär behöver man ännu inte oroa sig för längre köer. Jo förresten Lödde idag vi 13-tiden var det fullt.
De få problem jag haft med bilen är följande:
- Rostiga fäljar
- Läckande dämpare
- Bytt DU (2 ggr)
- Justering av panoramatak
- Justering av dörrhandtag
- Navigatorn lite opålitlig
- Ibland lite felmeddelande men en reset bruka lösa detta.
Som ni förstår kommer det inte ny fossil i vår ägo och när Modell 3 kommer blir det en perfekt för frun och tror även att den storleken kan passa mig vid nästa byte.
Jag räknade att under dessa 11 000 tusen mil har jag INTE släppt ut ca 16 ton koldioxid.
Gott nytt år

Det hela började sommaren 2014 då jag flera ggr/dag passerar Shell macken och undrade då vad man höll på att sätta upp för lustigheter ut mot motorvägen. Jo en del i byn visste att det var Teslasstation för elbilar, va fanns det elbilar som man kunde använda i verkligheten vid långfärd?
Visste inte så mycket just då men hittade naturligtvis Tesla Sweden där man sög i sig allt man kunde och tackar bl.a. ”fossilerna” på detta forum för all hjälp man fick av er som redan då hade en Tesla



2014 Juli Upptäckte Tesla
2014 Augusti Provkörde en Tesla
2014 Augusti Medlem Tesla Club Sweden
2014 September Beställde en modell S
2014 December Leverans
Jag börjar närma mig 11 000 mil och vet ej om jag är udda men har faktiskt kört lite mindre än tidigare år men njuter fortfarande varje dag man sätter sig i bilen. Jo det fanns en period sommaren 2015 då drive unit skrek som en gris och dessa månader ångrade jag mitt val varje dag men sedan den byttes (totalt 2 ggr) är man ganska nöjd igen.
Använder bilen i tjänsten och kör ofta dagsturer på 20-40 mil så kanske ett större batteri finns på önskelistan men funkar att även stanna och ladda och då fika, rensa mail mm.
Vi har även gjort ett antal långresor i Europa och så modig så jag gett mig på ex Östersjön runt utanför Teslas system har vi inte varit. Även om det på vissa områden som i Normandie och Krakow var det liksom slut på enkla möjligheten men med några appar hittar man alltid en möjlighet till laddning.
Totalt har vi besökt ca 50 Teslastationer och ända gången jag hamnat i kö var i Norge Solli annars bara enstaka bilar på plats såhär behöver man ännu inte oroa sig för längre köer. Jo förresten Lödde idag vi 13-tiden var det fullt.
De få problem jag haft med bilen är följande:
- Rostiga fäljar
- Läckande dämpare
- Bytt DU (2 ggr)
- Justering av panoramatak
- Justering av dörrhandtag
- Navigatorn lite opålitlig
- Ibland lite felmeddelande men en reset bruka lösa detta.
Som ni förstår kommer det inte ny fossil i vår ägo och när Modell 3 kommer blir det en perfekt för frun och tror även att den storleken kan passa mig vid nästa byte.
Jag räknade att under dessa 11 000 tusen mil har jag INTE släppt ut ca 16 ton koldioxid.
Gott nytt år