Några bilder från CES
Moderator: Redaktion
Några bilder från CES
Gick runt i bilhallen och fotograferade lite. Nissan hade stängd monter, men det stod i alla fall ingen Leaf där inne. Mycket elbilar i fokus.
NVIDIA hade en Tesla i montern, naturligtvis (det har vi också, men en modellbil)
Volkswagen:
Fler bilder kommer, men det verkar som om jag inte kan lägga in fler än två i Tapatalk på mobilen.
NVIDIA hade en Tesla i montern, naturligtvis (det har vi också, men en modellbil)
Volkswagen:
Fler bilder kommer, men det verkar som om jag inte kan lägga in fler än två i Tapatalk på mobilen.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Några bilder från CES
Kul, keep em commin
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Re: Några bilder från CES
Mercedes:
Honda:
Hyundai (som förvånande nog bara har vanliga hybriden i montern):
Honda:
Hyundai (som förvånande nog bara har vanliga hybriden i montern):
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Några bilder från CES
Kul!
Ursäkta mitt klena minne, men vad har ni för monter?
Ursäkta mitt klena minne, men vad har ni för monter?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Några bilder från CES
Jobbar ju på Ericsson, så vi kör riktig live 5G (och pratar bilar, AR, VR, sport, och mycket mera). Kör även Gigabit-LTE tillsammans med Qualcomm på kommersiella produkter och nät.Bjelke skrev:Kul!
Ursäkta mitt klena minne, men vad har ni för monter?
Vår Tesla står där vi pratar Narrowband-IoT (hur lösa täckning i underjordiska garage för uppkopplade parkeringssensorer, till exempel):
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Några bilder från CES
Vilken fart får du på 5G?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Några bilder från CES
Har inte fått reda på vad det blir här i Las Vegas, men hemma i Kista visar vi hastigheter över 15GB/s i verklig miljö (utomhus) och över 21 i Ericsson Studio.Zalman3 skrev:Vilken fart får du på 5G?
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Några bilder från CES
Pre-facelift?! Pinsamt...
( skojar! )
( skojar! )
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Re: Några bilder från CES
Det är ju bra och kul med uppkopplade saker, själv vill jag koppla upp allt inkl skrivbordet men varför ska man ha uppkopplade parkeringssensorer?themax skrev:Jobbar ju på Ericsson, så vi kör riktig live 5G (och pratar bilar, AR, VR, sport, och mycket mera). Kör även Gigabit-LTE tillsammans med Qualcomm på kommersiella produkter och nät.Bjelke skrev:Kul!
Ursäkta mitt klena minne, men vad har ni för monter?
Vår Tesla står där vi pratar Narrowband-IoT (hur lösa täckning i underjordiska garage för uppkopplade parkeringssensorer, till exempel):
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Några bilder från CES
Det är ett exempel där billiga sensorer måste kunna kommunicera. Många liknande lösningar idag är trådbundna eller använder Bluetooth. Det finns inte ett sätt som är rätt, utan flera. NB-IoT är en standard (precis som CAT-M) för IoT, och vi visar några exemeltillämpningar.Pontus skrev:Det är ju bra och kul med uppkopplade saker, själv vill jag koppla upp allt inkl skrivbordet men varför ska man ha uppkopplade parkeringssensorer?themax skrev:Jobbar ju på Ericsson, så vi kör riktig live 5G (och pratar bilar, AR, VR, sport, och mycket mera). Kör även Gigabit-LTE tillsammans med Qualcomm på kommersiella produkter och nät.Bjelke skrev:Kul!
Ursäkta mitt klena minne, men vad har ni för monter?
Vår Tesla står där vi pratar Narrowband-IoT (hur lösa täckning i underjordiska garage för uppkopplade parkeringssensorer, till exempel):
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Några bilder från CES
Och latency ligger på?themax skrev:Har inte fått reda på vad det blir här i Las Vegas, men hemma i Kista visar vi hastigheter över 15GB/s i verklig miljö (utomhus) och över 21 i Ericsson Studio.Zalman3 skrev:Vilken fart får du på 5G?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Några bilder från CES
Idag ligger den i nivå med kommersiella 3G-nät, men utvecklingen hos alla leverantörer nu handlar om stabilitet och standardisering i första hand. Målet, som ska nås före 2020, är 1ms i radiolänken. Mänsklig reaktionstid hos en ung människa är runt 50ms, och för att få upplevd "realtid" hos gubbar som mig måste vi ligga på max 70. I 5G är målet under 10ms e2e, men då måste alla spelare vara med och bidra med sin del.Zalman3 skrev:Och latency ligger på?themax skrev:Har inte fått reda på vad det blir här i Las Vegas, men hemma i Kista visar vi hastigheter över 15GB/s i verklig miljö (utomhus) och över 21 i Ericsson Studio.Zalman3 skrev:Vilken fart får du på 5G?
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Några bilder från CES
När kommer NB-IoT, eller är det redan tillgängligt hos operatörerna idag?themax skrev:Det är ett exempel där billiga sensorer måste kunna kommunicera. Många liknande lösningar idag är trådbundna eller använder Bluetooth. Det finns inte ett sätt som är rätt, utan flera. NB-IoT är en standard (precis som CAT-M) för IoT, och vi visar några exemeltillämpningar.Pontus skrev:Det är ju bra och kul med uppkopplade saker, själv vill jag koppla upp allt inkl skrivbordet men varför ska man ha uppkopplade parkeringssensorer?themax skrev:Jobbar ju på Ericsson, så vi kör riktig live 5G (och pratar bilar, AR, VR, sport, och mycket mera). Kör även Gigabit-LTE tillsammans med Qualcomm på kommersiella produkter och nät.Bjelke skrev:Kul!
Ursäkta mitt klena minne, men vad har ni för monter?
Vår Tesla står där vi pratar Narrowband-IoT (hur lösa täckning i underjordiska garage för uppkopplade parkeringssensorer, till exempel):
Re: Några bilder från CES
Inget är pinsamt med signature red, den är bara grym!Feddan skrev:Pre-facelift?! Pinsamt...
( skojar! )
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Några bilder från CES
Haha,såg dessutom först nu att det är en modellHelectriC skrev:Inget är pinsamt med signature red, den är bara grym!Feddan skrev:Pre-facelift?! Pinsamt...
( skojar! )
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Några bilder från CES
NB-IoT kom i release 13 i somras så den är helt ny. Vet inte om och i så fall vilka operatörer som skaffat det redan. Dock har vi gjort ett POC i Atlanta där vi kopplat upp vattensensorer för dricksvattensystemet med NB-IOT.Fredriksv skrev:När kommer NB-IoT, eller är det redan tillgängligt hos operatörerna idag?
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Några bilder från CES
Hur är det med räckvidden från mast med 5g? Jag har problem med 4g, I allafall 4g på högre frekvenserna. Får köra den där lägre (9800?) för att få det att funka.. Bor lite utanför tätort. :/
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Några bilder från CES
Menar du inte 15Gb/s?themax skrev:Har inte fått reda på vad det blir här i Las Vegas, men hemma i Kista visar vi hastigheter över 15GB/s i verklig miljö (utomhus) och över 21 i Ericsson Studio.Zalman3 skrev:Vilken fart får du på 5G?
Re: Några bilder från CES
Roligt att se att jag inte var den enda från Tesla Sweden på CES!
Konceptbilder från BMW-Hallen.
Konceptbilder från BMW-Hallen.
Re: Några bilder från CES
Damned you autocorrect.Anderzzon skrev:Menar du inte 15Gb/s?
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Några bilder från CES
Fords bidrag till "full electric":
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Några bilder från CES
Eli Zero:
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Re: Några bilder från CES
Dags för Bjelke att växla upp produktionen lite? 3D-printad bil och MC.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Några bilder från CES
Ett exempel på HUD (av många). Men denna var snyggt implementerad och hamnade bra i blickfånget. En idé till Model 3? Dock med "traditionell" men ändå digital panel också.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.