K: Takräcke gamla taket
Postat: 16 jan 2017 20:30
Takräcke och gärna cykelhållare till gamla taket, jag har pano från maj 2015 så gamla fästena.
Skrik till snabbt!!
Skrik till snabbt!!
Maj/Juni 2015 och det är panno taket som är bytt ocksåBonden75 skrev:När byttes fästena?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess.olarsson skrev:Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...
Cykeln ska alltid ligga i bilengrenhall skrev:Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess.olarsson skrev:Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...Men tack ändå!
Jag packar in cykeln i Leif. Problemet är att räckvidden är svettig.Bjelke skrev:Cykeln ska alltid ligga i bilengrenhall skrev:Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess.olarsson skrev:Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...Men tack ändå!
Ja ska man som jag gör ibland, ta en tripp till Norge och cykla, så blir det inte så skoj i LEaf:engrenhall skrev:Jag packar in cykeln i Leif. Problemet är att räckvidden är svettig.Bjelke skrev:Cykeln ska alltid ligga i bilengrenhall skrev:Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess.olarsson skrev:Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...Men tack ändå!
Jag skulle kunna vara intresserad. Bara det passar. Jag har panotak, 2014.olarsson skrev:Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...
Jag laddar Leaf:en till 100% då säger bilen 120km, önsketänkande, sedan kör jag till Löddeköpinge, 40km enkel resa, väl där säger bilen 55-53% beroende på väderlek ute. När jag kommer hem har jag under 10%. Då kör jag ändå i runt 100 på motorvägen. Jävla skitbil är vad det är.Bjelke skrev:Ja ska man som jag gör ibland, ta en tripp till Norge och cykla, så blir det inte så skoj i LEaf:engrenhall skrev:Jag packar in cykeln i Leif. Problemet är att räckvidden är svettig.Bjelke skrev:Cykeln ska alltid ligga i bilengrenhall skrev:Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess.olarsson skrev:Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...Men tack ändå!
![]()
(även om vägen Sundsvall-Trondheim tex funkar skapligt nu, men jösses vilken tid det skulle ta lixom)
Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv.....grenhall skrev:Jag laddar Leaf:en till 100% då säger bilen 120km, önsketänkande, sedan kör jag till Löddeköpinge, 40km enkel resa, väl där säger bilen 55-53% beroende på väderlek ute. När jag kommer hem har jag under 10%. Då kör jag ändå i runt 100 på motorvägen. Jävla skitbil är vad det är.Bjelke skrev:Ja ska man som jag gör ibland, ta en tripp till Norge och cykla, så blir det inte så skoj i LEaf:engrenhall skrev:Jag packar in cykeln i Leif. Problemet är att räckvidden är svettig.Bjelke skrev:Cykeln ska alltid ligga i bilengrenhall skrev:
Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess.Men tack ändå!
![]()
(även om vägen Sundsvall-Trondheim tex funkar skapligt nu, men jösses vilken tid det skulle ta lixom)
Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.Bjelke skrev:Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv.....![]()
![]()
![]()
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Kul, min går oxo ut samma tidgrenhall skrev:Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.Bjelke skrev:Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv.....![]()
![]()
![]()
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Det ska bli mig ett sant nöje att få rulla iväg den till Nissan och aldrig mer se en faktura från Santander/Nissan finans igen. Frågan är bara vad frun ska ha för bil innan Model 3 kommer.Bjelke skrev:Kul, min går oxo ut samma tidgrenhall skrev:Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.Bjelke skrev:Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv.....![]()
![]()
![]()
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Jag tror iaf att jag behåller min ett tag, blir ju i princip gratis bilägande dågrenhall skrev:Det ska bli mig ett sant nöje att få rulla iväg den till Nissan och aldrig mer se en faktura från Santander/Nissan finans igen. Frågan är bara vad frun ska ha för bil innan Model 3 kommer.Bjelke skrev:Kul, min går oxo ut samma tidgrenhall skrev:Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.Bjelke skrev:Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv.....![]()
![]()
![]()
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Står inget i mitt registrerningsbevis, men det kanske det gör om man ha pano?ovelundkvist skrev:Någon här som vet hur mycket man får lasta på ett takräcke på en Model S?
Roof Racks
If Model S is equipped with the all glass
panoramic roof, you can carry up to 75 kg
using a Tesla-approved roof rack (see Parts
and Accessories on page 157). A Model S
equipped with a solid aluminum roof is
incompatible with roof racks.