Sida 1 av 1

K: Takräcke gamla taket

Postat: 16 jan 2017 20:30
av grenhall
Takräcke och gärna cykelhållare till gamla taket, jag har pano från maj 2015 så gamla fästena.

Skrik till snabbt!!

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 17 jan 2017 21:57
av Bonden75
När byttes fästena?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 18 jan 2017 07:44
av e5m1r
Bonden75 skrev:
När byttes fästena?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Maj/Juni 2015 och det är panno taket som är bytt också

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 18 jan 2017 11:37
av olarsson
Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 20 jan 2017 10:37
av grenhall
olarsson skrev:
Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...
Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess. :) Men tack ändå!

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 20 jan 2017 11:48
av Bjelke
grenhall skrev:
olarsson skrev:
Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...
Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess. :) Men tack ändå!
Cykeln ska alltid ligga i bilen ;)

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 26 jan 2017 22:08
av grenhall
Bjelke skrev:
grenhall skrev:
olarsson skrev:
Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...
Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess. :) Men tack ändå!
Cykeln ska alltid ligga i bilen ;)
Jag packar in cykeln i Leif. Problemet är att räckvidden är svettig.

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 27 jan 2017 06:19
av Bjelke
grenhall skrev:
Bjelke skrev:
grenhall skrev:
olarsson skrev:
Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...
Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess. :) Men tack ändå!
Cykeln ska alltid ligga i bilen ;)
Jag packar in cykeln i Leif. Problemet är att räckvidden är svettig.
Ja ska man som jag gör ibland, ta en tripp till Norge och cykla, så blir det inte så skoj i LEaf:en :lol:
(även om vägen Sundsvall-Trondheim tex funkar skapligt nu, men jösses vilken tid det skulle ta lixom)

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 27 jan 2017 07:56
av Ragnarferdinand
olarsson skrev:
Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...
Jag skulle kunna vara intresserad. Bara det passar. Jag har panotak, 2014.

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 27 jan 2017 08:12
av grenhall
Bjelke skrev:
grenhall skrev:
Bjelke skrev:
grenhall skrev:
olarsson skrev:
Jag har ett som blir till salu efter skidsäsongen i år pga byte från S till X. Men det kanske inte är intressant för dig i typ april...
Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess. :) Men tack ändå!
Cykeln ska alltid ligga i bilen ;)
Jag packar in cykeln i Leif. Problemet är att räckvidden är svettig.
Ja ska man som jag gör ibland, ta en tripp till Norge och cykla, så blir det inte så skoj i LEaf:en :lol:
(även om vägen Sundsvall-Trondheim tex funkar skapligt nu, men jösses vilken tid det skulle ta lixom)
Jag laddar Leaf:en till 100% då säger bilen 120km, önsketänkande, sedan kör jag till Löddeköpinge, 40km enkel resa, väl där säger bilen 55-53% beroende på väderlek ute. När jag kommer hem har jag under 10%. Då kör jag ändå i runt 100 på motorvägen. Jävla skitbil är vad det är.

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 27 jan 2017 09:12
av Bjelke
grenhall skrev:
Bjelke skrev:
grenhall skrev:
Bjelke skrev:
grenhall skrev:

Nej jag vill helst slippa packa in cykeln i bagaget innan dess. :) Men tack ändå!
Cykeln ska alltid ligga i bilen ;)
Jag packar in cykeln i Leif. Problemet är att räckvidden är svettig.
Ja ska man som jag gör ibland, ta en tripp till Norge och cykla, så blir det inte så skoj i LEaf:en :lol:
(även om vägen Sundsvall-Trondheim tex funkar skapligt nu, men jösses vilken tid det skulle ta lixom)
Jag laddar Leaf:en till 100% då säger bilen 120km, önsketänkande, sedan kör jag till Löddeköpinge, 40km enkel resa, väl där säger bilen 55-53% beroende på väderlek ute. När jag kommer hem har jag under 10%. Då kör jag ändå i runt 100 på motorvägen. Jävla skitbil är vad det är.
Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv..... :lol: :lol: :lol:
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 29 jan 2017 20:05
av grenhall
Bjelke skrev:
Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv..... :lol: :lol: :lol:
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 30 jan 2017 06:25
av Bjelke
grenhall skrev:
Bjelke skrev:
Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv..... :lol: :lol: :lol:
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.
Kul, min går oxo ut samma tid :)

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 30 jan 2017 08:56
av grenhall
Bjelke skrev:
grenhall skrev:
Bjelke skrev:
Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv..... :lol: :lol: :lol:
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.
Kul, min går oxo ut samma tid :)
Det ska bli mig ett sant nöje att få rulla iväg den till Nissan och aldrig mer se en faktura från Santander/Nissan finans igen. Frågan är bara vad frun ska ha för bil innan Model 3 kommer.

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 30 jan 2017 09:21
av Bjelke
grenhall skrev:
Bjelke skrev:
grenhall skrev:
Bjelke skrev:
Japp, jag provkörde den två ggr några mil/ggn och trodde verkligen att det skulle gå att köra över 10 mil ganska enkelt året runt om man anpassar sig osv..... :lol: :lol: :lol:
Jo men tjenare, jag hade då exakt 10 mil till jobbet, man kan ju lugnt säga att det var på håret typ varje dag och då höll jag max 80-90km/h. Lite backig väg men inte
sjukt backigt sas. Bara några enstaka kWh till hade hjälpt mkt då (30-varianten fanns inte då tyvärr).
Tur är att den åker tillbaka i september/oktober i år. Innan dess ska jag dock bränna upp 2700 mil så jag får nog härda ut med lite snabbladdning på väg hem från jobbet.
Kul, min går oxo ut samma tid :)
Det ska bli mig ett sant nöje att få rulla iväg den till Nissan och aldrig mer se en faktura från Santander/Nissan finans igen. Frågan är bara vad frun ska ha för bil innan Model 3 kommer.
Jag tror iaf att jag behåller min ett tag, blir ju i princip gratis bilägande då :) Annars kan det bli en Ionic om dom fixar en app till den. Någon Model 3 lär det inte bli förrns
två viktiga faktorer stämmer, dels att bilarna är någorlunda felfria och dels att man inte sitter i knät på gänget i Väsby (aldrig mer typ). Så för min del kan det dröja lääänge
innan det blir en till Tesla (undantaget kanske en P85D som inte är ett måndagsexemplar sas).

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 30 jan 2017 16:37
av ovelundkvist
Någon här som vet hur mycket man får lasta på ett takräcke på en Model S?

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 30 jan 2017 18:32
av bylund
ovelundkvist skrev:
Någon här som vet hur mycket man får lasta på ett takräcke på en Model S?
Står inget i mitt registrerningsbevis, men det kanske det gör om man ha pano?

Re: K: Takräcke gamla taket

Postat: 31 jan 2017 08:26
av grenhall
Takräckena är avsedda för 100kg max load enligt Thule.

Står på sidan 160 i Tesla-manualen:
Roof Racks
If Model S is equipped with the all glass
panoramic roof, you can carry up to 75 kg
using a Tesla-approved roof rack (see Parts
and Accessories on page 157). A Model S
equipped with a solid aluminum roof is
incompatible with roof racks.