Model S 90D 2017 intryck
Postat: 04 feb 2017 19:06
Demobil prissatt efter prislista nån gång tidigt hösten 2016 samt ordentlig showroom discount gav ett mycket förmånligt pris ca 300k under nypris 90D idag! Dessutom referral och supermiljöpremie.
Model S 90D facelift, obsidian med tan Nextgen, 21" turbin, all utrustning utom bakåtvända barnsäten. FUSC.
Intryck jfrt med min tidigare 2014 P85+
Batteriet har räckvidd 405 km typical vid 90% jfrt med tidigare 348km
Dual drive: som konstaterats tidigare mycket bra grepp. Kan trycka på ordentligt utan hjulspinn, vilket var omöjligt med P85+
Obsidian svart är perfekt, lite gråaktig nyans med metallic, bra mycket snyggare än solid svart.
21" är givet för mig, otroligt snyggt. Kommer dessutom med 265 bak och ContiSilent, som är mycket tystare än mina tidigare Michelin PS2/PSS.
Ultra Hifi verkar ha för bättrats, låter bättre än min UltraHifi från 2014. Nya drivelement?
Uppgraderad laddare är numer bara 16,5 kw (tidigare 22kw), det är ändå ok använder den mycket då jag laddar på jobbet etc
Interiören är ordentligt uppgraderad. allt är mycket bättre. Mittkonsolen är ok, bra med iphoneanslutning och fack som man kan stänga.
AP1 fungerar mycket bra faktiskt, fast den är långt från perfekt.
Nextgensätena är bekväma, tycker inte Teslas premiumsäten ser så värst mycket bättre ut ffa inte det uppfällbara nackstödet ser like weird ut.
Accelerationen är mycket bra, får lite tunnelseende vid fullgas typ P85D (nästan). Känns som nya 90D idag har bättre prestanda än de de 85D jag testat tidigare, 85D jag testat tidigare har varit lite av en besvikelse ???
Chassisättningen känns bra. Absolut inte mjuk mer åt det sportiga hållet, men inte för hård heller. Bra avvägning.
Summon fungerar helt utan problem.
Självstängande laddlucka funkar bra.
Pnoramatak är självklart val för mig, både pga att kunna öppna samt ha takräcke.
Uppvärmd ratt är på hela tiden, klockrent!
Faceliften är otroligt snygg, så snygg att de gamla ser väldigt gamla ut och inte alls lika aggressiva.
Sammanfattningsvis känns bilen som en helt annan jfrt med min tidigare från 2014. Enda nackdelen är den mindre frunken...
Model S 90D facelift, obsidian med tan Nextgen, 21" turbin, all utrustning utom bakåtvända barnsäten. FUSC.
Intryck jfrt med min tidigare 2014 P85+
Batteriet har räckvidd 405 km typical vid 90% jfrt med tidigare 348km
Dual drive: som konstaterats tidigare mycket bra grepp. Kan trycka på ordentligt utan hjulspinn, vilket var omöjligt med P85+
Obsidian svart är perfekt, lite gråaktig nyans med metallic, bra mycket snyggare än solid svart.
21" är givet för mig, otroligt snyggt. Kommer dessutom med 265 bak och ContiSilent, som är mycket tystare än mina tidigare Michelin PS2/PSS.
Ultra Hifi verkar ha för bättrats, låter bättre än min UltraHifi från 2014. Nya drivelement?
Uppgraderad laddare är numer bara 16,5 kw (tidigare 22kw), det är ändå ok använder den mycket då jag laddar på jobbet etc
Interiören är ordentligt uppgraderad. allt är mycket bättre. Mittkonsolen är ok, bra med iphoneanslutning och fack som man kan stänga.
AP1 fungerar mycket bra faktiskt, fast den är långt från perfekt.
Nextgensätena är bekväma, tycker inte Teslas premiumsäten ser så värst mycket bättre ut ffa inte det uppfällbara nackstödet ser like weird ut.
Accelerationen är mycket bra, får lite tunnelseende vid fullgas typ P85D (nästan). Känns som nya 90D idag har bättre prestanda än de de 85D jag testat tidigare, 85D jag testat tidigare har varit lite av en besvikelse ???
Chassisättningen känns bra. Absolut inte mjuk mer åt det sportiga hållet, men inte för hård heller. Bra avvägning.
Summon fungerar helt utan problem.
Självstängande laddlucka funkar bra.
Pnoramatak är självklart val för mig, både pga att kunna öppna samt ha takräcke.
Uppvärmd ratt är på hela tiden, klockrent!
Faceliften är otroligt snygg, så snygg att de gamla ser väldigt gamla ut och inte alls lika aggressiva.
Sammanfattningsvis känns bilen som en helt annan jfrt med min tidigare från 2014. Enda nackdelen är den mindre frunken...