Re: A Better Routeplanner - 4.0 Premium
Postat: 10 feb 2022 21:38
Hur jag än fipplar med inställningarna, så får jag inte längre upp SuC Uppsala (Fullerö) i ABRP. Nån mer än jag som upplever det?
Samma här.chox skrev:Hur jag än fipplar med inställningarna, så får jag inte längre upp SuC Uppsala (Fullerö) i ABRP. Nån mer än jag som upplever det?
Ja det hade varit rätt intressant att se hur det förändrar det för vissa bilar. Så man kan se vilka som är rimliga alternativ.joel80 skrev:Hur lång tid tar det innan ABRP kommer börja navigera oss med icke-teslor till de öppna Tesla-laddarna?
Jag testade abrp nu precis och när jag test planerade en resa till sälen så använde den suc Torsby. Har id3 inställt i appen.OfarligTesla skrev:Ja det hade varit rätt intressant att se hur det förändrar det för vissa bilar. Så man kan se vilka som är rimliga alternativ.joel80 skrev:Hur lång tid tar det innan ABRP kommer börja navigera oss med icke-teslor till de öppna Tesla-laddarna?
Toppen! Ja jag testade också nu och den använder SuC, tyvärr verkar det inte göra någon större skillnad på de resorna vi gör ofta. Den säger fortfarande runt dubbla laddtiden för en BMW i4 M50 och en Polestar 2 LR mot en Model 3 LR när jag kollar Stockholm - Göteborg och Stockholm - Åre, nästan så jag undrar om det verkligen kan stämma att det är så långsamt.chaffis75 skrev:Jag testade abrp nu precis och när jag test planerade en resa till sälen så använde den suc Torsby. Har id3 inställt i appen.
Hämtar den inte info från uppladdning.nu?joel80 skrev:Hittar inget sätt man kan felanmäla att ABRP inte har rätt laddar-info.
Mer-laddarna i Mjölby står som 50kW i ABRP men är egentligen på 150kW.
Gäller de på Sparregatan 4.
Jo, den har jag koll på. Men här är det de första stoppen som inte går enligt "reglerna". Alla efter det räknar den med den procentdel jag väljer vid stoppen.iAkita skrev:Inget svar på din fråga egentligen, men har du provat ändra 'Charging overhead' under 'Battery'? Längre overhead verkar ge färre stopp.
/fthfth skrev:Eftersom ”elbilsnördarna” sannolikt är hyfsat överrepresenterade bland deltagarna så antar jag att dom flesta har ABRP-abonnemang, vore det inte grymt om @blincoln och det övriga ABRP-gänget kunde göra en tävlings-app eller hemsida där alla deltagare visas med position, SoC, hastighet etc?
EDIT: med deltagarnas godkännande såklart.
Hur tänkte du att Fiaten ska kunna parkera rätt i Gävle vid SuC, jag har också en Fiat men ser inget sätt att använda SuC utan att ställa sig fel.MattiasH skrev:Vi har förutom Teslan även en Fiat. Eftersom dess laddport sitter höger bak så hade en smutt funktion i abrp varit att antingen exkludera helt, eller i alla fall varna, där SuC stolparna sitter längst in i parkerings rutan. Dvs Uppsala blir knepigt för Fiaten men Gävle skulle gå bra. Iom att det på den senare går att placera bilen på rätt sida stolpen ändå.
Enklast kanske att i alla fall notifiera abrp användaren när bilens laddport avviker från Teslas port-position (i de fall abrp har inkluderat en Tesla SuC)
Vid dom gamla stolparna i Gävle är det inget problem att stå ”rätt” med luckan höger bak, det är bara att backa fram till stolpen istf att köra in i fållan.Pontus skrev:Hur tänkte du att Fiaten ska kunna parkera rätt i Gävle vid SuC, jag har också en Fiat men ser inget sätt att använda SuC utan att ställa sig fel.MattiasH skrev:Vi har förutom Teslan även en Fiat. Eftersom dess laddport sitter höger bak så hade en smutt funktion i abrp varit att antingen exkludera helt, eller i alla fall varna, där SuC stolparna sitter längst in i parkerings rutan. Dvs Uppsala blir knepigt för Fiaten men Gävle skulle gå bra. Iom att det på den senare går att placera bilen på rätt sida stolpen ändå.
Enklast kanske att i alla fall notifiera abrp användaren när bilens laddport avviker från Teslas port-position (i de fall abrp har inkluderat en Tesla SuC)
P.S. Så har jag även sett flera ”Tesla-noobs” stå i Gävle, det är ju lite ovanlig layout på dom gamla stolparna.fth skrev:Vid dom gamla stolparna i Gävle är det inget problem att stå ”rätt” med luckan höger bak, det är bara att backa fram till stolpen istf att köra in i fållan.Pontus skrev:Hur tänkte du att Fiaten ska kunna parkera rätt i Gävle vid SuC, jag har också en Fiat men ser inget sätt att använda SuC utan att ställa sig fel.MattiasH skrev:Vi har förutom Teslan även en Fiat. Eftersom dess laddport sitter höger bak så hade en smutt funktion i abrp varit att antingen exkludera helt, eller i alla fall varna, där SuC stolparna sitter längst in i parkerings rutan. Dvs Uppsala blir knepigt för Fiaten men Gävle skulle gå bra. Iom att det på den senare går att placera bilen på rätt sida stolpen ändå.
Enklast kanske att i alla fall notifiera abrp användaren när bilens laddport avviker från Teslas port-position (i de fall abrp har inkluderat en Tesla SuC)
/fth
Stämmer och med en liten bil som Fiaten så är väl inte risken att man anses stå ivägen så stor heller.fth skrev:Vid dom gamla stolparna i Gävle är det inget problem att stå ”rätt” med luckan höger bak, det är bara att backa fram till stolpen istf att köra in i fållan.Pontus skrev:Hur tänkte du att Fiaten ska kunna parkera rätt i Gävle vid SuC, jag har också en Fiat men ser inget sätt att använda SuC utan att ställa sig fel.MattiasH skrev:Vi har förutom Teslan även en Fiat. Eftersom dess laddport sitter höger bak så hade en smutt funktion i abrp varit att antingen exkludera helt, eller i alla fall varna, där SuC stolparna sitter längst in i parkerings rutan. Dvs Uppsala blir knepigt för Fiaten men Gävle skulle gå bra. Iom att det på den senare går att placera bilen på rätt sida stolpen ändå.
Enklast kanske att i alla fall notifiera abrp användaren när bilens laddport avviker från Teslas port-position (i de fall abrp har inkluderat en Tesla SuC)
/fth