När uppdateras avtalen i MyTesla?
Postat: 11 feb 2017 08:45
För 12 dagar sedan kastade jag alla ekomiska hänsyn åt skogen och uppgraderade min beställning av en Model X från 90D till 100D. Eftersom beställningen var låst sedan länge så krävdes det ett e-mail på engelska till min svenska säljare som sedan vidarebefordrade det till Tillburg. Det är tydligen bara där de har rätt att justera redan låsta beställningar.
Efter några dagar så ändrades mycket riktigt konfigurationen i MyTesla efter mina önskemål. Däremot ligger fortfarande efter 12 dagar de gamla köpeavtalen kvar som alltså har fel pris och fel konfiguration. Är det normalt? Jag vet inte om jag borde påminna Tesla om det eftersom jag lite grann hoppas att priserna kan hinna gå ner ett snäpp. Men samtidigt vill jag inte ha något strul eller försening (leverans slutet maj - början juni).
Har ni något råd att ge?
Efter några dagar så ändrades mycket riktigt konfigurationen i MyTesla efter mina önskemål. Däremot ligger fortfarande efter 12 dagar de gamla köpeavtalen kvar som alltså har fel pris och fel konfiguration. Är det normalt? Jag vet inte om jag borde påminna Tesla om det eftersom jag lite grann hoppas att priserna kan hinna gå ner ett snäpp. Men samtidigt vill jag inte ha något strul eller försening (leverans slutet maj - början juni).
Har ni något råd att ge?