Laddning i Åre

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Laddning i Åre

Inlägg av Martinen »

lator skrev:
Martinen skrev:

Typ 2 klarar 63A. ;). Dvs mer än 32 A. :D
OK... Eller ca 340A om jag har räknat rätt på SuC. Men då fuskas det ju lite... ;)
Men då är det inte mode 3. Mode 3 Typ 2 är upp till 63 A.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Laddning i Åre

Inlägg av danni »

Superchargern är mode 4. Och jag tror inte man kan kalla det för typ 2 heller, även om kontakten ser likadan ut. Mennekes-standarden tillåter förvisso DC-laddning över en typ2-kontakt till och med utan extrakontakterna i CCS-standarden, men inte med de strömstyrkor som Tesla levererar. Mode 3 type 2 klarar förresten antingen upp till 63 A trefas eller 80 A enfas.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Laddning i Åre

Inlägg av Martinen »

danni skrev:
Superchargern är mode 4. Och jag tror inte man kan kalla det för typ 2 heller, även om kontakten ser likadan ut. Mennekes-standarden tillåter förvisso DC-laddning över en typ2-kontakt till och med utan extrakontakterna i CCS-standarden, men inte med de strömstyrkor som Tesla levererar. Mode 3 type 2 klarar förresten antingen upp till 63 A trefas eller 80 A enfas.
Ja den är väl så pass anpassad att den inte passar in i den generella standarden trots att det är samma kontakt.
Användarvisningsbild
Snowdiver87
Teslaägare
Inlägg: 76
Blev medlem: 10 dec 2020 15:43

Re: Laddning i Åre

Inlägg av Snowdiver87 »

Vid Coop bygger Tesla just nu en superchargerstation med 6st platser. Ser ut att vara både CCS samt den äldre. Jag som bor i Åre var undrande om detta bara var under skidsäsongen eller om det var tillsvidare. Frågade personalen som jobbade och hade på sig Tesla jackor. De svarade att det var tillsvidare. Ville bara informera.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Laddning i Åre

Inlägg av Bjelke »

Coolt att hitta denna gamla tråd :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar